تزریق فیلر و بوتاکس همزمان

تزریق فیلر و بوتاکس همزمان

تزریق فیلر و بوتاکس همزمان

تفاوت تزریق فیلر و ژل با بوتاکس چیست؟ فیلر بهتر است یا بوتاکس ؟ فرق بوتاکس با تزریق ژل چیه؟ این سوالات کسانی است که روز به روز با بالا رفتن سنشان، انواع چین و چروک در صورت شان نمایان می‌شود و با وجود گزینه‌ های بسیار زیاد و متنوع درمان چین و چروک‌ های صورت، باعث شده که انتخاب این روش های درمان برایشان سخت شود و تبدیل به یک دغدغه گردد.

باید گفت یکی از روش‌ های درمانی و زیبایی پرطرفدار، استفاده از تکنیک  تزریق بوتاکس و یا تزریق فیلر و ژل است که یک روش کم تهاجمی محسوب می شوند که با هدف جوان‌سازی و داشتن صورتی خوش فرم‌ تر توسط متخصصان زیبایی انجام می‌شود. گاهی اوقات، افراد بین انتخاب فیلر و بوتاکس دو دل می‌شوند و این دو دلی به علت عدم آگاهی آن‌ ها از تفاوت فیلر و بوتاکس است.

اگر شما هم برای رفع چین و چروک‌ ها و جوانسازی صورت دچار سردرگمی شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم تا آخر این مطلب، همراه ما باشید تا با آگاهی از تفاوت تزریق ژل و بوتاکس روش صحیحی برای انتخاب فیلر یا بوتاکس پیدا کنید.

در ابتدا به تعریف هر کدام می پردازیم؛ اما باید گفت بوتاکس و فیلر هر دو روش درمانی طولانی مدت هستند که برای درمان چین و چروک‌ های صورت از راه تزریق به پوست مورد استفاده قرار می گیرند اما در کاربرد و بعضی موارد کمی متفاوت هستند که در ادامه برسی می کنیم.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه

تزریق بوتاکس چیست؟

بوتاکس یک نوروتوکسین رقیق شده قابل تزریق است. باکتری کلستریدیوم بوتولینوم، سمی به اسم سم بوتولینوم تولید می‌کند که نوروتوکسین بوتاکس از این سم به دست می‌آید. حالت رقیق‌ شده این سم برای فلج کردن عضلات پیشانی، اطراف چشم، بین دو ابرو و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تزریق بوتاکس به صورت موضعی و در محلی انجام می‌شود که قرار است بی‌حرکتی عضله، صورت بگیرد. بعد از تزریق، ارسال پیام‌ های عصبی به عضلاتی که در آن تزریق صورت گرفته، غیر فعال می‌شود. در این حالت فرد توان انجام دادن حرکاتی مانند اخم کردن، بالا بردن پیشانی، جمع کردن چشم‌ ها و غیره را نخواهد داشت.

تزریق بوتاکس یک روش کم عارضه، موثر و مقرون به صرفه برای جوان سازی پوست است. این روش می‌تواند با حذف چین و چروک و خطوط ایجاد شده روی صورت، پوست شما را شاداب‌ تر نشان دهد. به طور کلی بوتاکس برای موارد زیر مورد استفاده قرار می‌گیرد:

▪︎درمان تعرق بیش از حد

▪︎رفع لبخند لثه ‌ای

▪︎بهبود و یا درمان میگرن

▪︎درمان چروک‌ های فعال گردن

▪︎درمان چروک‌ های دور دهان

▪︎درمان چروک‌ های فعال زیر چشم

▪︎درمان خط اخم و پیشانی

▪︎بالا بردن ابرو ها

▪︎بالا بردن نوک بینی با بوتاکس

شما میتوانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی ارومیه تحت نظر پزشک متخصص و مشاورین مجرب ما قرار بگیرید و بهترین روش درمانی را انتخاب کنید و همواره زیبایی را به خود بازگردانید.

فیلر چیست؟

فیلر که به پرکننده های بافت نرم نیز معروف هستند، موادی اند که برای تزریق در زیر سطح پوست و افزودن حجم و پرکنندگى طراحی شده اند.

فیلر های پوستی انواع مختلفی دارند و تاثیر بعضی از آن‌ ها موقت است. اداره غذا و داروی ایالات متحده فیلر های زیر را تایید کرده است:

▪︎کلسیم هیدروکسی پاپیت (Radiesse)، یک ترکیب که شبیه مواد معدنی است که در استخوان ها یافت می شود. این یک محلول موقت که به مدت ١٨ ماه تاثیر آن باقی می‌ماند.

▪︎کلاژن، یک ماده موقت که تا چهار ماه اثر آن به جا می‌ماند.

▪︎اسید هیالورونیک، که در بعضی از مایعات و بافت های بدن وجود دارد و باعث پر شدن پوست می شود. یک ماده موقت است که پس از ۶ تا ١٢ ماه اثر آن از بین می‌رود.

▪︎اسید لاکتیک (Sculptra, Sculptra Aesthetic) یک ماده‌ی مصنوعی است که اثر آن حدود دو سال باقی می‌ماند.

▪︎دانه های پلی اتیل متاکریلات، تنها نوع دائمی فیلر های پوستی موجود در بازار است.

برای کاربرد فیلر ها باید گفت که انواع مختلف فیلر های پوستی برای درمان علائم مختلف پیری طراحی شده اند. بسته به نوع فیلر انتخاب شده، آنها ممکن است کاربرد های زیر را داشته باشند:

▪︎لب های نازک را حجم دهند.

▪︎نواحی کم عمق روی صورت را تقویت یا پر کنند.

▪︎ سایه یا چین و چروک زیر چشم را کم کنند.

▪︎ظاهر زخم های پوسته شده را پر یا نرم کنند‌

▪︎چین و چروک های استاتیک مخصوصاً در قسمت پایین صورت را پر یا نرم کنند.

می توان گفت فیلر علارقم بوتاکس، برای از بین بردن چین و چروک استاتیک که شامل چروک‌ های اطراف دهان و در کنار گونه ها مناسب است. یعنی چین و چروک هایی که معمولاً در نتیجه از بین رفتن کلاژن و خاصیت ارتجاعی در پوست به وجود می آیند.

البته فیلر ها هم می‌توانند برای پر کردن لب‌ ها و گونه‌ ها هم مورد استفاده قرار بگیرند. گاهی اوقات روی دست و برای محو کردن اسکار های پوستی هم از فیلر ها استفاده می‌شود. اما فیلر ها برای برجسته کردن نواحی دیگر بدن ، مانند سینه ها، تأیید نمی شوند.

مراحل تزریق بوتاکس

در تزریق بوتاکس ابتدا پزشک معالج قبل از تزریق، ناحیه مورد نظر را با دقت معاینه و بررسی می‌کند تا مطمئن شود که تا چه میزان به داروی بوتاکس برای تزریق کردن نیاز بوده و باید به چه نقاطی تزریق شود تا نتیجه ‌ای مطلوب و خوب برای شخص رقم بخورد. سپس پزشک با استفاده از یک داروی بی‌ حس‌ کننده موضعی، ناحیه هدف را بی‌حس می‌کند تا هنگام فرو کردن سرنگ به ناحیه مورد نظر دردی احساس نشود. در انتها با استفاده از سرنگ‌ های کوچک، داروی بوتاکس را به صورت هدفمند و با دقت و ظرافت بالا، به نواحی مورد نیاز تزریق می‌ نماید و به این صورت فرآیند تزریق بوتاکس به اتمام می‌ رسد.

مراحل تزریق ژل

در این روش ابتدا پزشک نواحی مورد نظر را بررسی نموده و مقدار ژل مورد نیاز را تعیین می‌کند. در ادامه با استفاده از تزریق بی‌حس‌ کننده به ناحیه مورد نظر، اقدام به بی‌حسی می‌کند. در نهایت ژل را با دقت و ظرافت بالا به نواحی مورد نیاز تزریق می‌کند.

در این مقاله به تفاوت فیلر و بوتاکس پرداختیم. فیلر های پوستی نسبت به بوتاکس دارای ماندگاری بیشتری هستند. همچنین بوتاکس و فیلر برای نقاط مختلف و درمان مشکلات متفاوتی استفاده می‌شوند. به‌ طور کلی بوتاکس برای نواحی از جمله پیشانی، لیفت ابرو، خط اخم، خط‌ های ریز اطراف لب، خطوط پنجه کلاغی و فیلر برای گودی زیر چشم، حجم‌دهی گونه، خط خنده، حجم دهی لب و زاویه‌سازی فک و گونه استفاده می‌شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه و مشاوره می‌توانید با کارشناسان ما در کلینیک زیبایی ارومیه در ارتباط باشید.

تفاوت فیلر یا ژل با بوتاکس

تزریق فیلر یا ژل علاوه بر از بین بردن چین و چروک های پوستی، باعث پر شدن و حجم گرفتن نواحی از پوست نیز می شود و یکی از تفاوت فیلر با بوتاکس، این خاصیت پرکنندگی و حجم دهندگی است.

در نتیجه از تزریق فیلر برای زاویه سازی فک، حجم دهی به لب و گونه، درمان چین و چروک و خطوط ریز صورت استفاده می شود البته از ژل برای حجم دهی اندام هایی مانند سینه و باسن استفاده نمی‌شود. هم چنین کاربرد های زیر را فیلر دارد:

▪︎افزایش دهنده ، لب ،گونه ها ، چانه و پشت دست

▪︎برطرف کردن چین و چروک های پوستی

▪︎درمان کننده گودی و تیرگی زیر چشم

▪︎اصلاح فرم بینی با فیلر بینی

▪︎ترمیم نشانه های از دست دادن چربی صورت در افرادی که به ویروس اچ آی وی مبتلا هستند.

از آن جا که بوتاکس‌ ها کار خود را با فلج کردن عضله‌ی محل تزریق آغاز می‌کنند، برای درمان چروک‌ های ناشی از حرکت ماهیچه‌ ها، مناسب است. یعنی با بوتاکس قادر به درمان موقتی چین و چروک، لیفت ابرو، رفع خطوط اطراف چشم و خطوط خنده هستیم. برای کاربرد های دیگر بوتاکس می توانیم به موارد زیر هم اشاره کنیم:

▪︎درمان و جلوگیری از پیشرفت چین و چروک های پوستی

▪︎بوتاکس ابرو برای از بین بردن خط اخم

▪︎بوتاکس پیشانی برای از بین بردن چین چروک در ناحیه پیشانی

▪︎برطرف کننده چین و چروک های گردن، چانه و دور لب ها

▪︎بوتاکس دور چشم برای رفع چین و چروک های اطراف چشم و رفع خطوط پنجه کلاغی

▪︎بهبود حالت چهره و ابرو

▪︎بالا بردن نوک بینی

علاوه بر موارد زیبایی، تزریق بوتاکس برای موارد درمانی زیادی نیز مورد استفاده قرار می گیرد که می توان به درمان تعریق زیاد، درمان کمردرد، درمان اسپاسم های گردن، بوتاکس میگرن برای درمان سردرد های شدید و سردرد های خوشه ای، درمان شقاق مقعد و… اشاره کرد.

در نتیجه می توان گفت تزریق بوتاکس تاثیر موثری بر روی خطوط عمیق ناشی از کاهش حجم عضله ندارد و بهتر است از فیلر یا ترکیبی از فیلر و بوتاکس برای درمان این خطوط استفاده کنید.

به طور کلی از تزریق فیلر برای پر کردن چین و چروک های متوسط و یا کم استفاده می شود، اما بوتاکس می تواند چروک های عمیق تر را نیز از بین ببرد.

بنابراین تفاوت بوتاکس و فیلر (ژل) در حدی است که شما باید وضعیت چین و چروک های پوستی تان را نیز در نظر بگیرید.

تزریق ژل چیست؟

ژل‌ ها یا فیلر ها، پرکننده و حجم دهنده پوستی هستند. تزریق ژل برای جوان سازی پوست، ایجاد حجم و فرم بهتر در صورت است. تزریق ژل برای جبران حجم از دست رفته، رفع چین و چروک‌ ها و بهبود شکل انحنا های سطحی صورت و بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از موارد استفاده از تزریق ژل عبارتند از:

▪︎رفع چین و چروک دور چشم، پیشانی و یا اطراف لب

▪︎درمان فرورفتگی شقیقه‌ ها

▪︎برجسته کردن لب

▪︎برجسته کردن چانه

▪︎زاویه سازی فک

▪︎از بین بردن خط اخم یا خنده

▪︎گونه گذاری

برای خط اخم ژل بهتره یا بوتاکس

یکی از شایع ترین خطوط روی صورت، خطوط اخم است. شاید این موضوع برای شما مطرح شود که برای خط اخم تزریق فیلر بهتر است یا بوتاکس؟ در جواب باید بگوییم بوتاکس!

بوتاکس روش مناسبی برای رفع چین و چروک های ناشی از حرکت ماهیچه ها است. محدوده خط اخم، به واسطه ماهیچه ها فعالیت می کند و در صورتی که چروکی به وجود بیاید، ناشی از حرکت ماهیچه می باشد.

با تزریق بوتاکس، حرکت ماهیچه ها غیر فعال می شود و دیگر چین و چروکی باقی نمی ماند. به خاطر داشته باشید تزریق فیلر برای نواحی مناسب است که چروک های ثابتی دارد؛ مثل اصلاح فرم بینی.

تزریق ژل بهتر است یا بوتاکس؟

شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که با توجه به ویژگی‌ های هر کدام از این روش‌ ها و نکاتی که درباره آنها گفته شد؛ کدام یک مناسب‌ تر و بهتر است؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا باید مشخص کنید که دقیقا چه خواسته‌ ها و انتظاراتی از انجام این اقدامات زیبایی دارید؟

هم تزریق ژل و هم بوتاکس، هر دو از روش‌ های غیر تهاجمی برای جوانسازی و ایجاد تغییر در چهره هستند. اما همان‌طور که اشاره شد؛ نحوه عملکرد و تاثیرگذاری هر کدام از این روش‌ ها با یکدیگر متفاوت است. برای اینکه بهترین انتخاب را داشته باشید؛ بهتر است که قبل از هر تصمیم‌گیری با پزشک متخصص مشورت کنید تا بهترین راه را به شما پیشنهاد کند.

تزریق بوتاکس و ژل بطور همزمان ممکنه؟

در صورتی که پزشک متخصص شما تشخیص بدهد که برای جوانسازی و زیباسازی چهره تان، تزریق همزمان بوتاکس و فیلر لازم است، مشکلی به وجود نمی آید و این موضوع کاملا ممکن است. البته به خاطر داشته باشید همه چیز به شرایط جسمی شما و همچنین تشخیص پزشک بستگی دارد.

در کل بوتاکس و ژل می توانند در کنار هم به عنوان یک مکمل برای زیبایی به شمار بکار بروند و هر کدام از این روش ها، تکمیل کننده روش دیگر  می باشد.

برای خط خنده بوتاکس بهتر است یا ژل؟

بوتاکس نمی‌ تواند خط خنده را به طور کامل از بین ببرد. تزریق ژل خط خنده یکی از بهترین و کم عوارض ترین روش‌ های درمان خط خنده است. تزریق فیلر باعث پر شدن چروک‌ ها می‌شود و در نتیجه سطح پوست را هموار می‌ سازد. فیلر ها باعث افزایش تولید کلاژن می‌ شوند. کلاژن یک پروتئین است که به طور طبیعی در بدن تولید می‌ شود و باعث بازسازی پوست می‌شود. تولید این ماده به مرور زمان و افزایش سن کاهش پیدا می‌کند.

تفاوت کاربرد ژل و بوتاکس

بسیاری از چروک‌ ها و خطوط پوستی به دلیل حرکت ماهیچه‌ ها ایجاد می‌شوند. مثلا وقتی می‌خندید؛ ابرو هایتان را بالا می‌اندازید یا اخم می‌کنید، پوست و ماهیچه شما در حالت خاصی قرار می‌گیرند. وقتی برای مدت طولانی ماهیچه و پوست یک حرکت مشخص را انجام دهند؛ این خطوط روی صورت به وجود می‌آیند. از آنجا که دلیل اصلی بروز این نوع چروک‌ ها حرکت ماهیچه‌ هاست؛ با تزریق سم بوتاکس و فلج موقتی عضله، می‌تواتید تا حد خوبی این مشکل را برطرف کنید.

اما اگر زیر چشمانتان گود افتاده؛ قسمت‌ هایی از چهره و صورت شما فرورفته و یا دوست دارید بخشی از صورتتان حجم بگیرد؛ بهتر است به سراغ تزریق ژل بروید.

▪︎سایر کاربرد های ژل و بوتاکس

علاوه بر جوانسازی و رفع چین و چروک‌ های پوست، تزریق ژل و بوتاکس مزایا و کاربرد های دیگری هم دارد که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره‎ای کوتاه خواهیم کرد:

▪︎کاربرد های ژل

تزریق ژل بیشترین کاربرد را برای پر کردن نقاطی از پوست دارد که به دلیل افزایش سن، کاهش وزن زیاد و ناگهانی یا کاهش رطوبت پوست، دچار کاهش حجم شده‌اند. تزریق ژل علاوه بر پر کردن چروک و خطوط استاتیک، برای رفع گودی دور چشم، اصلاح قوز بینی و زاویه‌سازی صورت هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

▪︎کاربرد های بوتاکس

بوتاکس به دلیل امکان فلج موقت در عضلات، می‌تواند کاربرد های زیبایی و حتی پزشکی بسیار بیشتری از رفع چروک‌ ها داشته باشد. کنترل میزان تعریق زیر بغل، کمک به درمان میگرن و بالا کشیدن نوک بینی از دیگر کاربرد های محبوب و مؤثر بوتاکس است.

اثرات و نتایج تزریق فیلر

نتایج تزریق ژل به نوع فرآورده ، ناحیه درمان و البته بازدهی بدن بیمار دارد. در کل هرچه عمق تزریق بیشتر و ژل غلظت بیشتری داشته باشد ماندگاری اثر آن بیشتر خواهد بود ،البته این قاعده همواره صادق نیست. بهتر است جهت حفظ نتایج به عمل آمده درمان را مجددا تکرار فرمایید.

شایان ذکر است ممکن است جراح مقدار و روش تزریق را در صورت لزوم تغییر دهد تا نتایج بهتر و ماندگار تری بر جای بماند. ژل های بر پایه هیالورونیک اسید ماندگاری کوتاه تری دارند و به همین دلیل این ژل معمولا برای بیمارانی توصیه می شود که برای اولین بار از این روش زیبایی استفاده می کنند . اثر این ژل ها بین ۶ تا ۱۸ ماه از بین می رود. اثر تزریق در لب کوتاه مدت تر از خط خنده است.

بعضی فیلر های HA مانند ولوما ،ماندگاری طولانی تری دارند ،اما کاربرد آن ها محدود به ناحیه های خاصی مانند گونه ها است. هم چنین لازم به ذکر است بدانید ماندگاری ژل ها سنتزی بیشتر است چون بدن این ژل ها را جذب نمی کند. بنابراین این نوع از ژل ها انتخاب مناسبی برای بیمارانی است که از انجام درمان و نتیجه آن راضی و مطمئن اند.

در هر حال باید بدانید که نتیجه تزریق این نوع از ژل ها تا چند سال روی صورت تان باقی خواهد ماند ،پس حتما متخصص مجرب و ماهری را برای این کار انتخاب کنید که سبک کار او مورد پسند شما باشد.

شما می توانید از اثرات و نتایج تزریق ژل و بوتاکس به صورت و بدن برای زیر چشم در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی ارومیه تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک بهره مند شوید همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص باتجربه صورت می‌گیرد که می‌توانید از اثرات و نتایج این خدمات نیز بهره‌مند شوید و همواره زیبایی و جوانی را برای خود به دنبال داشته باشید.

آیا می توان ژل و بوتاکس را همزمان تزریق کرد؟

در روز های پایانی سال، اغلب افراد به ویژه خانم ها در پی تغییر و تحول در چهره خود می‌باشند. به همین دلیل مراجعات به کلینیک های پوست و زیبایی بیشتر خواهد شد. تزریق ژل و بوتاکس از رایج ترین اقداماتی است که این روز ها افراد را روانه مطب های پوست می‌نماید. این روش ها به دلیل نتایج فوری و عوارض بسیار کم طرفداران فراوانی را به خود جلب نموده و متقاضیان زیادی دارند. یکی از سولات رایجی که در این خصوص مطرح است. همزمانی تزریق ژل و بوتاکس می‌باشد.

▪︎بسیاری از افراد می‌خواهند بدانند آیا با یکبار مراجعه به پزشک می‌توان دو عمل را انجام داد؟

▪︎آیا می‌توان تزریق ژل و بوتاکس را در یک روز و همزمان انجام داد؟

▪︎اول کدام یک از این مواد باید تزریق شوند؟

▪︎در نواحی مانند پیشانی یا زیر چشم، اگر قرار باشد هم بوتاکس تزریق شود و هم ژل، آیا بصورت همزمان می‌توان این کار را انجام داد؟

تزریق فیلر
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه – تزریق فیلر

ایمنی در تزریق بوتاکس و فیلر

به‌ طور کلی افراد بسیار زیادی همواره از ایمن بودن تزریق بوتاکس و فیلر ترس دارند و فکر می‌کنند انجام این کار موجب ایجاد خطر برای سلامتی آن‌ ها می‌شود. امروزه در سراسر جهان از بوتاکس و فیلر برای زیبایی صورت استفاده می‌‎شود که از طریق اغلب سازمان‌ های بهداشت از جمله FDA آمریکا مورد تأیید قرار گرفته‌ اند. سالیانه افراد بسیار زیادی از بوتاکس و فیلر استفاده می‌کنند که هیچ مشکلی برای آن‌ ها رخ نداده است. استفاده از این دو روش دارای عوارض جانبی کوتاه‌ مدت است که بعد از گذشت چند روز به‌ صورت کلی از بین می‌روند.

مهم‌ترین عاملی که می‌تواند نقش کلیدی در ایمنی و سلامت افراد داشته باشد، انتخاب یک پزشک خوب و باتجربه است. پزشک متخصص زیبایی می‌تواند مانع از بروز مشکلات برای فرد شود. ازآنجایی‌که تزریق بوتاکس و ژل نیاز به‌ دقت و مهارت کافی دارد؛ بنابراین باید از طریق یک پزشک متخصص و ماهر انجام شود. اگر این کار توسط یک پزشک متخصص انجام نشود، امکان دارد عوارض جبران‌ ناپذیری برای فرد به‌ همراه داشته باشد. برای این‌ که در هنگام تزریق و در دوره نقاهت دچار مشکلاتی نشوید، باید رعایت تمام توصیه‌ های پزشک متخصص را پیش از تزریق و بعد از آن در دستور کار خود قرار دهید. اگر دچار هرگونه مشکل شدید، می‌توانید مسئله را با پزشک خود در میان بگذارید.

ماده مورد استفاده در بوتاکس چیست؟

ماده ای که در طی تزریق بوتاکس استفاده می شود یک ماده بی هوازی به نام کلستریدیوم بوتولینوم است. این ماده یک نوروتوکسین اسپاسمولیتیک است که توسط یک باکتری مسئول مسمومیت غذایی تولید می شود. این ماده که در دهه 1980 نام بوتاکس را به خود اختصاص داد، هویت دارویی پیدا کرده است.

استفاده از بوتاکس به عنوان یکی از متداول ترین مداخلات زیبایی شناختی در سراسر جهان ثبت شده است. بوتاکس به عنوان یک برنامه مورد تایید FDA و وزارت بهداشت، اغلب در درمان چین و چروک و تعریق استفاده می شود.

در حین ابراز احساسات، از حالات صورت خود برای انعکاس واکنش های خود استفاده می کنیم. با افزایش سن، چین و چروک ها و خطوط قابل مشاهده ای روی پوست ماهیچه ها ایجاد می شود که در طول سال ها برای بیان احساسات خود از آنها استفاده می کنیم. استفاده از بوتاکس ظاهری صاف روی پوست روی ماهیچه های مقلدی ایجاد می کند و از ایجاد چین و چروک های جدید جلوگیری می کند.

قبل از تزریق بوتاکس چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

قبل از اعمال بوتاکس، پزشک باید در مورد دارو های مصرفی مطلع شود. آسپرین، آنتی بیوتیک ها، دارو های فشار خون، رقیق کننده های خون و مسکن ها باید 2 هفته قبل از تزریق بوتاکس قطع شوند.

قبل از تزریق بوتاکس، پزشک باید در مورد غذا ها و مکمل های غذایی مصرف شده مطلع شود. غذا هایی مانند چای سبز، ویتامین های C و E، روغن ماهی، سیر، جینسینگ را باید حدود 2 هفته قبل از استفاده از بوتاکس قطع کنید زیرا اثرات ضد انعقادی دارند.

مصرف الکل باید 3 روز قبل از تزریق بوتاکس قطع شود.

اگر عفونت پوستی فعال در ناحیه ای که بوتاکس انجام می شود وجود داشته باشد، استفاده باید به تعویق بیفتد. در کاربرد بوتاکس از سوزن های کوچک استفاده می شود.

به دلیل کوچک و نازک بودن سوزن های مورد استفاده در بوتاکس، درد زیادی ایجاد نمی کند. بیمار پس از تزریق بوتاکس می تواند بدون مشکل به زندگی روزمره خود ادامه دهد.

بعد از تزریق بوتاکس چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

▪︎عضلات صورت باید در عرض دو ساعت پس از تزریق بوتاکس تمرین شوند. مهم است که ماهیچه های صورت را تمرین دهید تا تاثیر استفاده بهتر روی عضلات داشته باشد.

▪︎استفاده از کمپرس سرد روی صورت می‌تواند اثرات بیماری‌ هایی مانند ادم، قرمزی و کبودی را کاهش دهد.

▪︎در 4 ساعت اول به صورت دراز نکشید.

▪︎در 24 ساعت اول صورت نباید مالش داده شود، صورت نباید ماساژ داده شود، ابرو برداشته نشود، مو ها رنگ و آرایش نشود.

▪︎از آنجایی که ممکن است در 24 ساعت اول باعث قرمزی صورت شود، نباید از حمام و دوش آب گرم استفاده کرد و از قرار گرفتن در معرض شدید آفتاب خودداری کرد.

▪︎در 24 ساعت اول باید از ورزش های سنگین و شدید پرهیز کرد.

▪︎در 3 روز اول به دلیل خطر عفونت نباید وارد استخر شوید.

▪︎در طول 3 روز اول، الکل، سیگار، آسپرین، مسکن ها یا رقیق کننده های خون نباید استفاده شود و از غذا های حاوی قند، کافئین و سدیم بالا خودداری شود.

▪︎در هفته اول مراقبت از پوست و لایه برداری روی صورت نباید انجام شود.

چه نکاتی را باید قبل از فیلر در نظر گرفت؟

▪︎مصرف آسپرین یا دارو های مشابه باید 2 هفته قبل قطع شود.

▪︎به خصوص در صورت بروز تبخال در ناحیه لب، باید از بزرگ کردن لب خودداری شود. در صورت تکرار مکرر تبخال، قبل و بعد از عمل باید از کرم های ضد ویروسی مناسب استفاده شود.

▪︎از فیلر زدن ناحیه عفونی با مشکل آکنه باید اجتناب شود.

▪︎فیلر اطراف لب نباید به طور همزمان با درمان های دندانپزشکی انجام شود زیرا عفونت در ناحیه دندان بر فیلر اطراف لب تأثیر می گذارد.

پس از تزریق فیلر چه مواردی را باید در نظر گرفت؟

▪︎آسپرین و دارو های مشابه نباید به مدت 2 هفته استفاده شود.

▪︎پس از تزریق فیلر، فرد باید 1 تا 2 ساعت در وضعیت عمودی بماند و تا 24 ساعت از انجام تمرینات سنگین خودداری شود. ورزش نباید در روز تزریق انجام شود.

▪︎مراقبت از پوست را نباید در روز تزریق انجام داد، باید حداقل 1 هفته بعد از آن انجام شود.

▪︎استخر منطقه ای است که احتمال آلودگی آن بالاست ▪︎بنابراین حداقل تا 2 روز پس از تزریق فیلر نباید وارد استخر شود.

▪︎مواد آرایشی و برس ها را نباید به مدت 1 روز استفاده کرد.

▪︎پس از فرآیند تزریق فیلر، نباید به مدت 4 ساعت به صورت دراز بکشید.

▪︎درمان دندان را می توان 1 هفته پس از فرآیند تزریق فیلر انجام داد.

▪︎می توان از کرم های ضد آفتاب و بی رنگ داروخانه ای استفاده کرد.

▪︎لیزر را می توان 2 روز پس از تزریق فیلر استفاده کرد.

▪︎در روز تزریق، مصرف بیش از حد الکل ممکن است ادم را افزایش دهد.

مزایای تزریق بوتاکس

مدت زمان تزریق بوتاکس بسیار کوتاه و کمتر از ده دقیقه است. همچنین امکان از سرگیری فعالیت های روزمره بلافاصله بعد از تزریق وجود دارد. ماده بوتاکس کاملاً امن است و مشکلی برای سلامتی ایجاد نمی کند. البته در یک درصد افراد تحت درمان با این روش، بدن در مقابل این ماده آنتی بادی ترشح کرده و اثر آن را از بین می برد. لازم به ذکر است که اثر این ماده موقتی می باشد و بعد از مدتی از بین می رود. این موضوع برای افرادی که از ظاهر جدید خود رضایت ندارند اهمیت بسیاری دارد.

اگر شما هم می خواهید از مزایای بهترین روش درمانی بهره‌مند شوید باید آن را در یک مرکز معتبر و زیر نظر یک پزشک متخصص و با تجربه و کار بلد انجام دهید تا بتوانید از مزایای آن بهره مند شوید اگر شما به هر کدام از عمل های زیبایی صورت نیاز دارید می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی ارومیه تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک به درمان مناسب بپردازید و از مزایای بی نظیر آن بهره مند شوید.

فواید تزریق ژل و بوتاکس

تفاوت بوتاکس و ژل در فواید آن نیز می باشد. هر کدام از این روش ها، به نوعی برای زیبایی و جوانسازی مفید است. اما بهتر است تا به طور اختصاصی مزایای هر دو روش را بررسی کنیم.

▪︎فواید تزریق ژل یا فیلر

یکی از مهمترین فواید تزریق ژل، استفاده از مواد طبیعی و بیولوژیکی است. هیالورونیک اسید یک ماده طبیعی است که تزریق آن به پوست، عوارض خاصی ندارد. این ماده به طور طبیعی نیز در پوست وجود دارد که با مرور زمان و عوامل متعدد ممکن است سطح آن پایین بیاید و یا از بین برود.

فیلر به آبرسانی پوست و رطوبت رسانی پوست کمک بسیار زیادی می کند. جالب است تا بدانید زمانی که رطوبت پوست شما تأمین باشد، چین و چروک ها شانس کمتری برای ظاهر شدن دارند.

تزریق فیلر جایگزین مناسبی برای عمل های زیبایی و جراحی است و مسلما شما نتایج مطلوبی از این روش دریافت می کنید. در صورتی که تزریق فیلر را تکرار کنید، قطعا از ماندگاری طولانی تری نیز برخوردار خواهید شد.

فواید تزریق بوتاکس:

فرق بوتاکس و ژل ( فیلر )  در این است که بوتاکس علاوه بر جنبه زیبایی، جنبه درمانی نیز دارد. اما فیلر تنها جنبه درمانی دارد. از بوتاکس می توان برای درمان بیماری های مزمن مثل سردرد، تعریق بیش از حد، بزرگی و تورم مثانه و پروستات و… نیز کمک گرفت.

اما در خصوص زیبایی نیز کمتر کسی را می توان یافت کرد که در مورد فواید بوتاکس اطلاعاتی نداشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد سردرد بعداز بوتاکس اینجا کلیک کنید.

بوتاکس می تواند تا حد بسیار بالایی چین و چروک های پوستی را برطرف کند و زیبایی و جوانی را به چهره شما بازگرداند. همچنین از تزریق بوتاکس برای برطرف کردن خطوط عمیق پنجه کلاغی اطراف چشم و خط لبخند و خط اخم نیز استفاده می شود.

چه عواملی بر ماندگاری بوتاکس اثر می‌گذارند؟

نوع چین‌ و چروک ‌ ها، ویژگی‌ های عضله و سبک زندگی افراد از عواملی هستند که می‌توانند ماندگاری بوتاکس را تحت تأثیر قرار دهند.

  • چین‌ و چروک ‌ ها: نوع چین‌ و چروک ‌ ها و عمق آن می‌تواند سهم مؤثری در ماندگاری اثرات بوتاکس داشته باشد. در واقع بوتاکس نمی‌تواند هر چین‌ و چروکی را درمان کند، برای مثال چروک‌ های بسیار عمیق فقط تا حدی به درمان با بوتاکس پاسخگو هستند و برای بهبود آن‌ ها باید از روش‌ های مکمل استفاده کرد. علاوه بر عمق، نوع چین‌ و چروک هم می‌تواند در اثرگذاری بوتاکس مؤثر باشد. بوتاکس قابلیت درمان چین‌ و چروک ‌هایی را دارد که در اثر حرکت عضله ایجاد می‌شوند، مانند چین‌ و‌ چروک‌ ناشی از اخم کردن یا لبخند زدن.
  • ویژگی‌ های عضله: نوع عضله‌ای که هدف تزریق بوتاکس قرار می‌گیرد ارتباط مستقیمی با میزان اثر آن دارد. برای مثال عضلات ضخیم‌ و پر حجم دیر تر تحت تأثیر بوتاکس قرار می‌گیرند و برای این منظور باید بوتاکس بیشتری تزریق شود. علاوه بر ضخامت عضله، میزان استفاده از آن در طول روز هم بر میزان ماندگاری بوتاکس در آن ناحیه اثر می‌گذارد. برای مثال چروک‌ های ناشی از خط خنده چنین ویژگی دارند، چرا که ما در طول روز بار ها چشمان خود را می‌بندیم و باز می‌کنیم. بنابراین این نواحی تأثیر کمتری از بوتاکس می‌پذیرند.
  • سبک زندگی: هر چه میزان فعالیت بدنی بیشتر باشد، ماندگاری بوتاکس کمتر خواهد بود. برای مثال ورزشکارانی که مداوما در حال فعالیت هستند، نتیجه‌ی خوبی از بوتاکس نخواهند گرفت. چرا که ماده‌ی تزریق شده ممکن است بر اثر فعالیت‌ های ورزشی شدید با سرعت بیشتری دفع شود.

تفاوت فیلر و بوتاکس از نظر اثرات جانبی

تزریق بوتاکس و فیلر مانند تمام روش‌ های درمانی دیگر، با عوارض جانبی و خطر همراه است. عارضه‌ های جانبی بوتاکس بسیار کم است و در صورت بروز، بعد از مدت کوتاهی از بین خواهد رفت. بعد از تزریق بوتاکس می‌توانید فعالیت‌ های روزانه‌تان را بدون هیچ دوره نقاهتی ادامه دهید.

▪︎کبودی در محل تزریق، قرمزی و تحریک چشم، افتادگی پلک‌ ها و سردرد از عوارض بوتاکس است که ظرف چند روز به خود ‌به خود از بین خواهد رفت.

▪︎خشکی دهان

▪︎علائم آنفلوانزا

▪︎حالت تهوع

▪︎مشکل در بلع، تکلم یا تنفس

▪︎مشکلات صفراوی

▪︎تاری یا اختلالات دید

عوارض جانبی فیلر ها بیشتر از بوتاکس است. اگرچه، احتمال بروز عارضه‌ های جانبی فیلر ها بسیار کم است و در صورت بروز، طی 7 الی 10 روز به طور کامل از بین خواهد رفت. عارضه‌ های رایج تزریق فیلر موارد زیر است :

▪︎زخم.

▪︎اسکار.

▪︎بی‌حسی موضعی.

▪︎خارش.

▪︎واکنش آلرژیک.

▪︎کبودی.

▪︎عفونت.

▪︎قرمزی.

▪︎کوری یا دیگر مشکلات بینایی.

▪︎مرگ سلول‌ های پوستی در اثر کاهش جریان خون روند در محل تزریق.

شما می‌توانید این روش درمانی را با خیالی آسوده زیر نظر پزشک متخصص و با تجربه ی کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی ارومیه تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه ی کلینیک انجام دهید و از هرگونه عوارض جانبی در امان باشید و بهترین نتیجه را برای خود رقم بزنید.

فرق فیلر و بوتاکس از نظر ماندگاری

در مقایسه ژل و بوتاکس ، ماندگاری بوتاکس نسبت به ژل کم تر است. ماندگاری بوتاکس معمولا به برند بوتاکس و تخصص پزشک بستگی دارد اما بین ۹ تا ۱۲ ماه ماندگاری دارد. نیاز به تکرار جلسات دارد که معمولا بعد از گذشت 4 تا 6 ماه نیاز به تمدید مجدد پیدا می کند، تا نتایج حاصل از آن تقویت شده و ماندگار آن افزایش یابد.

فیلر های پوستی انواع مختلفی دارند که هر کدام برای یک ناحیه از بدن مناسب هستند و مدت زمان ماندگاری آنها نیز متفاوت است. اثر برخی از فیلر ها ۶ ماه طول می کشد ، در حالی که برخی دیگر تا ۲ سال یا بیشتر طول می کشند و چ همانند بوتاکس، تزریق ژل نیز بعد از مدتی نیاز به تمدید دارد.

البته ماندگاری دقیق فیلر‌ های پوستی بستگی به نوع فیلر، ناحیه‌ تزریق و تکنیک انتخابی پزشک دارد. هم چنین میزان متابولیسم بدن هر فرد بر سرعت جذب ژل‌ ها توسط بدن تاثیر می‌گذارد. هر چه متابولیسم شما بیشتر باشد، ژل زود‌ تر جذب می‌شود و اثر آن کمرنگ می‌شود. به طور کلی فیلر، دوام و ماندگاری بالا تری به نسبت بوتاکس دارد.

روش های تزریق بوتاکس و فیلر

روش‌ ها و متد‌ های تزریق بوتاکس و تزریق ژل بسیار مشابه به یکدیگر هستند و تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند. مراحل کار که در ادامه ذکر خواهد شد، اصولی‌ ترین مراحل برای تزریق بوتاکس و تزریق ژل می‌باشند؛ اما ممکن است برخی از پزشکان سلیقه و متد خاص خود را داشته و کمی با روش ذکر شده تفاوت‌ هایی داشته باشد.

تفاوت تأثیرگذاری بوتاکس و فیلر

▪︎آیا بوتاکس موثر است؟

تأثیر بوتاکس برای بیشتر افراد نتیجه‌ بخش خواهد بود. احتمالاً بیمار در طی یک هفته بعد از تزریق، اثرات قابل ملاحظه ای خواهد دید. عوارض جانبی حداقل بوده و بیشتر آنها پس از مدت کوتاهی از بین می روند.

بیمار پس از تزریق، قادر خواهد بود فعالیت‌ های روزانۀ خود را از سر بگیرد. اثرات بوتاکس حدود ۳ تا ۴ ماه ماندگار خواهد بود.

▪︎آیا فیلر موثر است؟

فیلر های پوستی نیز مؤثر تلقی می‌شوند و نتایج به طور کلی طولانی‌ تر از نتایج حاصل از بوتاکس است. با این وجود، نتایج بسته به نوع دقیق فیلری که انتخاب می‌کنید، متفاوت است.

بوتاکس برای چه کسانی مناسب نیست؟

بوتاکس برای افرادی که شرایط زیر را دارند پیشنهاد نمی‌شود:

▪︎مادران باردار

▪︎دارا بودن عضلات ضعیف صورت

▪︎داشتن مشکلات پوستی مانند زخم‌ های عمیق پوستی

▪︎ابتلا به مالتیپل اسکلروزیس یا نوع دیگری از بیماری عصبی عضلانی

اگر شما هم جزو کاندیدای مناسب تزریق ژل و بوتاکس به صورت و بدن به شمار می روید و علاقه دارید از این روش درمانی و زیبایی بهره مند شوید می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی ارومیه تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک به انجام این درمان بپردازید و از نتایج بی شمار این روش درمانی بهره مند شوید. همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص و باتجربه صورت می‌گیرد که می توانید از مزایای این خدمات نیز بهره‌مند شوید و همواره زیبایی و جوانی خود را حفظ کنید.

انتخاب برند مناسب ژل و فیلر

با توجه به تنوع بالای ژل ها و فیلر های موجود بهتر است پیش از انجام با متخصص زیبایی مشاوره کنید تا او شما را راهنمایی کند. فرآورده دارای فرمولاسیون منحصر به فردی است که به آن بافت چگالی و عمق تزریق معینی می دهد. بنابراین هر ژل مناسب کاربردی خاص ست و متناسب با برخی از افراد است.

برند های ژل و فیلر

برند های مختلفی در تولید ژل های تزریقی فعالیت می کنند که برترین انواع آن ها در زیر لیست شده اند:

▪︎رستیلن

یک برند معروف هیالورونیک اسید است که در سطح جهانی کیفیت بالایی دارد. این برند بیشتر برای تزریق به لب مورد استفاده قرار می گیرد و بافتی نرم دارد. افزایش جذب آب در پوست، با تزریق این نوع فیلر اتفاق می افتد و در نتیجه این فیلر، موجب حجم بخشی به صورت می شود. معمولا بین ۶ تا ۱۲ ماه ماندگاری دارند.

▪︎ژوییدرم

از دیگر برند های مطرح در این زمینه است. این ژل نیز بیشترین استفاده را در تزریقات بخش لب دارد و شادابی بیشتری به این ناحیه می دهد و بافت نرم تری نسبت به رستیلن دارد. ژوییدرم در نواحی اطراف دهان و بینی که پوست آن ها کمی نازک تر شده است، بسیار کاربردی خواهد بود. این فیلر هم مثل رستیلن با کمک به جذب آب، به چهره فرد حجم بیشتری می دهد. این فیلر ها معمولا بین ۹ ماه تا یک سال ماندگاری دارند .

▪︎برند های آمریکایی

از ژل که در تزریق فیلر به صورت جهانی کاربرد دارند، شامل مواردی مانند Euflexxa ، Gel-One ، Hyalgan و … است.

▪︎برند های آلمانی

نیز جایگاه خود را در این بین دارند که می توان به برند ALAYNA اشاره کرد.

▪︎برند های کره ای ریووفیل

نیز در مدل های مختلفی به بازار عرضه شده اند که هر کدام برای تزریق در ناحیه ای خاص مورد استفاده قرار می گیرند.

▪︎رادیسه

یکی دیگر از فیلر های معروف و محبوب در دنیا به شمار می رود که از جنس کلسیم هیدروکسیل ساخته می شود. این فیلر به تولید کلاژن بیشتر در بدن کمک می کند. رادیسه به خاطر ترکیبات شیمیایی خاصی که دارد، برای تزریق به لب ها چندان مناسب به نظر نمی رسد. این فیلر ها بیشتر برای پوست هایی با ضخامت بیشتر، مناسب خواهد بود. از رادیسه به جز خط و خطوط صورت، برای گونه ها و دست ها نیز استفاده می شود.

 تزریق فیلر
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه – تزریق فیلر

انواع فیلر و موارد استفاده از آن

به طور کلی سه نوع فیلر دائم، نیمه دائمی و موقتی . عموما پزشکان فیلر نیمه دائمی و موقت را توصیه میکنند. چرا که فیلر دائمی دارای عوارضی می باشد و در شرایطی که فرد از ظاهر خود خسته شود تخلیه و یا تغییر در شکل آن بسیار مشکل است.

▪︎فیلر موقت

فیلر های موقتی برای برجسته کردن لب، گونه و از بین بردن چروک های پوست استفاده می‌شود. فیلر موقت از جنس هیالورونیک اسید، کلاژن، کلسیم هیدروکسی آپاتیت است و یا از چربی بدن متقاضی تهیه می شود. از آنجا که کلاژن یکی از اساسی ترین اجزای ساختار پوست محسوب می شود. کلاژن باعث قوام و سفتی پوست می‌شود و در بافت های محکم تر مانند استخوان باعث استحکام آنها می شود. تزریق فیلر های موقتی نتایجی بسیار طبیعی را ایجاد می کند. اما مشکل اصلی آن ماندگاری کم است که معمولا بین ۳ الی۴ماه از بین می رود.

▪︎فیلر نیمه دائمی

فیلر های نیمه دائمی برای پر کردن خطوط عمیق تر صورت استفاده می‌شود. این نوع از فیلر ها از پرکننده های نرم برای درمان خطوط عمیق تر صورت استفاده می شوند و از آنجا که ماهیت نیمه دائمی دارند ممکن است در هفته ها پس از تزریق اولیه فیلر نیازی به روتوش یا اضافه کردن کمی دیگر از آن نداشته باشد. فیلر های نیمه دائمی باعث تحریک بافت سازی می شوند و پس از مدتی اثرات خود را نشان می دهند. معمولاً حدود ۱٫۵ سال ماندگاری دارند اما می توانند ایجاد گلوله های زیر پوستی کنند.

▪︎فیلر دائمی

استفاده از فیلر های دائم یا غیر قابل جذب تنها برای چین و چروک های عمیق مجاز است. تزریق ژل و فیلر دائم جهت برطرف کردن چروک های سطحی در همه جای دنیا ممنوع اعلام شده است. در صورت تخلیه فیلر دائمی توسط پزشک ، پوست دچار پستی و بلندی و حالت غیر یکنواخت می شود و این یکی از مهمترین عوارض تزریق فیلر می باشد.

چه زمانی برای تزریق بوتاکس اقدام کنیم؟

همانطور که همیشه گفته‌اند پیشگیری بهتر از درمان است. بسیاری از افراد، منتظر بروز خطوط عمیق و افتادگی های واضح می‌مانند و بعد برای اقدامات طب زیبایی تصمیم می‌گیرند. با اینحال بر خلاف تصور عموم، سن مناسبی برای شروع این اقدامات وجود ندارد.

سن مناسب، همان سنی است که اولین علائم پیری پوست دیده می‌شوند. هر چه زمان شروع اقدامات سریع‌ تر باشد، نتایج طبیعی‌ تر و بهتر خواهند بود. این تصور که پوستمان به تزریق بوتاکس عادت می‌کند یا پس از از بین رفتن تأثیر آن، ممکن است افتادگی‌ ها بدتر شوند، اصلا به لحاظ علمی صحت ندارند.

اصطلاح “ زمان طلایی” برای تزریق بوتاکس از همین اصل علمی نشأت می‌گیرد. در واقع همه‌ی ما یک بازه زمانی عالی در اختیار داریم تا اجازه ندهیم اثرات شکسته شدن کلاژن و الاستین پوست در ظاهر چهره‌مان نمایان شود. اگر این بازه طلایی را دریابیم و با اقدامات درست و اصولی و با مواد مرغوب، مراقب پوستمان باشیم، میتوانیم در دهه های ۵ و ۶ زندگی چهره ای شاداب و جوانتر از سنمان داشته باشیم و در عین حال، فرم طبیعی چهره مان را حفظ کنیم.

تفاوت فیلر و بوتاکس از نظر هزینه

از دیگر تفاوت‌ های بوتاکس و فیلر قیمت آنها است. به طور کلی، قیمت بوتاکس کمتر از فیلر خواهد بود و همین امر باعث شده است که بوتاکس گزینه مناسب‌ تری به نظر برسد.

البته هزینه‌ تزریق هر کدام از این دو ماده، به ناحیه‌ تزریق، نوع مواد مصرفی و مقدار تزریق بستگی دارد. چون تنوع ژل‌ ها زیاد است و در نواحی مختلف بدن و با اهداف متفاوت تزریق می‌شوند، هزینه‌ تزریق ژل می‌تواند طیف بسیار گسترده‌ ای داشته باشد. به طور کلی ژل‌ های متنوع را براساس قیمت می‌توان به این ترتیب مرتب کرد:

▪︎ژل‌ های حاوی هیالورونیک اسید مانند ژوودرم (ارزان‌ترین)

▪︎ژل‌ های حاوی هیدروکسی لاپاتیت مانند رادیس

▪︎ژل‌ های حاوی پولی لاکتیک اسید مانند اسکالپترا

▪︎تزریق کلاژن (گران‌ترین)

می توانید  قیمت فیلر بینی،  قیمت ژل لب، هزینه تزریق فیلر مو،  هزینه تزریق ژل چانه را در مقالات مربوط به آن ها و یا صفحه تعرفه خدمات کلینیک ارومیه ببینید. دقت فرمایید که هیچ‌کدام از درمان‌ های زیبایی تحت پوشش بیمه نیست.

جهت اطلاع گرفتن از هزینه های مربوط و انجام این تزریقات کلینیک بین المللی و تخصصی ارومیه تماس گرفته و نسبت به هزینه ها توسط کارشناسان مجرب مطلع شوید.

سوالات متداول

۱. فیلر های پوستی چقدر موثر هستند؟

فیلر های پوستی هم موثر هستند و اثر طولانی‌ تری در مقایسه با بوتاکس دارند. با این حال، میزان تاثیرگذاری آن بسته به نوع خاص فیلر انتخابی شما متغیر است. درست مثل بوتاکس، وقتی اثر فیلر های پوستی از بین می‌رود نیاز به تکرار تزریق فیلر دارید.

۲. ماندگاری بوتاکس و فیلر (ژل) چقدر متفاوت می باشد؟

به طور کلی ماندگاری بوتاکس و فیلر به عمق چین و چروک و خطوط پوستی شما و همچنین جنس پوستتان بستگی دارد. ماندگاری بوتاکس معمولا به برند بوتاکس و تخصص پزشک بستگی دارد اما بین ۹ تا ۱۲ ماه ماندگاری دارد.

ماندگاری فیلر هم به توجه به نوع فیلر، بین ۶ تا ۱۸ ماه دوام دارد. به طور کلی فیلر، دوام و ماندگاری بالا تری به نسبت بوتاکس دارد.

۳. عوارض فیلر چیست؟

  • بروز خارش، راش یا ضایعات جوش مانند در پوست
  • قرمزی، کبودی، خونریزی یا تورم
  • ظاهر نامطلوب همچون عدم قرینگی، تشکیل توده یا صافی بیش از حد خطوط پوست
  • آسیب پوستی که منجر به بروز زخم، عفونت یا اسکار جای زخم می شود.
  • احساس شدن مواد فیلر در زیر پوست
  • کوری یا دیگر مشکلات بینایی
  • مرگ سلول های پوستی در اثر کاهش جریان خون رونده به این نواحی

۴. عوارض جانبی بوتاکس چیست؟

▪︎افتادگی پلک یا ابرو در صورت تزریق بوتاکس در نزدیکی چشم

▪︎ضعف یا فلجی عضلات مجاور

▪︎ابتلا به کهیر، راش یا خارش

▪︎درد، خونریزی، کبودی، تورم، بی حسی یا قرمزی

▪︎سردرد

▪︎خشکی دهان

▪︎علائم آنفلوانزا

▪︎حالت تهوع

▪︎مشکل در بلع، تکلم یا تنفس

▪︎مشکلات صفراوی

▪︎تاری یا اختلالات دید

۵. فیلر تا چه حد اثربخش خواهد بود؟

فیلر ها نیز از اثربخشی بالایی برخوردار هستند و نتایج آنها بیشتر از نتایج بوتاکس دوام می آورد. بسته به نوع فیلر، نتایج متفاوت است. همانند بوتاکس، پس از اتمام تزریق فیلر، نیاز به درمان های نگهدارنده خواهید داشت.

۶. چه زمانی نیاز به تزریق ژل و فیلر است؟

به طور کلی افراد میتوانند برای از بین بردن چروک‌ های پوستی خود، یا اصلاح حالت صورت خود تزریق ژل و فیلر را انجام دهند.  اما به برخی بیماران، روش های جراحی مانند لیفت صورت، لیفت ابرو و یا لیفت چشم توصیه می شود و درمان های غیر جراحی در جوانسازی پوست، مانند تزریق فیلر نمی تواند نتایج مشابه روش های جراحی را به همراه داشته باشد ولی در حالت کلی در تزریق ژل و فیلر حتما باید با توجه به نظر پزشک صورت پذیرد.

۷. اثر بوتاکس کی از بین می‌رود؟

بوتاکس در دسته‌ی درمان‌ های موقتی رده‌بندی می‌شود و تأثیرات آن بعد از یک بازه‌ی زمانی مشخص به تدریج از بین می‌رود. اگرچه میزان ماندگاری بوتاکس به عوامل مختلفی ارتباط دارد، اما معمولا اثرات آن بیش از یک بازه‌ی زمانی مشخص به طول نمی‌انجامد.

محل تزریق بوتاکس، نوع و میزان ماده‌ی به کار گرفته شده در تزریق، عمق چین‌ و چروک ‌ ها، سن، خاصیت کشسانی پوست و میزان تخصص پزشک معالج از جمله‌ی عواملی هستند که ماندگاری بوتاکس را تحت تأثیر قرار می‌دهند. با در نظر گرفتن تمامی این شرایط می‌توان گفت اثرات بوتاکس بیشتر از بازه‌ی زمانی 6 ماه دوام نخواهد آورد و بعد از سپری شدن این مدت پوست به حالت قبل از تزریق باز خواهد گشت.

برای تزریق ژل (فیلر) و بوتاکس به چه کسی مراجعه کنیم؟

متاسفانه امروز بسیاری از سالن‌ های زیبایی بدون داشتن مجوز های لازم خدمات تزریق ژل و بوتاکس را به مشتریان خود ارائه می‌دهند. در حالی که تزریق ژل و بوتاکس باید توسط پزشک مجرب انجام شود، در غیر این صورت خطرات زیادی می‌تواند پیش بیاید.  شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به صورت حضوری به کلینیک زیبایی ارومیه مراجعه کنید.

نتیجه گیری

به طور خلاصه فرق بوتاکس با ژل این است که، فیلر های پوستی ماندگاری بلند مدت‌ تری در مقایسه با بوتاکس دارند. در عین حال، عوارض جانبی رایج ژل‌ ها، بیشتر از بوتاکس است. البته اکثر عوارض جانبی هر دو تکنیک جوان‌ سازی موقت است و بعد از گذشت چند روز از بین خواهد رفت.

در پاسخ به سوال « فیلر بهتر است یا بوتاکس ؟» باید گفت، قبل از اقدام به تزریقات، باید موارد زیادی را ارزیابی کنید. مثلا، هنگامی که چین و چروک سطحی باشند، می‌توان با استفاده از بوتاکس مانع از عمیق شدن چروک‌ ها شد و آن‌ ها را به طور موقت درمان کرد. اما، زمانی که عمق این خطوط زیاد باشد، فیلر ها انتخاب مناسب‌ تری خواهند بود.

تصمیم نهایی در مورد اینکه کدام گزینه برای شما مناسب است باید بعد از انجام بررسی‌ های لازم توسط پزشک متخصص گرفته شود. برای اینکه بتوان به بهترین نتیجه بعد از انجام هر عملیات زیبایی بر روی پوست رسید به غیر از انتخاب پزشک و کلینیک معتبر انتخاب روش صحیح نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین دلیل در این زمینه‌ نیز قبل از گرفتن تصمیم نهایی باید در مورد فرق بوتاکس و ژل اطلاعات کافی حاصل شود.

شما می‌توانید این روش درمانی را با خیالی آسوده زیر نظر پزشک متخصص و با تجربه ی کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی ارومیه تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه ی کلینیک انجام دهید و از هرگونه عوارض جانبی در امان باشید و بهترین نتیجه را برای خود رقم بزنید.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

04491010780

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 6 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicorumieh

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

مدل ابرو فیبروز برای صورت گرد
انواع خدمات زیبایی پوست در کلینیک پوست مو
هزینه پروتز چانه ۱۴۰۲
کانتورینگ صورت با تزریق چربی
سفید کننده واژن
لیفت لب روسی

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • ایران ارومیه کلینیک زیبایی ارومیه
  • 09120043630-04491010780
  • info@clinicorumieh.ir