آیا می توان پف چشم را بدون جراحی برداشت؟

آیا می توان پف چشم را بدون جراحی برداشت؟

آیا می توان پف چشم را بدون جراحی برداشت؟

پف چشم ها یکی از مشکلاتی است که ممکن است اغلب خانم ها به آن دچار شده باشند. پف چشم ها را می توان به کمک روش های میکاپ چشم های پف دار به سادگی برطرف کرد بنابراین اگر چشم های شما پف دارد بهتر است با کمک ترفندهای آرایشی پف چشم هایتان را از بین ببرید.آرایش چشم ها مهم ترین بخش از میکاپ صورت است که می تواند روی زیبایی و جذابیت آرایش صورت تاثیرگذار باشد. حالت و فرم و رنگ چشم ها با یکدیگر متفاوت هستند به عنوان مثال خانم ها با چشم های درشت به هیچ وجه نباید از مدل های آرایش چشم ریز استفاده کنند و بهتر است هر خانمی با توجه به فرم و رنگ چشم هایش مدل میکاپ چشم خود را انتخاب کند.اما زیبا جویان عزیز می توانند برای برطرف کردن از روش دایمی استفاده کنند یکی از این روش ها می توان به بلفاروپلاستی نام برد.

علاوه بر زیبایی، مواردی هستند که در آن ها سلامتی و به عبارت دقیق‌تر بینایی افراد به واسطه دلایل متفاوتی هم‌چون افتادگی پلک بر اثر کهولت سن یا به صورت مادرزادی و مشکلاتی که ممکن است بر اثر تغییرات غیرعادی در پوست، عضلات یا بافت چربی اطراف چشم به وجود بیاید، تحت‌الشعاع قرار داده می‌شوند. در کلیه این موارد از بلفاروپلاستی یا جراحی پلک برای کمک به اشخاص استفاده میگردد.

افتادگی پلک یکی از مشکلات زیبایی و بینایی قابل درمان در سطح جهان است. افتادگی پلک بالا تا زمانی که تماسی با مردمک چشم نداشته باشد و در میدان بینایی فرد اختلال ایجاد نکرده باشد نیاز به جراحی ندارد اما زمانی که افتادگی پلک شدید باشد و بخشی یا تمامی مردمک را بپوشاند نیاز به درمان و جراحی دارد.

پلک‌های شما در اصل حاصل شکل‌گیری دو چین بر روی نازک‌‌ترین پوست بدن شما هستند. آن‌ها از چشمان شما در برابر خشکی، ورود اجسام خارجی و فشار بیش‌ازحد محافظت می‌کنند و در هنگام خواب با توزیع یکنواخت اشک کمک می‌کند تا چشم‌ها مرطوب بمانند.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه

علت پف چشم

پف چشم معمولاً پی‌آمد جمع شدن مایعات در لایه‌های بافتی ظریف و نازک دور چشم است. هرچند پف پلک معمولاً به کم‌خوابی، کاهش آب بدن، حساسیت یا تا دیر وقت بیدار ماندن و فیلم نگاه کردن نسبت داده می‌شود، اما بسیاری از موارد پف پلک بیشتر نتیجه فرآیند طبیعی بالا رفتن سن است.

هرچه سن بالاتر می‌رود، تجمع مایعات زیر چشم بیشتر می‌شود و از آنجایی که پوست زیر چشم بسیار نازک است و به مرور زمان نازک‌تر هم می‌شود، هر گونه تغییری در این ناحیه واضح‌تر دیده می‌شود. اگرچه روش‌های بسیاری برای رفع سریع پف پلک وجود دارد، اما این روش‌ها معمولاً در درازمدت کمکی به از بین بردن ورم نمی‌کنند. بنابراین اگر پف پلک یکی از اتفاقات عادی زندگیتان است، بهتر است ماسک خیار را فراموش کنید و توصیه‌های زیر را امتحان کنید.

چون پف پلک می‌تواند علامت ابتلا به عارضه‌های جدی‌تر چشم و بیماری‌های مختلف باشد، بهتر است برای تعیین علت ورم مزمن پلک به پزشک مراجعه کنید.

‌کم‌خوابی

کم‌خوابی و خوابیدن روی صورت باعث جمع شدن مایعات در ناحیه چشم می‌شود. اختلال‌های خواب، تشک نامناسب، وقفه تنفسی (آپنه) در خواب، تغییرات هورمونی میانسالی، خوابیدن در کنار نوزادان و خردسالان، ضعف در مدیریت ساعات پایانی شب، جت لگ، شیفتی بودن کار و خوابیدن نامنظم در طول روز از جمله عواملی هستند که در پف کردن پلک‌ها نقش دارند. برای این که پف پلکتان کمتر شود، به پشت به گونه‌ای بخوابید که بالاتنه‌تان کمی بالاتر از بقیه بدن قرار بگیرد. این حالت اندامی به تخلیه مایعات از ناحیه صورت کمک می‌کند. همچنین توصیه می‌کنیم که برنامه خواب منظمی داشته باشید و سعی کنید هفت تا هشت ساعت خواب پیوسته در ساعات مشخص داشته باشید.

فشار آوردن به پلک

گریه کردن، مالیدن چشم، لنزهای تماسی، چسب مژه، ریمل، سایه چشم، استفاده از لوازم آرایشی تاریخ گذشته، سرم مژه، زیاده‌روی در استفاده از کرم‌های استروئیدی، تماس پیدا کردن لایه‌بردارها و محلول‌های شستشوی ضدآکنه با چشم، مواد شستشوی معطر و فرآورده‌های مراقبت از پوست و مو می‌تواند چشم‌ها را تحریک کند. به نوع و زمان بروز علائم و فعالیتی که موجب بروز علائم شده است، توجه کنید. اگر از لنز استفاده می‌کنید، لنز را مرتب عوض کنید و تمیز نگه دارید، از سایه چشم مات و فرآورده‌های غیرعطری استفاده ‌کنید، ریمل‌تان را هر سه ماه یک بار عوض کنید و هرگز از ریمل مشترک استفاده نکنید و داروهای موضعی و فرآورده‌های مراقبت از پوست را دقیقاً طبق دستور مصرف کنید. همچنین مراقب باشید که داروهای ضدآکنه و پاک کننده‌ها با چشمتان تماس پیدا نکند و اگر قرار است در معرض نور آفتاب باشید و عرق کنید از فرآورده‌های حاوی بنزوئیل پراکسید استفاده نکنید.

درماتیت

ورم پلک و چشم می‌تواند پی‌آمد درماتیت ، خشکی چشم، بلفاریت، کنژنکتیویت (التهاب ملتحمه)، گل‌مژه چشم و دیگر عفونت‌های جدی‎تر چشم باشد. بنابراین اگر پلکتان بیش از چند روز پف داشت، حتماً به پزشک مراجعه کنید.

آلرژی

آلرژی هم بزرگسالان و هم کودکان را درگیر می‌کند و می‌تواند ارثی باشد. آلرژی باعث ورم کردن، خشک شدن چشم، آب ریزش، پف کردن پلک و خارش ناحیه چشم می‌شود. چنانچه ماده آلرژی‌زایی که محرک حمله‌ها است، شناسایی نشود، احتمال پف کردن پلک وجود دارد. برای کنترل کردن آلرژی می‌توانید آنتی هیستامین غیرخواب‌آور مصرف کنید و سینوس‌هایتان را دو بار در روز با سرم نمکی شستشو بدهید. همچنین لازم است که از محرک‌های آلرژی از قبیل عطر، گرد و غبار، دود، شوینده‌های معطر، شوره حیوانات خانگی، مایت غبار خانگی و غذاهای حساسیت‌زا دوری کنید. هنگام انجام دادن کارهای خانه و باغبانی ماسک به صورت بزنید و سیستم تهویه خودرو را روی حالت چرخشی بگذارید تا گرد و غبار و ذرات آلاینده‌ از بیرون وارد چشم‌ها، بینی و ریه‌هایتان نشود. همچنین بهترین کار این است که سیگار و دخانیات را ترک کنید.

التهاب بافت چشم

التهاب بافت چشم می‌تواند آب ریزش، سرخی، حساسیت خفیف، ورم و انقباض چشم را به دنبال داشته باشد. ورم بافت داخل حفره چشم در بیماران مبتلا به گریوز، چشم را به سمت جلو فشار می‌دهد و موجب ورم کردن و برآمده شدن چشم می‌شود. بنابراین اگر چشم‌هایتان متورم و برآمده است، برای تشخیص بیماری و انجام درمان‌های لازم به منظور بازیابی عملکرد تیروئید و درمان بیماری تیروئید چشم به متخصص غدد مراجعه کنید. همچنین از مصرف غذاهای التهابی مانند سیب‌زمینی سفید، گوجه فرنگی، فلفل دلمه‌ای، بادمجان و گوجی بری خودداری کنید.

غذاهای غنی از سدیم

غذاهای سرشار از سدیم مانند سوپ، تنقلات شور، فست فود، نودل، غذاهای فرآوری شده، لبنیات، شیرین کننده مصنوعی، جلبک و نوشیدنی‌های انرژی‌زا در پف‌ کردن پلک‌ها نقش دارند. بهتر است رژیم غذایی با کربوهیدرات پایین داشته باشید، غذاهای فرآوری شده کمتری مصرف کنید و مصرف لبنیات را متوقف کنید. مصرف لبنیات می‌تواند منجر به بروز آلرژی، احتباس آب، نفخ، پف کردن پلک، آکنه و جوش و مشکلات دیگر شود.

تماس با نور آفتاب

تماس با نور آفتاب، آفتاب سوختگی، سوختن با باد، منابع حرارت داخلی و فوتودرماتیت ناشی از قرار گرفتن در معرض آفتاب و مصرف داروها منجر به ورم کردن چشم می‌شود. بنابراین برای از بین بردن پف پلک لازم است که حتی در روزهای ابری هم از ضدآفتاب فیزیکی استفاده کنید و عینک با عدسی محافظ UV به چشم بزنید. عینک آفتابی با رنگ روشن در ساعات پایانی روز اجازه نمی‌دهد که ذرات هوابرد، گرد و غبار و آلاینده‌ها وارد چشم‌هایتان شود.

بالا رفتن سن

هرچه سن بالاتر می‌رود، بافت‌های دور چشم ضعیف‌تر می‌شود؛ این فرآیند در اثر تماس با نور آفتاب، نوشیدن مشروبات الکلی، کشیدن سیگار و مالیدن چشم‌ها تسریع می‌شود. توده‌های چربی ژنتیکی که زیر چشم‌ها وجود دارد، گاهی در دوران جوانی ایجاد می‌شود و به مرور زمان بیشتر جلب توجه می‌کند. به همین دلیل افرادی که از پف پلکشان ناراحت هستند، می‌توانند برای انجام جراحی پلک یا بلفاروپلاستی از راه ملتحمه به جراح پلاستیک مراجعه کنند تا جراح برشی را داخل پلک پایین ایجاد کند و چربی اضافی را تخلیه کند.

ننوشیدن آب کافی

ننوشیدن آب کافی کاهش آب بدن و احتباس آب را به دنبال دارد که به نوبه خود به پف کردن پلک‌ها، سیاهی زیر چشم، ورم، خشکی پوست و پوست سر و غیریکنواخت شدن رنگ پوست می‌انجامد. برای از بین بردن اثر این عوامل لازم است که مصرف عامل‌های تحریک کننده را قطع کنید یا کاهش دهید و آب بیشتری در طول روز بنوشید. باید در طول روز آن‌قدر آب بنوشید تا حجم آن معادل نصف وزنتان به اونس باشد. در ازای هر وعده غذای شور و نوشیدنی‌هایی که موجب کاهش آب بدن می‌شود، مصرف آب را بیشتر کنید. مصرف داروهایی مانند پردنیزون که باعث پف شدید می‌شوند، نیاز به آب را افزایش می‌دهد.

 

درمان و از بین بردن پف چشم به صورت طبیعی

راه‌های از بین بردن پف چشم به شرح زیر هستند:

خیار خنک

سال‌هاست که خیار به دلیل خاصیت سم زدایی و ادرار آور بودن، به عنوان یک درمان خانگی برای پف زیر چشم استفاده می‌شود. آن‌ها حاوی اسکوربیک اسید، ویتامین C ، آنتی اکسیدان‌ها و فلاونوئیدها هستند که می‌توانند به تسکین و حمایت از پوست کمک کنند. بعلاوه، از آنجا که اغلب در یخچال نگهداری می‌شوند، عملکرد خنک کننده می‌تواند به کاهش تورم و سفت شدن پوست، حداقل برای کمی تسکین کمک کند. روی هر چشم بسته خود یک خلال خیار خنک قرار دهید و به مدت 15 تا 30 دقیقه استراحت کنید. پس از آن، شما احساس خوب و سرحالی خواهید داشت.

خلال سیب زمینی خام

سعی کنید به جای خیار از سیب زمینی برش خورده استفاده کنید. آن‌ها نه تنها طولانی تر از خیار خنک می‌مانند، بلکه دارای خاصیت انقباض و جمع کنندگی هستند، که ممکن است به کاهش تجمع آب زیر چشم کمک کنند. همچنین می‌توانید با رنده کردن 1تا2 قاشق غذاخوری سیب زمینی خام و قرار دادن آن در چند لایه پارچه نازک، یک پماد برای زیر چشم خود درست کنید. آن را روی چشمان بسته خود بگذارید و از مزایای آن بهره مند شوید.

شیر

ما در بسیاری از دستورهای خانگی پوستی، از شیر استفاده می‌کنیم زیرا حاوی اسید لاکتیک است که باعث افزایش سفتی پوست می‌شود. یک پنبه را به شیر سرد آغشته کنید و مقدار اضافی آن را فشار دهید. روی هر چشم بسته خود قرار دهید تا به تقویت بافت زیر چشم کمک کند.

چای سبز یا سیاه

کیسه‌های چای یکی دیگر از درمان‌های محبوب خانگی هستند. چای‌های سبز و سیاه حاوی کافئین هستند که باعث سفت شدن پوست و جلوگیری از تجمع بیش از حد چربی در سلول‌ها می‌شود، دلیل اصلی پف زیر چشم ناشی از افزایش سن است. چای حاوی کافئین همچنین حاوی تانن است که گردش خون را تحریک می‌کند و آنتی اکسیدان‌هایی را تولید می‌کند که از پوست در برابر اثرات پیری محافظت می‌کنند.

سفیده تخم مرغ

ماسک سفیده تخم مرغ را بزنید و آن را با قلم مو یا انگشتان خود زیر چشم قرار دهید (مطمئن شوید که آن را در چشم خود نمی‌ریزید و پس از استفاده دست‌ها را بشویید). با خشک شدن این ماسک، پوست سفت و محکم می‌شود. بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند و صورت خود را سپس به آرامی بشویید. این ماسک همچنین می‌تواند گردش خون را تحریک کرده و التهاب را کاهش دهد. برای درمان جدی ضد پف چشم، یک تخم مرغ، مقداری خیار و یک قاشق غذاخوری گلاب را با هم پوره کنید و ان را برای تسکین خنک شدن، به آرامی به زیر چشم خود بزنید.

ژل آلوئه ورا

این ژل فقط برای سوختگی استفاده نمی‌شود. آلوئه ورا حاوی بی شمار آنتی اکسیدان است و دارای خواص ضد باکتریایی، ضد قارچی، ضد ویروسی و سایر داروهای درمانی است. با مرطوب سازی پوست و ایجاد تسکین می‌تواند به تسکین چشم‌های خسته کمک کند. همچنین ممکن است در به حداقل رساندن چین و چروک نیز کمک کند.

آب سرد

صبح زود صورت خود را با آب خنک شستشو دهید. این کار قطعاً شما را برای شروع کار خود آماده خواهد کرد و اگر در زیر چشم‌هایتان احساس پف اضافی می‌کنید، صورت خود را در آب یخ فرو کنید یا دست خود را در آب سرد قرار داده و آن را روی چشم خود بگذارید. آب سرد به عنوان منقبض کننده عروق برای محدود کردن جریان خون در منطقه عمل می‌کند، که به نوبه خود هرگونه قرمزی و تورم را کاهش می‌دهد.

قاشق سرد

اگر طرفدار آب سرد نیستید، سعی کنید قبل از خواب دو قاشق غذاخوریرا در یخچال بگذارید. صبح می‌توانید آن‌ها را بیرون بیاورید و به آرامی روی چشمان بسته خود قرار دهید. این  همانند آب سرد عمل می‌کند.

قهوه

با افزودن یک دوز قهوه به برنامه مراقبت از پوست، چشم‌های خسته و پف کرده خود را درمان کنید. کافئین موجود در این ماسک خانگی برای چشم‌های پف کرده مفید است. یک یا دو قاشق چای خوری قهوه آسیاب شده را به یک تخم مرغ اضافه کرده و زیر چشم قرار دهید یا کرم دور چشم تزریق شده توسط قهوه را امتحان کنید. این ترکیب هم تورم چشم و هم خطوط ریز را بهبود می‌بخشد.

پف چشم
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه – پف چشم

ماسک های خانگی

زردچوبه

ماسک‌های چشم زردچوبه برای روشن کردن رنگ چهره، رنگ آمیزی پوست و کاهش التهاب بسیار عالی هستند. برای کمی لایه برداری ملایم، آن را با شیر ترکیب کنید. یک قاشق غذاخوری زردچوبه را با یک قاشق غذاخوری شیر در یک کاسه کوچک مخلوط کنید و با استفاده از یک پنبه به زیر چشم خود بمالید. بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس آن را با دقت بشویید.

ضربه زدن به زیر چشم

با لمس انگشتان خود به آرامی بر روی زیر چشم خود ضربه بزنید، این کار می‌تواند به گردش خون لنفاوی کمک کرده و مایع زیر چشم را به تخلیه ترغیب کند. هنگام استفاده از سرم چشم، مطمئن شوید که آن را به آرامی به پوست زیر چشم خود تزریق می‌کنید نه اینکه فقط آن را به صورت سطحی بمالید. با استفاده از این کار نه تنها به بهتر جذب شدن آن کمک می‌کنید، بلکه می‌تواند به مبارزه با پف زیر چشم مزاحم نیز کمک کند. فقط مطمئن شوید که پوست را نمی‌کشید، زیرا این امر باعث بدتر شدن پف زیر چشم می‌شود.

روغن‌های ضروری

بسیاری از روغن‌های اساسی دارای خاصیت ضد التهابی هستند که می‌توانند ظاهر پف چشم را کاهش دهند. سعی کنید یک تا 2 قطره روغن آرگان، بابونه، گل محمدی و اسطوخودوس را مخلوط کرده و به آرامی در ناحیه زیر چشم بمالید. فقط خیلی مراقب باشید که آن را در نزدیکی خط مژه یا گوشه چشم خود نریزید، زیرا این روغن‌ها می‌توانند چشم را بسوزانند یا حساسیت ایجاد کنند. آن را در امتداد چین، جایی که قسمت زیر چشم با بالای گونه‌ها در ارتباط است بمالید.

 

درمان‌های خانگی برای پف زیر چشم

گاهی اوقات پف زیر چشم علاوه بر مسائل مربوط به ژنتیک به برخی از ملاحظات مربوط به سبک زندگی بستگی دارد. این به این دلیل است که گاهی اوقات آن‌ها علامتی هستند که به دلیل رژیم غذایی نامناسب، کمبود خواب، استرس مزمن و موارد دیگر ایجاد می‌شوند.

اگر پف زیر چشم بر اساس این دلایل یا سایر موارد بهداشتی مانند آلرژی، کم کاری تیروئید و سندرم خستگی مزمن و سایر باشد، رویکردهای طبیعی به حمایت از انرژی و سلامت کلی کمک می‌کنند. مکمل‌ها به خودی خود می‌توانند به کاهش پف و همچنین سلامت کلی کمک کنند، اما ممکن است برای مؤثرتر و پایدارترکردن رویکرد طبیعی نیز به تغییر سبک زندگی نیاز داشته باشید. به هر روی، مهم است موارد زیر را در نظر بگیرید:

رژیم غذایی: مقدار زیادی آب خالص بنوشید. مصرف شکر، نمک و کربوهیدرات‌های تصفیه شده را به حداقل برسانید. آب میوه طبیعی یک روش عالی برای دریافت مواد مغذی گیاهی است.

چشمان خود را مالش ندهید: اگر می‌خواهید به گردش خون و انرژی در خود کمک کنید، دور چشم خود را ماساژ دهید. مالش مداوم چشم می‌تواند منجر به شکستن رگ‌های خونی کوچک در اطراف چشم شود، که احتمالاً باعث خستگی می‌شوند. مالش همچنین ممکن است به قرنیه آسیب برساند و خطر عفونت را افزایش دهد.

سیگار نکشید: سیگار کشیدن علاوه بر ایجاد مشکلات گردش خون، به دلیل تداخل جریان خون در پوست، باعث نازک شدن پوست می‌شود. دود ناشی از سیگار همچنین می‌تواند پف زیر چشم را تشدید کند. سیگار کشیدن همچنین بدن را از مواد مغذی ضروری مانند، ویتامین C که برای ترمیم پوست ضروری است، تخلیه می‌کند.

روزانه از ضد آفتاب استفاده کنید: از ضد آفتاب طبیعی، مخصوصاً ساخته شده برای صورت، با ضریب محافظت در برابر آفتاب، حداقل SPF 15، اما ترجیحاً 20 استفاده کنید. برای محافظت از پوست زیر چشم خود، تمام روز و هر روز از آن استفاده کنید.

آلرژی: اگر از تب یونجه یا آلرژی رنج می‌برید، نتی پات ممکن است به کاهش تجمع مایعات اضافی کمک کند.

 

ماساژ چشم

مرطوب کننده: می‌توانید با استفاده از یک مرطوب کننده خوب، حاوی ویتامین C، شیرین بیان یا رازیانه و اکسیژن تثبیت شده، پوست خود را کمی تقویت کنید. ویتامین C آنتی اکسیدانی است که از سلول‌های پوست در برابر آسیب محافظت می‌کند و از تولید کلاژن نیز پشتیبانی می‌کند. شیرین بیان و رازیانه التهاب را از بین می‌برند و اکسیژن تثبیت شده، نوعی پراکسید هیدروژن است که گردش خون را تقویت می‌کند.

طب فشاری: این یک تمرین آسان و راحت برای تقویت گردش خون است که می‌توانید خودتان انجام دهید. چشمان خود را ببندید و انگشت خود را به آرامی زیر یک چشم خود فشار دهید و از گوشه داخلی به گوشه خارجی بروید. این کار را 10 تا 15 بار انجام دهید. سپس روی چشم دیگر این کار را تکرار کنید.

کمپرس سرد: چشمان خود را ببندید و آن‌ها را به آرامی با کمپرس سرد و به مدت حدود پنج دقیقه و چند بار در روز بپوشانید. این می‌تواند گردش خون را بهبود ببخشد و پف‌هایی که برخی از افراد تجربه می‌کنند را کمی کاهش دهد.

پارچه‌های گرم و سرد: به طور متناوب یک پارچه گرم را با یک پارچه سرد زیر چشم خود به مدت 10 دقیقه جایگزین کنید تا گردش خون افزایش یابد.

 

انواع روش های برداشتن پف چشم بدون جراحی

روش های درمان پف چشم

در مرحله اول باید علت پف زیر چشم مشخص شود و در صورت وجود علت زمینه ای از جمله بیماری های تیرویید، مشکلات کلیوی و مواردی که در بالا به آن ها اشاره شد، بهترین و مناسب ترین روش درمان این عارضه انتخاب شود.

کرم‌ دور چشم

نقش این کرم ها بیشتر پیشگیری از بروز پف زیر چشم است و نتایج درمانی آن ها در این مورد ضعیف است ولی استفاده مکرر از کرم های حاوی کافئین به انقباض عروق و کمتر شدن پف پلک پایین کمک می کند. همچنین ترکیبات حاوی کوجیک اسید و ویتامین K هم تا حدوذی در شفاف کردن زیر چشم تاثیر دارند.

مزوتراپی زیر چشم

در حالتی که چربی اضافه زیر چشم وجود داشته باشد یا تیرگی و چروک خفیف باشد، مزوتراپی راهکار مناسبی است. تعداد جلسات مورد نیاز برای گرفتن پاسخ مناسب از مزوتراپی بر اساس نتیجه حاصله متفاوت است ولی حداقل 3-4 جلسه و در فواصل دو هفته تا ماهی یک بار قابل انجام است. در این روش کوکتل مزو با افزایش گردش خون، کوچک کردن سلول چربی و کمک به  کاهش رنگدانه های پوستی اعمال اثر می کند.

آر اف فرکشنال زیر چشم

دستگاه فرکشنال آراف، با تحریک کلاژن ‌سازی در پوست حالت چروک، رنگ، استحکام و ظاهر پوست را بهبود می بخشد؛ در نتیجه شما شاهد کاهش تیرگی و بهبود ورم زیر چشم خواهید بود. این درمان باعث کاهش افتادگی و شلی پوست زیر چشم می ‌شود.

آر اف فرکشنال زیر چشم موجب جوانسازی این بخش از صورت شده و تاثیر آن ماه‌ ها ماندگاری دارد. همچنین پس از عمل جراحی و برداشتن چربی اضافی زیر چشم می‌ توان به وسیله آر اف فرکشنال سطح پوست را سفت ‌تر و هموار کرد. این روش باعث می ‌شود که پوست به آرامی جمع شده و پف زیر چشم از بین برود یا کاهش یابد.

با آر اف فرکشنال نمی ‌توان پف زیر چشم را به طور کامل از بین برد ولی اگر درمان به درستی انجام شود، برای موارد پف خفیف این اقدام زیبایی با جمع کردن پوست سبب بهبود کلی ظاهر پلک و گونه می شود. این روش جای عمل بلفاروپلاستی را نمی‌گیرد اما وقتی به درستی انجام شود باعث بهتر شدن وضعیت زیر چشم ‌ها می گردد.

تزریق ژل زیر چشم

از روش‌ های درمانی غیر تهاجمی که برای درمان پف زیر چشم می ‌توان استفاده کرد، تزریق ژل می ‌باشد. کیفیت ژل ‌های مخصوص زیر چشم دائما در حال پیشرفت هستند و اکنون به کمک تزریق ژل، راه حل ‌هایی با کمترین میزان تهاجم برای رفع مشکل پوست زیر چشم موجود است.

انتخاب روش تزریق ژل، جهت رفع پف و تیرگی زیر چشم به شدت پف‌ کردگی، شکل، رنگ و ساختار بافت پوست بیمار بستگی دارد. هر بیمار ارزیابی شده و پزشک مناسب ‌ترین روش را با توجه به انتظارات، نگرانی‌ ها و نوع پوست بیمار طراحی می‌ کند. طیف گسترده ‌ای از انواع ژل وجود دارد که فرد می ‌تواند از میان آن ها انتخاب کند. البته توصیه ما به شضما این است که انتخاب نوع ژل تزریقی را به بهترین دکتر برای درمان پف زیر چشم بسپارید.

در حال حاضر راحت ‌ترین و بی‌ خطرترین راه برای درمان پف زیر چشم استفاده از ژل‌ های اسید هیالورونیک است. تاثیرگذاری و همچنین تفاوت‌ های بیو شیمیایی این مواد است که پاسخ های متفاوتی ایجاد می کند و بسته به نوع پوست و ساختار آن تعیین می شود. تزریق ژل یا تزریق چربی به زیر چشم می‌تواند روی مشکل را بپوشاند و ظاهر پف را محو کند.

ماندگاری نتایج از شش تا دو سال است. در مواردی که شدت پف زیاد است، این روش کاربرد موفقی ندارد و انجام جراحی بلفاروپلاستی یا بهره گیری از روش های غیر جراحی قوی تر توصیه می ‌شود.

کربوکسی ‌تراپی دور چشم

مکانیسم کربوکسی تراپی به این صورت است که در آن، با وارد شدن گاز دی اکسید کربن و وادار کردن بافت به افزایش جریان خون و تولید اکسیژن بیشتر، پف زیر چشم کاهش پیدا کرده و چروک ها کمتر و پوست شفاف تر و درخشنده تر می شود. نتایج حاصل از کربوکسی تراپی دور چشم دائمی نبوده و باید هر 6 تا 9 ماه تکرار شود.

اندولیفت دور چشم

دستگاه اندولیفت از لیزری با طول موج 1470 نانو متر استفاده می‌ کند. این پرتو لیزری، نوعی نور مادون قرمز بوده و طول موج آن بیشترین اثر را روی آب و چربی ‌های موجود در بافت پوست دارد. هدف اصلی در اندولیفت هم ذوب کردن چربی‌ های اضافی پوست و در نتیجه سفت شدن آن است.

از این روش نیز در بهبود پف و جوانسازی زیر چشم استفاده می شود و مزیت آن این است که کم تهاجمی بوده و بدون بیهوشی انجام می شود. مهم ترین نکته موثر در گرفتن مناسب ترین نتیجه از اندولیفت دور چشم، انتخاب درست بهترین دکتر برای درمان پف زیر چشم است.

لیفت چشم با نخ

همچون روش‌های دیگر لیفت با نخ در این روش نیز از نخ‌ PDO که نخ‌هایی قابل‌جذب هستند، استفاده می‌شود. البته به دلیل حساس بودن چشم‌ها معمولا نخ‌های مورد استفاده در لیفت چشم کمی ظریف‌تر است. عمل لیفت چشم با نخ، نیازی به بیهوشی نداشته و پزشک برای به صفر رساندن احتمال ایجاد درد از بی‌حسی موضعی استفاده می‌کند. در این عمل که معمولا کمتر از یک ساعت طول می‌کشد، پزشک نخ‌های مخصوص را با استفاده از سوزن بسیاری ریزی از زیر پوست شما رد کرده و آن‌ها را می‌کشد. همین کشش نخ‌ها باعث کشیده شدن پوست شده و لیفت را انجام می‌دهد.

توجه کنید که در این روش هیچ زخمی بر روی صورت شما ایجاد نشده و آسیبی به چشمانتان نمی‌رسد. چراکه محل‌های ورود و خروج سوزن کاملا دقیق مشخص شده و رد شدن سوزن آسیبی به بافت چشمان شما نمی‌رساند. ماندگاری این روش بین 12 تا 18 ماه است. این مدت بستگی به نوع نخ و مدت‌زمان جذب آن دارد. درهرحال لیفت نخ با چشم روشی دائمی نیست و پس از جذب شدن نخ‌ها، چشم‌ها به حالت طبیعی برمی‌گردند. بنابراین پس از مدتی نیاز به ترمیم خواهد داشت.

در این مقاله تا اینجا راه های مختلفی برای برداشتن پف چشم را مختصر توضیح داده شد. اما در ادامه مقابله یکی از راه های بهینه و بصرفه در این زمینه را به طور کلی و جامع برای زیبا جویان عزیز توضیح می دهیم. این روش لیفت چشم با نخ می باشد.

 

لیفت با نخ چیست؟

لیفت با نخ کفش درمانی است که به طور موقت باعث لیفت یک ناحیه از بدن می‌شود و بدین منظور پزشک از نخ بخیه استفاده می‌کند. در این روش پزشک به جای انجام عمل جراحی به منظور برداشتن پوست اضافی صورت ترجیح می‌دهند از نخ بخیه به منظور لیفت بهتر استفاده کند. لیفت با نخ باعث می‌شود که پوست به جای اولیه خود برگردد و صورت جوان تر به نظر خواهد رسید به علاوه لیفت با نخ علاوه بر جوان سازی صورت باعث رفع علائم حاصل از بالا رفتن سن می‌شود و بدن را تحریک می‌کند به ترمیم خود بپردازد. به این ترتیب بدن به تولید مقدار زیادی کلاژن در نواحی درمان شده خواهد پرداخت. این مسئله با توجه به نقش مهمی که کلاژن در فرآیند پیری ایفا می‌کند بسیار حیاتی می‌باشد

کلاژن از فاکتورهای رشد که بر سلامت و زیبایی پوست تاثیر می‌گذارند مراقبت می‌کند و همچنین در فرایند ترمیم زخم نقش مهمی را ایفا می‌کند و باعث افزایش حجم صورت می‌‌شود و به تقویت پوست کمک خواهد کرد. با بالا رفتن سن برای رسیدن به دوران پیری بدن به تدریج شروع به کاهش تولید کلاژن می‌نماید که با رسیدن به سن 70 سالگی سطح تولید کلاژن تا 80 درصد کاهش پیدا می‌‌کند. کاهش حجم صورت و قدرت آن باعث می‌شود که روی پوست تعداد زیادی چین و چروک و خطوط ریز و درشت به وجود بیاید. هنگامی‌ که پوست ضعیف تر می‌شود قادر به محافظت از بافت‌های زیرین خود نخواهد بود و به سمت پایین کشیده می‌شود. در چنین وضعیتی به علت کاهش سطح تولید کلاژن پوست صورت پیر به نظر می‌‌رسد. افزایش سطح کلاژن صورت باعث بهبود علائم و نشانه‌های پیری، رفع افتادگی صورت و پیشگیری از بدتر شدن خطوط روی صورت خواهد شد. به عبارت دیگر لیفت با نخ یک روش عالی برای جوان سازی صورت و رفع مشکلات آن می‌‌باشد. افرادی که با هدف افزایش تولید کلاژن تحت درمان با این روش قرار می‌گیرند به تدریج شاهد بهبود سفتی و حجم صورت خود خواهند بود. هنگامی‌ که نخ در نواحی مورد نظر قرار می‌‌گیرد و در واکنش ترمیم کنندگی خود را آغاز خواهد کرد و با افزایش تولید کلاژن و ارسال فاکتورهای رشد و ترمیم آن ناحیه خواهد پرداخت. به طور طبیعی بدن ما آنقدر هوشمند است که با دریافت علائم ورود فاکتورهای خارجی درون پوست شروع به واکنش خواهد کرد. خوشبختانه از آنجایی که نخ مورد نیازی که زیر سطح پوست قرار داده می‌‌شود بسیار کوچک است بیمار به هیچ عنوان هیچ چیزی را احساس نخواهد کرد. اکثر افرادی که تحت درمان با این روش قرار می‌گیرند پس از قرار دادن نخ بخیه زیر سطح پوست و شروع فرایند درمان متوجه چیزی نمی‌شوند.

 

لیفت چشم با نخ چیست؟

لیفت چشم با نخ معمولاً برای جلوگیری از عمل جراحی افتادگی پلک چشم صورت می‌پذیرد. لیفت چشم موجب می‌شود که پوست پلک کشیده‌تر شده و شخص جوان‌تر به نظر برسد و از طرفی بدن را تحریک می‌کند که به حالت اولیه خود برگشته و خود را ترمیم کند. روش لیفت چشم با نخ موجب بهبود کلاژن‌ها در بدن افراد میانسال شده و چروک‌های ناشی از افزایش سن به روی پلک چشم را رفع می‌کند.

اگر جزء افرادی هستید که پا به سن گذاشته و دچار مشکل افتادگی پلک شده‌اید، هیچ جای نگرانی وجود ندارد. کافی است برای لیفت چشم به کمک نخ اقدام کنید تا معنای چندین سال جوان شدن را در چهره خود مشاهده کنید.

 

انواع لیفت چشم با نخ و روش‌های لیفت

برای لیف چشم معمولاً از دو نخ استفاده می‌کنند که مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا قرار دارد‌. برای استفاده از این دو نوع مدل نخ در لیفت چشم با نخ معمولاً به روش‌های متفاوت اقدام می‌کنند که برایتان بررسی خواهیم کرد.

لیفت چشم با نخ نووآ

این نخ مورد استفاده برای افتادگی پلک چشم به شدت زیست‌پذیری بالایی داشته و طراحی آن به‌گونه‌ای است که جذب بدن می‌شود. پس از 4 تا 6 ماه که عمل لیفت چشم با نخ انجام شود، نخ نووآ جذب بدن شخص می‌شود و حدود یک تا دو سال پلک شما به حالت افتاده برنخواهد گشت.

این نخ به‌گونه‌ای طراحی شده که کلاژن بدن را افزایش داده و موجب بهبود پوست شما می‌شود. در این روش از لیفت چشم با نخ به‌هیچ‌عنوان دچار حساسیت و سایر مشکلات دیگر نخواهید شد و عمل آن حدوداً 30 تا 45 دقیقه به طول می‌انجامد.

لیفت چشم با نخ سیلوئت

این نخ نیز درست مشابه آنچه در نخ نووآ ذکر کردیم، از قابلیت زیست‌پذیری بسیار بالایی برخوردار است و نسبت به نخ نووآ کلاژن کمتری در سطح پوست تولید می‌کند. از این نخ برای لیفت شقیقه‌ها، گونه و پلک استفاده می‌کنند.

مراحل لیفت با نخ سیلوئت حدود 30 تا 45 دقیقه طول می‌کشد و به محل لیفت تزریق می‌شود. بعد از لیفت چشم با نخ سیلوئت شخص دچار درد می‌شود که با خوردن مسکن تسکین می‌یابد.

لازم به ذکر است که لیفت چشم با نخ مانند عمل‌های جراحی نبوده و نیاز به مراقبت و استراحت ندارد و شخص به‌راحتی پس از لیفت چشم با نخ می‌تواند به منزل خود برگردد.

 

مراحل انجام لیفت چشم با نخ

  • بررسی وضعیت عمومی فرد توسط پزشک و صحبت در مورد این روش زیبایی
  • ضدعفونی کردن و بی‌حسی محل ليفت نخ
  • ایجاد برشي ظریف در محل رويشگاه مو و جايگذاري نخ‌ها در زیرپوست توسط سوزن
  • کشیدن و سفت شدن پوست اطراف چشم

 

مزایای لیفت چشم با نخ

لیفت چشم به‌منظور رفع افتادگی پلک چشم مزایای متعددی دارد که از جمله مهم‌ترین مزایای لیفت چشم‌ها به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • عمل لیفت چشم با نخ در کمتر از یک ساعت انجام می‌شود.
  • معمولاً دوران نقاهت لیفت چشم و افتادگی پلک بسیار کوتاه است.
  • نخ‌های مورد استفاده در لیفت چشم به‌هیچ‌عنوان به پوست شخص آسیب وارد نمی‌کند.
  • برای لیفت چشم و رفع افتادگی پلک نیاز به برش و بخیه وجود ندارد.
  • چون نخ‌های لیفت به‌صورت کامل فیکس می‌شوند، امکان جابه‌جایی آن‌ها وجود ندارد.
  • موجب از بین رفتن چین و چروک چشم شده و شخص جوان به نظر می‌رسد.

 

عوارض لیفت چشم با نخ

رفع افتادگی پلک به کمک لیفت با نخ نیز عوارضی دارد که به شرح زیر هستند:

  • احساس درد و سوزش خفیف در گوشه چشم
  • تورم، التهاب و کبودی در اطراف چشم
  • قرمزی و لخته شدن خون در اطراف چشم
  • در برخی مواقع حساس امکان بروز عفونت
  • بی‌حس شدن پوست اطراف چشم پس از لیفت

 

بهترین کاندیدای لیفت چشم با نخ

  • افراد بالای ۱۸ سال
  • کسانی که چشمانی خسته و غمگین دارند.
  • کسانی که پوست اطراف چشمشان چروکیده و پیر شده است.
  • کسانی که نمی‌خواهند از عمل‌های جراحی استفاده کنند.
  • کسانی که به‌طور ژنتیکی چشمانی افتاده دارند.

 

هزینه لیفت چشم با نخ چقدر است؟

هزینه‌ها در این روش برحسب تعداد نخ‌ها، مهارت و تخصص پزشک، وسایل و تجهیزات مورداستفاده و موقعیت جغرافیایی کلینیک محاسبه می‌شود.

اگر می‌خواهید از هزینه‌ها و تخفيفات روزانه کلینیک بین‌المللی و تخصصی ارومیه مطلع شوید میتوانید با مشاوران و کارشناسان باتجربه ما تماس حاصل فرمایید مشاوره و ارائه خدمات در این کلینیک تخصصی کاملاً رایگان می‌باشد.

پف چشم
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه – پف چشم

مراقبت‌های قبل از ليفت چشم با نخ

  • از آرایش کردن خودداری کنید.
  • از مصرف سیگار و مشروبات الکلی بپرهیزید.
  • از مصرف آسپرین و داروهای ضدالتهابی بپرهیزید.

 

مراقبت‌های بعد از ليفت چشم با نخ

  • از ماساژ دادن محل لیفت خودداری کنید..
  • از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • هنگام خوابیدن زیر سر را بلند نگه‌دارید.
  • لباس‌های یقه‌گشاد یا دکمه‌دار بپوشید.
  • داروهای تجویزشده را به‌موقع مصرف کنید.
  • اگر تغییری در چهره احساس کردید پزشکتان را مطلع کنید.

 

اثرات و نتایج

لیفت چشم با نخ یکی از روش‌های ایمن و مناسب می‌باشد.

نتایج قطعی پس از دو هفته قابل‌مشاهده می‌باشد .

نتایج این روش زیبایی شامل برطرف شدن چین‌وچروک اطراف چشم، افتادگی پلک، افتادگی گوشه چشم ، برطرف شدن خطوط پنجه کلاغی و..می‌باشد. ماندگاری لیفت چشم با نخ به تعداد نخ‌های جایگذاری شده و اعمال مراقبت‌ها بستگی دارد که معمولاً یک تا سه سال دوام خواهد داشت.

 

دوره نقاهت پس از لیفت چشم با نخ چقدر است؟

پس از جایگذاری نخ‌ها در زیرپوست  چشم کبودی و تورم تا چند روز وجود دارد.

شما می‌توانید برای کاهش این عوارض از کمپرس سرد استفاده کنید.

پس از لیفت یک روز استراحت کنید و از فشار آوردن به‌صورت خودداری کنید داروهای تجویزشده را به‌موقع مصرف کنید تا روند بهبودی سرعت یابد.

 

تعداد جلسات لیفت چشم با نخ چقدر است؟

لیفت چشم با نخ در یک جلسه انجام می‌شود و مدت زمان آن به تعداد نخ‌ها و مشکلات پوست اطراف چشم بستگی دارد.

در کلینیک بین‌المللی و تخصصی ارومیه انواع روش‌های زیبایی و درمانی پوست و مو توسط پزشک ماهر و باتجربه صورت می‌گیرد. همچنین در این کلینیک تخصصی بالا بردن ابرو با جراحی امکان‌پذیر است که توضیحات آن در مقاله بالا بردن ابرو با جراحی قابل‌مشاهده می‌باشد.

 

مشاوره

کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو ارومیه با کادری مجرب و متخصص در هر نوع زیباسازی و جوانسازی به صورت حضوری و در صورت عدم امکان زیبا جویان عزیز برای مشاوره حضوری همه ساعت می تواند به زیبا جویان عزیز مشاوره تلفنی را ارایه کند.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه

نتیجه گیری

با بالا رفتن سن تعداد زیادی از ما دچار افتادگی پلک، گودی دور چشم و پف زیر چشم خواهیم شد. پف زیر چشم و تیرگی دور چشم باعث می‌شود که صورت خسته و پیر به نظر برسد. پف زیر چشم و تیرگی اطراف آن بر اعتماد به نفس زنان تاثیر بسیار زیادی می‌گذارد دقیقا همانند تاس شدن سر آقایان که مشکلات زیادی را برای آنها به وجود می‌‌آورد. یکی از تصورات اشتباه که در این رابطه وجود دارد این است که می‌‌توان به کمک کرم‌های گران قیمت به درمان این مشکلات پرداخت. در سال‌های اخیر لیفت گوشه چشم با نخ طرفداران زیادی پیدا کرده است و به شدت مورد توجه قرار گرفته است.

لازم به ذکر است که افتادگی پلک چشم تنها برای افراد میانسال و سالمند نبوده و برخی از افراد نیز به دلیل مشکلات عصبی دچار افتادگی پلک چشم می‌شوند. مشکل افتادگی پلک چشم در برخی از افراد فقط برای یک چشم پیش می‌آید؛ در برخی افراد در هر دو چشم مشاهده می‌شود.

افتادگی پلک عصبی در افراد جوان موجب پیری زودرس شده و سن ظاهری آن‌ها را افزایش می‌دهد. برای اینکه جذاب‌تر و جوان‌تر به نظر برسید، توصیه می‌کنیم که سریعاً از طریق پزشک متخصص برای لیفت چشم با نخ اقدام کنید.

افتادگی پلک چشم عصبی در اکثر مواقع میان افراد 30 تا 50 سال شایع بوده و موجب فلج شدن عصب پلک می‌شود. برای تشخیص افتادگی پلک عصبی در ابتدا باید به پزشک متخصص مغز و اعصاب مراجعه کرده و پس از تایید دکتر و موافقت برای لیفت چشم به کمک نخ از طریق دکتر متخصص زیبایی اقدام کنید.

لازم به ذکر است که افتادگی پلک چشم عصبی گاهی مربوط به مشکلات قرنیه چشم و یا حساسیت‌های فصلی است. در این مواقع معمولاً نیازی به لیفت چشم با نخ نخواهید داشت و با درمان و دارو می‌توان به‌راحتی این مشکل را درمان کرد.

در این شرایط افتادگی پلک چشم معمولاً جز اختلالات خودایمنی بوده و در گذر زمان بهبود پیدا می‌کند و عضلات چشم به حالت اولیه خود برمی‌گردد. لیفت چشم روش‌های متنوعی دارد که در ادامه انواع آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

در این مقاله برایتان درباره لیفت چشم با نخ گفتیم و اشاره کردیم که چه افرادی معمولاً برای لیفت چشم اقدام می‌کنند.

توصیه می‌کنیم که به هنگام لیفت چشم با نخ به مزایا و عوارض این امر دقت داشته باشید. برای لیفت چشم به‌وسیله نخ مخصوص حتماً به پزشک متخصص و دارای تجربه کافی در این زمینه مراجعه کنید تا با بهترین نخ موجود پلک شما را لیفت کند.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد :

فیلم جراحی پف بالای چشم

هزینه برداشتن پف بالای چشم

بهترین دکتر برای برداشتن پف چشم

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

04491010780

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 6 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicorumieh

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

https://clinicorumieh.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه: https://clinicorumieh.ir/9buj

لینک آپارات: https://aparat.com/v/QDqKn

لینک نماشا: https://www.namasha.com/v/9ZNppYGp

ویکی پدیا: https://en.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

یوتیوب: https://youtu.be/kjSW4FxByE4

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

مدل ابرو فیبروز برای صورت گرد
انواع خدمات زیبایی پوست در کلینیک پوست مو
هزینه پروتز چانه ۱۴۰۲
کانتورینگ صورت با تزریق چربی
سفید کننده واژن
لیفت لب روسی

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • ایران ارومیه کلینیک زیبایی ارومیه
  • 09120043630-04491010780
  • info@clinicorumieh.ir