دلایل ریزش ابرو و راه های درمان آن

دلایل ریزش ابرو و راه های درمان آن

دلایل ریزش ابرو و راه های درمان آن :

هرازگاهی، ریزش موی ابرو کاملاً طبیعی است. ابرو هم مانند هر موی دیگری در بدن، یک چرخه طبیعی دارد که شامل موریزی در مرحله آخر می‌شود. اما این روند نباید جلب‌توجه کند و قطعاً نباید تکه‌های کچلی به‌جا بگذارد یا حتی موجب ریزش کامل ابرو شود. اگر متوجه شدید که ابروهایتان به‌شدت و به‌طور ناگهانی ریخت یا ابروهای ضخیمتان بی‌هیچ دلیلی نازک شد باید نگران شوید. اکثر ما فکر می‌کنیم که ابروها بیشتر جنبه زیبایی دارند اما آن‌ها از چشم‌ها در برابر ذرات و مایعات هم محافظت می‌کنند. به همین دلیل، چه مرد باشید چه زن، جلوگیری از ریزش ابرو اهمیت دارد..

ریزش ابرو می‌تواند نشانه مشکل جدی‌تری باشد. پس یافتن علت ریزش ابروها بسیار مهم است. لازم به ذکر است که موهای ابرو نیز مانند سایر موهای بدن بنا به دلایل متفاوتی دچار ریزش شوند و این عوامل در مدت زمانی ابروها را تحت تاثیر قرار دهند. در ابتدا بهتر است تا علت اصلی ریزش ابرو را شناخته و سپس از ریزش بیشتر ان جلوگیری نموده و سپس برای رویش مجدد آن روش های جدیدی را امتحان کنید.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه

علت ریزش ابرو چیست؟

ریزش موی ابرو دلایل مختلفی دارد اما خوب است بدانید که قبل از اینکه اقدامی برای پرپشت کردن ابرو هایتان بکنید ابتدا علت ریزش ابرو های خود را پیدا کنید و بعد آن را به های مختلفی را برای پرپشت شدن ابرو های تان انجام دهید زیبایی و پرپشت بودن ابروها تاثیر زیادی در زیبایی افراد دارد و افراد زیادی برای این که ابروهای زیبایی داشته باشند اقدام به کاشت و روش‌های دیگری می کنند در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با اصلی ترین علت های ریزش ابرو آشنا کنیم تا شما با شناختن و آگاهی از آنها بتوانید در بعضی از مواقع جلوی ریزش ابروهای خود را بگیرید. یکی از آن‌ها برداشتن بیش‌ازحد ابرو با موچین است. اگر از موچین استفاده نمی‌کنید، ریزش ابرو بنا به یکی از دلایل زیر اتفاق می‌افتد.

  • کمبود مواد مغذی

همان‌گونه که رژیم غذایی ناسالم موجب ریزش مو می‌شود، کمبود پروتئین، مواد معدنی و ویتامین‌ها هم بر رشد ابرو تأثیر می‌گذارد و موجب ریزش آن می‌شود.

  • مصرف دارو

مصرف داروهایی که یکی از عوارض جانبی آن‌ها ریزش مو است موجب ریزش ابروها و موهای دیگر بدن می‌شود. یکی از این موارد، داروهایی است که برای شیمی‌درمانی بیماران مبتلا به سرطان استفاده می‌شود.

  • اختلالات هورمونی

در زنان هم موجب نازک شدن ابروها می‌شود، مخصوصاً اگر به لحاظ ژنتیکی مستعد ریزش مو باشند. داروهای دیگر هم که در فعالیت هورمونی اختلال ایجاد می‌کنند موجب ریزش ابرو می‌شوند.

  • اختلالات خودایمنی

اختلالات خودایمنی متعددی موجب ریزش موی ابروها می‌شوند. درواقع، ریزش مو یکی از علائم شایع بیماری‌های خودایمنی است. شایع‌ترین این اختلالات که موجب ریزش موی ابرو می‌شوند، عبارت‌اند از:

  • آلوپسی آره‌آتا

در این عارضه، بدن به فولیکول مو حمله می‌کند و موجب ریزش مو در نواحی مختلف می‌شود. اگر آلوپسی در ابروها اتفاق بیفتد، بخشی یا کل ابروها می‌ریزند. ریزش موی ناشی از آلوپسی ابرو شاید دائم باشد اما در اکثر افراد این عارضه موقت است. برخی از افراد در زمان‌های مختلف دچار ریزش مو می‌شوند و دوباره موها رشد می‌کنند اما برخی دیگر فقط یک‌بار دچار این عارضه می‌شوند.

  • لوپوس

یکی از علائم این اختلال خودایمنی، ریزش مو است و یکی از نواحی ابتدایی بدن که دچار آن می‌شود، ابرو است.

  • عوارض پوستی

افراد مبتلا به اگزما یا درماتیت آتوپیک دچار خارش در ناحیه ابرو و ریزش مو می‌شوند. پسوریازیس و درماتیت سبورئیک هم منجر به ریزش مو در خط ابرو می‌شوند، البته اگر آن ناحیه دچار شده باشد. درماتیت تماسی هم موجب ریزش ابروها می‌شود.زائده‌های پوستی مانند خال‌ها حتی اگر بدخیم نباشند، اگر در ناحیه ابرو ایجاد شوند موجب ریزش تکه‌هایی از موی ابرو می‌شوند.

  • مشکلات تیروئید

کم‌کاری تیروئید، عارضه‌ای که در آن غده تیروئید به‌اندازه‌ای که باید فعال نیست، معمولاً یکی از علل نازک شدن ابرو است. این عارضه علائم زیادی مانند خشک شدن پوست، خستگی شدید و افزایش وزن ناگهانی دارد.

نازک شدن موها ازجمله ابرو در مراحل بعدی کم‌کاری تیروئید مشخص می‌شود. ریزش موی ابروها قابل‌توجه‌تر از بخش‌های دیگر است زیرا موی ابرو کم‌حجم‌تر از موهای سایر نقاط بدن است.

البته تنها علت نازک شدن ابرو اختلال در غده تیروئید نیست اما ریزش ابرو در اثر کم‌کاری تیروئید، الگوی بسیار مشخصی دارد. ریزش مو یا نازک شدن ابرو معمولاً در لبه خارجی یا یک‌سوم خارجی ابرو اتفاق می‌افتد.

  • اثر زخم

حوادث یا سوختگی‌های روی صورت ممکن است منجر به به‌جا ماندن اثر زخم و از بین رفتن دائم ابرو شوند.

  • افزایش سن

موهای ابرو هم مانند موهای نقاط دیگر بدن با افزایش سن می‌ریزند.

  • بیماری هانسن

احتمالاً آن را با نام جذام یا خوره می‌شناسید. اگر ناحیه ابرو را درگیر کند موجب ریزش موی ابرها می‌شود.

  • بیماری های داخلی

اتفاقاتی که در درون بدن انسان می افتد و همچنین بیماری های داخلی مانند تغییرات هورمونی ، بیماری های عفونتی و کموبد آهن یا اختلالات غده تیرویید نیز میتواند از جمله دلایل ریز مو در ابروها بوده و سبب شود تا زیبایی افراد دستخوش تغییر شود. کم کار بودن یا پرکار بودن تیرویید میتواند روی ریز موها در ناحیه پلک ها و ابروها تاثیر گذار باشد. اگرچه که ریزش مو و ابرو دارای دلایل خاصی است اما عمدتا علل ریزش مو کم کاری تیرویید میباشد.

  • اگزما

اگزما نوعی التهاب پوستی می باشد و زمانی که فرد به این بیماری مبتلا می شود با علائمی همچون سوزش قرمزی و خارش مواجه می‌شود چون این بیماری پوست را تحت تاثیر قرار می دهد و موجب تحریک پوست می‌شود و از آنجایی که فولیکول های مو داخل پوست قرار گرفته‌اند باعث می‌شود که آبروهای فرد دچار ریزش شود .

  • استرس

فشار روانی و استرس یکی از مهمترین عواملی است که بر روی ریزش ابرو و موهای فرد اثر می‌گذارد زمانی که فردی دچار اضطراب و یا استرس می‌شود اکسیژن رسانی به فولیکول مو کاهش پیدا می‌کند و هورمون‌های سطح بدن تغییر می‌کند و به همین علت است که استرس باعث ریزش مو و ابرو میشود .

  • بارداری و زایمان

بسیاری از افرادی که باردار هستند و زایمان می‌کنند دچار ریزش ابرو و یا موهایشان می شوند علت ریزش ابرو در بارداری به علت تغییرات زیاد در هورمون ها و عوارض مختلف دیگری می باشد

  • افزایش سن

کسانی که افراد به بالای سال می رود میزان استروژن در خانم ها و تستسترون در آقایان به مرور زمان کاهش می یابد و افراد بعد از ۴۰ سالگی ریزش کمی را در موها و ابروهای خود احساس می‌کنند و ممکن است و بیشتر شدن سن آنها این ریزش ها افزایش یابد.

  • محصولات آرایشی و برداشتن ابرو ها

زمانی که شما ابروهایتان را خیلی زیاد برمیدارید ممکن است که نواحی این قسمت از پوستتان آسیب وارد شود و در نتیجه ممکن است رشد موها در آن نواحی متوقف شود همچنین استفاده زیاد از مداد ابرو های آرایشی و نامرغوب ممکن است باعث ریزش ابروهایتان شود.

  • دارو

مصرف برخی از داروها سبب میشود تا ریزش مو در ابروها مشاهده شود ، داروهایی مانند داروهای فشار خون و داروهای روانپزشکی یا داروهای تشنجی . در کنار داروهای نامبرده میتوان به داروهای ضد التهابی و کاهش وزن نیز اشاره نمود که از عوارض آن میتوان به ریزش ابروها نیز اشاره کرد. برخی از داروهای هورمونی و ضد بارداری نیز میتواند علت ریزش ابرو باشد.

ریزش ابرو
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه – ریزش ابرو

 چه راهکارهایی برای جلوگیری از ریختن ابرو ها وجود دارد

درمان ریزش ابروها انواع مختلفی دارد. برخی از این درمان‌ها از ریزش بیشتر ابروها جلوگیری می‌کنند.

درمان نازک شدن ابرو بر رشد مجدد متمرکز شده است. درمان‌های موجود انواع مختلف دارند، از داروهای موضعی گرفته تا جراحی. یکی از درمان‌های رایج ریزش ابرو، روگائین است.

این دارو به‌صورت مایع یا لوسیون موجود است. برخی معتقدند که این دارو برای جلوگیری از ریزش ابرو و کمک به رشد مجدد آن پس از چند ماه استفاده مستمر فوق‌العاده است.

برخی افراد برای متوقف کردن ریزش ابرو از لاتیس استفاده می‌کنند که تنها داروی تجویزی برای رشد مژه است. درمان با لاتیس علاوه بر رشد مجدد ابروها موجب تیره شدن پوست زیر آن‌ها هم می‌شود که موجب تیره‌تر و درنتیجه ضخیم‌تر دیده شدن ابروها می‌شود. بهتر است به یک متخصص مراجعه کنید. بهترین درمان، ابتدا علل ریزش مو را هدف قرار می‌دهد و هر دارویی ابتدا ریشه مشکل را درمان می‌کند. دارو، علت ریزش ابرو را از بین می‌برد و هنگامی‌که هنوز ابروها مثلاً در اثر اگزما در حال ریزش هستند، موجب رشد دوباره آن‌ها می‌شوند. اگر داروهای خانگی را ترجیح می‌دهید و مطمئن شده‌اید که ریزش موی ابروهایتان موقتی است برای تحریک رشد مو می‌توانید از داروهای خانگی استفاده کنید. متأسفانه در برخی موارد مانند اثر زخم ناشی از سوختگی یا موارد حاد آلوپسی، ریزش ابرو دائم است و داروهای خانگی تأثیری ندارند. می‌توانید به گزینه جراحی‌ترمیم ابرو فکر کنید که همان کاشت مو برای ابروهاست.آثار عوامل مختلفی ممکن است که موی ابرو در افراد مختلف مخصوص خانم ها شروع به ریزش و کم پشت شدن ابرو کمک نماید برداشتن بیش از حد با موچین ،سوختگی، جراحی و ایجاد زخم در ابرو عوامل عمده ریزش موی ابرو هستند. روش های زیادی برای درمان نواحی ابرو که دچار ریزش مو شده اند وجود دارد که میتوان از با استفاده از آنها برای رویش مجدد مو در ابرو استفاده کرد. این روش ها به صورت موضعی بوده و در صورتی که در ناحیه فولیکول مو از بین رفته باشد تنها کاشت ابرو میتواند پاسخگوی انتظار تراکم مو در ابروها برای فرد مراجعه کننده باشد.

اما داروهای موضعی میتواند برای افرادی که دارای فولیکول مو هستند مفید بوده که باید ابتدا با توجه به دستور پزشک تجویز و سپس مصرف شوند.  روش موضعی مانند : استفاده از قطره موضعی بیماتوپروست ،استفاده از محلول ماینوکسیدیل ،  استفاده از روغن کرچک و استفاده از روغن وازلین . بهتر است ابتدا علت اصلی ریز موی ابروی خود را یافته و سپس برای درمان ان اقدام کنید  همچنین در نظر داشته باشید که در صورتی که رژیم غذایی خود را بهبود ببخشید و آن را مواد غذایی پروتیین دار و شامل روغن های مفید غنی نموده تا نیمی از درمان ریزش موی ابرو را طی کرده باشید.

 

کاشت ابرو چیست؟

گزینه‌های درمانی زیادی برای ریزش دائم ابرو وجود ندارد. به‌غیراز تتو و استفاده از لوازم‌آرایش برای کشیدن ابرو روی صورت، تنها گزینه کاشت ابروست. خوشبختانه امروزه برای جبران ابروهای از دست رفته هم روشهای زیادی ابداع شده که موثرترین آن، کاشت ابرو میباشد. هر کدام از شما ممکن است به دلایلی که در قسمت قبل گفته شد، ریزش و کم پشت شدن ابروها را تجربه نمایید و یا به صورت ژنتیکی از ابروهای کم پشت و ضعیفی برخوردار باشید. یا حتی ممکن است تمایل داشته باشید خیلی از افراد برای رفع کم پشتی ابرو و تغییر حالت آن به سراغ روشهایی مثل هاشور، تاتو، فیبروز و… . این روشها حالتی غیر طبیعی به چهره میدهند و بعد از مدتی نیاز به ترمیم پیدا میکنند.

اما کاشت ابرو یک روش دائمی برای داشتن ابروهایی پرپشت و زیبا و صد البته طبیعی است که میتواند جذابیت چهره شما را چند برابر نماید.بهتر است صادق باشیم، تتوی ابرو و آرایش هرگز ظاهری طبیعی ندارند و دائم نیستند. گاهی هم ترسناک هستند! پس اگر می‌خواهید یک‌بار برای همیشه این مشکل را برطرف کنید باید کاشت ابرو انجام دهید. در جراحی کاشت مو، تعدادی مو از ناحیه دیگر بدن که فولیکول‌های فعال دارد برداشته می‌شود. مو معمولاً از پشت سر برداشته می‌شود و در ناحیه ابرو قرار می‌گیرد. اگرر کاشت ابرو توسط متخصص‌ترمیم مو انجام شود، نتایج رضایت‌بخشی خواهد داشت. کاشت ابرو اگر توسط متخصص انجام شود، چند روز طول می‌کشد. قبل از انجام جراحی، سابقه جراحی را که انتخاب کردید بررسی کنید و مطمئن شوید مدل ابروهایی که کاشته خوب است. شکل ابروی مردان و زنان باهم متفاوت است و اگر ظاهری طبیعی می‌خواهید باید جراح این نکته را مدنظر قرار دهد.

استفاده از روشهای با عنوان فیبروز یا تاتو نمیتواند به میزان کاشت ابرو در زیبایی فرد تاثیر داشته باشد. در حالی که بسیاری از بانوان از معایب به کاشت‌ابرو نگران هستند اما باید بدانند اگر به دنبال ابرو های زیبا هستند معایب این روش در مقایسه با روش تاتو بسیار ناچیز است کاشت ابرو در چند سال اخیر با کم پشت شدن مو در ابرو تاتو ابرو که در واقع نوعی خالکوبی در ابرو می باشد جهت جبران نواقص ابرو رواج بسیاری یافته است اری از خانم‌ها به دلیل ناراضی بودن از شکل و حالت ابرو خود با داشتن موی کافی در این ناحیه روش تاتو را انتخاب می‌کنند. اما تاتو کردن خود معایب فراوانی دارد بیرون شدن رنگ تاتو پس از مدتی نیاز به ترمیم مجدد دارد . همچنین از معایب تاتو غیر طبیعی بودن آن و احتمال انتقال بیماری واگیردار به دلیل انجام آن در مراکز غیر تخصصی باعث شده تا بر تعداد طرفداران روش کاشت موی طبیعی در ابرو افزوده گردد.

 

مزایا کاشت و پیوند ابرو

  • بالاترین برداشت مو

یکی از بهترین دلایل برای انتخاب روش FUT توانایی آن برای ارائه بالاترین برداشت ابرو در میان سایر روشهای کاشت ابرو است. دلایل زیادی برای FUT وجود دارد که بتواند این کار را انجام دهد، از جمله روش برش میکروسکوپی آن که امکان برداشت از نواحی اهدا کننده خوب را فراهم می‌کند. بنابراین در صورتی که می‌خواهید ضخامت کامل و طول قبلی ابروها را بازگردانید، روش FUT می‌تواند یک گزینه مناسب باشد.

  • کیفیت بهتر گرافت

هر دو روش FUT و FUE دارای یک هدف مشابه هستند و این هدف کاشت گرافت‌ها با کیفیت بالا برای دستیابی به نتایج مطلوب بیمار و بازگرداندن موها به شکوه سابق خود بدون ظاهر مصنوعی است. برای خاص‌تر بودن این گرافت‌ها آنهایی هستند که از دائمی‌ترین نواحی اهدا کننده می‌آیند و به هیچ وجه آسیب دیده نیستند و مهم‌تر از همه لایه محافظی از بافتی دارند که فولیکول‌ها را پوشش می‌دهد. این لایه به طور موثر باعث کاهش وقوع آسیب‌های مکانیکی هنگام قرار دادن می‌شود. از آنجایی که نوار اهدا کننده از سر که برای FUT برداشته می‌شود با استفاده از ایتریو میکروسکوپ‌های تشریحی انجام می‌شود، می‌توانید انتظار داشته باشید که واحدهای فولیکولی به دقت جدا شوند، در حالی که بافت‌های محافظتی بدون آسیب حفظ می‌شوند. با این نوع حفاظت، کاشت‌ها احتمال بیشتری را برای پیوند موفق دارند.

این امر به ویژه هنگامی درست است که دستیاران بالینی در تشریح استریو میکروسکوپی آموزش دیده‌اند.طبیعی بودن نتیجه کاشت از مهم ترین مزیت آن است که بعد از انجام کاشت مو در ناحیه مورد نظر  موها کاملا طبیعی جلوه کرده و نتایج و ماندگار آن نیز بسیار بالا میباشد. همچنین استفاده از کاشت و پیوند موی طبیعی به ابرو دیگر عوارض روش های فیبروز یا میکروبلندینگ یا سایر روشهای بر پایه تاتو را نداشته و در عوض فرد دارای ابروهایی طبیعی است که هیچکس متوجه کاشت آن نخواهد شد. همچنین کاشت ابرو میتواند برای اقایانی که به صورت مادرزادی ابرو ندارند یا دچار ریزش ابرو شده اند مثمر ثمر بوده و بر جذابیت انان اضافه کند.

ریزش ابرو
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه – ریزش ابرو

کاشت ابرو چگونه انجام میگیرد؟

یکی از بهترین جنبه های کاشت ابرو ساده بودن روش انجام آن است. صرف نظر از ترمیم جهت پوشش زخم و یا بازسازی کامل ابروهای ضخیم، این روش شامل پیوند در هر جایی شامل ۵۰ تا ۴۰۰ گرافت در هر ابرو می باشد که هر گرافت شامل یک یا دو مو است. اولین قدم برای این کار طراحی ابرو است تا زیبا و طبیعی ظاهر شود.

در تکنیک های FUG/strip یا FUE موهای پیوندی معمولا از پشت سر گرفته می شوند. تصمیم گیری در مورد تکنیک بسته به تراکم موها و شکل ابرو و خواسته مراجعه کننده است که توسط پزشک و خود فرد تعیین می شود. گاهی اوقات موها از قسمت پایین پشت سر به منظور پیوند موهای صاف تر گرفته می شوند. زمانیکه پیوندها توسط تیم تخصصی (که به طور متوسط بیش از ۵۰۰ روش کاشت ابرو را پشتیبانی می کنند) زیر میکروسکوپ ها قرار می گیرند، پزشک تمام نقاطی که قرار است پیوند را بگیرند، ایجاد کرده و سپس جهت و زاویه رشد را تعیین می کند. س از آن که گرافت ها در هر یک از محل های پیوند قرار گرفتند طی چند ساعت بعد، اکثر موها پیوند داده می شوند. سپس ابروها بررسی می شوند، تا اطمینان حاصل شود که بیمار و پزشک از شکل و تراکم راضی هستند. این روش تا زمانی که بهترین ابروهای ممکن ایجاد نشود کامل نشده است. پیوند یا کاشت ابرو بسته به تعداد موی های پیوند داده شده معمولا ۴ ساعت طول می کشد. در عمل زیبایی پیوند ابرو هم مانند روش های دیگر خودتان می توانید مدل ابروی خود را به دلخواه انتخاب کنید. در واقع پزشکان متخصص زیبایی معمولا قبل از انجام کاشت ابرو طبیعی یک جلسه مشاوره برای فرد تحت درمان می گذارند.در این جلسه در ابتدا پزشک بررسی های لازم را بر روی چهره و ابروهای شما انجام می دهد سپس مدل های ابرویی که متناسب با چهره و فرم شما است را به شما برای انتخاب بهتر فرم دلخواه شما برای انجام کاشت ابرو طبق فرم دلخواه شما پیشنهاد می دهد.

همانطور که میدانید برای انجام کاشت ابرو همانند  کاشت مو   روشهای بسیاری وجود دارد اما نکته قابل توجه این است که روشهای رایج و سنتی با توجه به محدود بودن در امر برداشت و انجام کار توسط تکنسینهای تجربی هیچگاه نتوانسته اند روشی ایمن و باکیفیت برای فرد کاندید انجام دهند کما اینکه در آن روشهای رایج و سنتی توأم با جراحیهای طولانی مدت، درد، خونریزی، به جا ماندن اسکار ، زخم، جوشگاه و درنتیجه شاهد خواب و زاویه طبیعی ابروها نمیباشیم.کاشت ابرو با تکنیک های SUT و  FUE  بهترین و جدیدترین تکنیک کاشت ابرو می باشد. در این روش می توان ابروها را کاملا طبیعی بدون جراحی، درد، خونریزی و … در یک جلسه پیوند زد. مهمترین مزیت این تکنیک این است که نیازی به کوتاه کردن موهای سر نمی باشد و  حتی بر روی ابروهای تاتو شده هم قابل انجام است. اما به صورت جزییی تر میتوان گفت مراحل کاشت ابروی طبیعی به شرح زیر هستند:

  • انتخاب فولیکول موی مناسب

سپس شروع به یافتن خط ممتد ریز مو در پایه سر می‌کند تا به عنوان ناحیه اهدا کننده استفاده کند. به طور معمول برای کاشت ابرو، موهای ناحیه اهدا کننده از پشت گوش‌ها گرفته می‌شوند، به این دلیل که آنجا نازک‌ترین ناحیه موی سر است. خط ممتد کوچک مو سپس با قیچی چیده می‌شود تا برای شروع برداشتن فولیکول‌های سالم مو آماده شود.

  • بی‌حس کردن ناحیه اهدا کننده

سپس بی‌حسی موضعی به ناحیه اهدا کننده تزریق می‌شود. دستگاه لرزشی و یخ برای راحت‌تر کردن این فرآیند عمل مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • انتخاب پانچ‌های مناسب کاشت ابرو

این دو پانچ ۰٫۳ میلی متر ضخامت دارند. پانچ با ته برنزی در سمت دست چپ تیز است. این برای ایجاد اولین برش در فولیکول تک سالم مورد نیاز برای ابروهای Marie مورد استفاده قرار می‌گیرد. پانچ دوم در سمت راست کند است و برای “پانچ” یا گشاد کردن ناحیه اطراف فولیکول مو به منظور حذف کل فولیکول سالم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • انتقال فولیکول‌های ناحیه اهدا کننده به ناحیه مورد نظر

طراحی شکل خاص در اطراف ناحیه ابرو کشیده می‌شود. بی‌حسی موضعی تزریق می‌شود. سپس پزشک برای تزریق فولیکول‌های جدید یکی یکی در ناحیه اقدام می‌کند، زیرا بعضی از فر فولیکول‌های مو بسیار دقیق هستند و هنگامی که پزشک هر فولیکول مو را وارد می‌کند مراقبت ویژه می‌خواهد تا اطمینان حاصل شود که حلقه مو در جهت درست با بقیه ابروها قرار دارد.

اگر با روش های کاشت موی طبیعی سر آشنا باشید، حتما می دانید که انواع روش کاشت ابرو هم تا حدودی شبیه آن است. مرحله اول طراحی ابرو است. بهتر است طراحی با توجه به نظر بیمار و مشاوره متخصص صورت گیرد. بسیاری از بیماران حین عمل از دستگاهWand  استفاده می کنند (دستگاهی که هرگونه درد را کاهش می دهد) اما استفاده از این دستگاه حین کاشت ابرو راحت نیست.موهایی که قرار است اهدا شوند معمولا از پشت سر گرفته می شوند، که هم روش FUE و هم در روش نوار FUT مرسوم می باشد. بسته به هدف بیمار از کاشت ابرو، نژاد و مدلی که می خواهد، روش عمل تعیین می شود. در حین کاشت ابرو باید به مکان رشد مو دقت کرد زیرا از این طریق می توان زاویه و میزان رشد مو را تعیین نمود. زمانی که موهای پیوندی زیر میکروسکوپ آماده عمل شدند، متخصص مکان های گیرنده را ایجاد خواهد کرد و سپس جهت و زاویه رشد ابرو را تعیین خواهد کرد. سپس موهای پیوندی در مکان های آماده شده وارد می گردند و روند پروسه کاشت ابرو توسط متخصص نظارت می شود (در صورت لزوم بارها و بارها این بررسی توسط او صورت می گیرد). هدف از نظارت کاشت ابرو این است که مشخص شود آیا پروسه در راستای مشخص شده اجرا می شود یا خیر و نیز میزان تراکم ابروها را بررسی می نماید. پروسه تا زمانی که بهترین حالت برای ابرو ایجاد نشود متوقف نخواهد شد. بسته به اینکه چه تعداد ابرو کاشته شود، پروسه کاشت ابرو معمولا 4 ساعت به طول می انجامد. انتظار می رود پوسته نازک ایجاد شده در اطراف هر مو کاشته شده و مقداری قرمزی حاصل از عمل تا 5 روز بعد باقی بماند و پس از آن کمی صورتی رنگ می شود و می توان آن را با آرایش کردن پنهان نمود. ممکن است در موارد نادری کمی خون مردگی و تورم به مدت 3 روز در اطراف چشم برای برخی بیماران مشاهده شود.در صورتی که از بخیه در کاشت ابرو استفاده شود جای آن پس از چند هفته از بین می رود ولی جای زخم باقی می ماند، اما اگر از روش FUE استفاده شود هیچگونه جای زخم خطی باقی نمی ماند و نیازی به بخیه نیست.

 

 معایب و عوارض کاشت ابرو

از عوارض کاشت ابرو به روش FUT می توان به جلسات متعدد کاشت ابرو ، جراحی های طولانی ، بخیه های متعدد ، بیهوشی ، درد ، خونریزی ، تورم در صورت به ویژه چشم ها ، خط رویش و مدل مصنوعی و … اشاره کرد اما با مطرح و اجرا شدن کاشت ابرو طبیعی به روش سوپر کاشت عوارض یاد شده رفع و بعضا برخی از آن ها همانند خط رویش و مدل ابرو به نقطه قوت تبدیل شده است. لازم به ذکر است که در کاشت ابرو با تکنیک سوپر کاشت شما دیگر شاهد عوارض یاد شده نمی باشید.

از آنجا که در این عمل بسیار ظریف و حساس از موی طبیعی خود فرد استفاده می گردد فولیکول های مو به خوبی پیوند خورده و پس از مدتی شروع به رشد میکند مانند دیگر عمل های زیبایی دارای معایب و مزایای است کاشت ابرو طبیعی و ویژگی‌های مهم ابرو چهار ویژگی مهم موهای ابرو که در فرایند کاشت باید مورد توجه ویژه قرار بگیرند برخلاف موهای سر که به صورت دسته یعنی دوتایی سه تایی و حتی چهارتایی رشد میکنند موهای ابرو تار به تار و تکی رشد می کنند تفاوت زیادی بین چرخه رشد موی سر و موی ابرو از نظر زمانی وجود دارد به همین دلایل است که پیوند ابرو نیازمند تجربه بسیار بالا و همچنین دقت زیاد متخصصین این حوزه می باشد افزون بر اینها کاشت ابرو طبیعی باید متناسب با صورت فرد باشد و کاملا طبیعی به نظر برسد از موارد دیگری که باید به آن دقت نمود تفاوت فطری ابروهای خانومها و آقایان است. عدم رعایت اصولی خواب موهای ابرو که می‌تواند خود موجب عدم تقارن ابروها شده یا رشد نامناسب گرافتهای موی کاشته شده از موارد دیگر که بر اثر کاشت در مراکز نامعتبر و کاشت توسط افراد فاقد تخصص کافی صورت می گیرد می توان به ایجاد جای زخم در ناحیه ابرو و ایجاد نکروز در ناحیه کاشت و و کبودی اشاره نمود

 

عوارض جانبی کاشت ابرو

به دلیل حساسیت ناحیه‌ی رشد ابروها، هنگام کار روی آن‌ها از بی حسی موضعی برای کاهش میزان درد استفاده می‌شود. اگر چه، پس از جراحی گاهی بیماران در محل کاشت شاهد قرمزی، تورم، درد و پوسته پوسته شدن هستند. همچنین برای دیدن نتایج طبیعی باید مقدار صبر پیشه کنید. شاید حتی بین 6 ماه تا 1 سال منتظر بمانید تا به نتیجه نهایی برسید. در این دوره، شاهد ریزش و رویش مجدد موها خواهید بود. بنابراین اگر کاشت ابرو داشته اید یا قصد دارید کاشت ابرو انجام دهید، بهتر است در مورد مراحل کاشت ابرو قبل و بعد از کاشت و کارهایی که می‌توانید درباره‌ی آن انجام دهید، مطلع شوید.

 

کاندید مناسب برای کاشت ابرو

در ابتدا بايد علت كاهش يا از بين رفتن ابرو بررسی شود چراكه در برخي از موارد بدون درمان علت حتي كاشت ابرو هم نمی تواند درمان دائمی باشد و امكان ريزش مو های كاشته شده ابرو در صورت عدم درمان بيماری وجود دارد. بهترين كانديد كاشت ابرو كساني هستند كه :

  • اصلا ابرو نداشته باشند
  • قسمتي از ابرو را كاملا از دست داده باشند
  • پوست سالم در منطقه مورد نياز كاشت داشته باشند

بيشترين مراجعان كاشت ابرو خانم هايي هستند كه به دليل اصلاح زياد يا نامناسب يا تراشيدن ، موی ابروی خود را از دست داده اند اين افراد در بيشتر موارد و براي جبران ابرو آن را تاتو مي كنند بنابراين ما با دو حالت برخورذ  مي كنيم:

  • افرادی كه از تاتوی خود راضی نبوده و مي خواهند در محل تاتو كاشت ابرو انجام دهند.
  • افرادی كه از تاتوی خود ناراضی اند و مايل اند آن را پاك كرده و سپس با طراحی ديگر كاشت ابرو انجام دهند.

 

 تفاوت کاشت ابرو در زنان و مردان

از جمله تفاوت هایی که میان آبروهای آقایان و خانم‌ها وجود دارد این است که مردان آبرو های پر تر و حجیم تر دارند که خم ابرو در آنها بسیار کمتر از بانوان است همچنین به این دلیل که همه قسمتهای ابروی آقایان حجیم تر است بنابراین قسمتهای انتهایی ابرو آنان نیز پشت خواهد بود ضخامت ابروی مردان یک نیم سانت و طول ابروی آنان ۵ و نیم سانت است و اغلب نقطه انتهایی ابروی آنان بالای کناره بیرونی چشم ها خواهد بود ابرو های آنان معمولا باریک تر و کم حجم تر از آقایان است. یک سوم انتهایی آبروهای بانوان خم ابرو و قوس آن ایجاد می‌شود که باعث زیبایی بیشتر ابروی آنان می شود حدود ضخامت ابروی زنان ی کنونی سه سانت است و طول ابروی آنان ۵ سانت است و اغلب به قسمت میانی ابروی آنها نسبت به ابرو پرپشت تر است کاشت ابرو یک خواب رویش ابرو به سه بخش اصلی تقسیم می‌شود که در هر کدام از آنها خواب آبرو و رشد ابروها متفاوت خواهند بود.

 

هزینه کاشت و پیوند مو در ابرو

كاشت ابرو امری تخصصی و بسیار نیاز به مهارت و ظرافت و تكنیک كاشت مناسب دارد و شخص كاندید کاشت ابرو باید در تعین پزشک معالج خود دقت لازم را داشته باشد، كه سابقه و تجربه آن مركز درخشان بوده و نمونه های انجام شده مورد پسند قرار گیرد،همچنین هرچه سابقه پزشك معالج و تجربه ایشان در كاشت ابرو بیشتر باشد طبیعتاً هزینه انجام ان نیز بیشتر خواهد بود.

هزینه کاشت ابرو بسته به میزان کم پشتی آبرو و عوامل دیگر متغیر است تفاوت هزینه کاشت ابرو در زنان و مردان هزینه عمل زیبایی کاشت ابرو به عوامل مختلفی بستگی دارد که برخی از آنها در پایین برای شما نام برده شده است هزینه کلینیک یا بیمارستان با توجه به تجربه ای متفاوت است. هزینه تیم پزشکی جراحی در صورتی پیوند ابرو فقط توسط پزشک متخصص انجام ‌نشود و تنها قسمتی از آن توسط پزشک متخصص صورت گیرد. همچنین تعداد گرافت های برداشته شده و  وسعت ناحیه برای کاشت ابرو در هزینه نهایی تاثیر گذار است. قالب انتخابی آبرو بانوان برای عمل زیبایی کاشت ابرو همانطور که گفته شده است در جلوی ضخیم و در انتها نازک است ولی مردان مدل ابروی ضخیم و پرحجم برای عمل پیوند و کاشت ابرو را می‌پسندند با توجه به نکاتی که گفته شده است می توان نتیجه گرفت که به این دلیل که قالب انتخابی آبرو زنان و مردان برای کاشت ابرو با هم متفاوت است و تعداد پیوندهای موی مورد نیاز آنها متناسب با قالب انتخابی آنها فرق می‌کند هزینه‌های مصرفی آنها برای کاشت یکسان نیست.

ریزش ابرو
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه – ریزش ابرو

آمادگی های قبل از کاشت ابرو

  • قبل از کاشت ابرو مقاومت بدن خود را با خوردن میوه‌ها و سبزیجات بالا ببرید.
  • هنگام کاشت ابرو تا جایی که امکان دارد از لحاظ جسمانی و ذهنی خود را در آرام‌ ترین حالت ممکن قرار بدهید.
  • اگر سابقه مصرف داروی خاص یا بیماری خاصی را دارید به پزشک خود اطلاع دهید.
  • از چند روز قبل از کاشت ابرو داروهای حاوی آسپیرین مصرف نکنید.
  • بیشتر ویتامین ها دارای آسپرین می باشند، پس از مصرف ویتامین ها خودداری کنید.
  • در صورتی که نیاز به قرص دارید می توانید از داروهایی که استامینوفن دارند استفاده کنید.
  • از ۳ روز قبل از اینکه کاشت خود را انجام دهید، در معرض نور خورشید قرار نگرفته و از اشعه آن دور بمانید.
  • از یک هفته قبل باید از مصرف دخانیات خودداری کنید.
  • در روز عمل کاشت ابرو از مصرف نوشیدنی هایی که دارای کافئین هستند باید خودداری کنید، چرا که این مواد خونریزی شما را بیشتر می کند.

 

مراقبت های قبل و بعد از کاشت ابرو

  • در دو روز اول پس از عمل کاشت ابرو از مصرف مشروبات الکلی خودداری کنید. الکل خون را رقیق می کند و ممکن است باعث خونریزی شود. همچنین مصرف همزمان الکل با داروهای مسکنی که حاوی مخدر هستند می تواند برای شما خطرساز باشد.
  • برای اطمینان از بقای موهای کاشته شده در ابرو، توصیه می کنیم که حداقل تا دو هفته پس از کاشت ابرو سیگار نکشید.
  • پس از کاشت ابرو لازم است که به مدت دو هفته از شنا کردن خودداری کنید.
  • به مدت ۳ الی ۴ هفته از قرار گرفتن ابروهایتان در معرض تابش مستقیم آفتاب جلوگیری کنید. برای جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب بر ابروهای خود می توانید از کلاه های لبه دار استفاده کنید. استفاده از کرم های ضد آفتاب فاقد رنگدانه را نیز فراموش نکنید تا ابروهای شما از بهترین و بیشترین محافظت در برابر تابش نور آفتاب برخوردار شوند.
  • از دستکاری و فشار دادن ناحیه ای که کاشت ابرو انجام شده بپرهیزید. ممکن است در هفته های اول کمی احساس خارش داشته باشید، به هیچ عنوان ناحیه را نخارانید.
  • در هفته های اول شما شاهد کمی التهاب و تورم خواهید بود، به هیچ عنوان از کمپرس یخ برای کاهش تورم استفاده نکنید.
  • حداقل تا سه هفته بعد از کاشت ابرو از رنگ کردن بپرهیزید.
  • هنگام استراحت بر روی صورت خود نخوابید.

 

تعداد جلسات مورد نیاز برای کاشت ابرو

کاشت ابرو یک راه‌حل قطعی و دائمی برای درمان ریزش موهای ابروست. در صورتی که کاشت ابرو با موفقیت انجام شود و در دوران نقاهت بعد از کاشت ابرو تمام نکات مراقبتی لازم را رعایت کنید، دیگر نیازی به ترمیم یا کاشت مجدد نخواهید داشت. اما اگر احیانا بعد از گذشت ۶ ماه از کاشت ابرو به نتیجه دلخواه نرسیدید یا ابروها قرینه نبودند، میتوانید جلسات ترمیمی انجام دهید کاشت و پیوند موی طبیعی به ابرو تنها در یک جلسه انجام شده و فرد میتواند در یک جلسه نتیجه فوق العاده از عمل کاشت ابرو دریافت کند . معمولا مدت زمان کاشت ابرو از 4 الی 6 ساعت بنا به میزان وسعت ناحیه ابرو ، مدل مردانه یا زنانه بودن و فرم صورت متفاوت باشد اما توصیه میکنیم که حداقل یک روز را برای کاشت مو اختصاص دهید.

همچنین در صورتی که عمل کاشت ابروی ناموفقی داشته اید نیز متیواندی مجددا از کاشت ابرو برای تکمیل نتیجه استفاده کنید و یا در صورتی که از فرم ابرو راضی نبوده و یا دچار عدم تقارن در ابروها شده اند نیز میتوانید از جلسات دوم کاشت ابرو برای کسب نتیجه دلخواه خود استفاده کنید.

 

دوره نقاهت کاشت ابرو

روش FUE نیاز به زمان بهبودی کوتاه‌تر از برخی از روش‌های دیگر دارد. با روش FUE، بیماران در عرض چند روز بهبود می‌یابند زیرا این روش نیازی به استفاده از چاقوی کوچک جراحی یا بخیه ندارد. در نتیجه، محدودیت‌های حداقل در فعالیت‌های فیزیکی شدید پس از چند روز اول وجود دارد. بهبودی کامل به طور متوسط ۷ تا ۱۰ روز طول می‌کشد. ریکاوری پس از استفاده این روش درمانی سریع و بی درد است، هر چند امکان ایجاد ورم و کبودی در اطراف چشم‌ها برای ۳ تا ۴ روز پس از عمل جراحی وجود دارد، اما در روز پنجم معمولاً هیچ نشانه ای از کاشت ابرو در صورت بیمار مشاهده نمی‌شود و ظاهر جدید ابرو برای سایرین جلب توجه خواهد کرد.

نتایج حاصل از کاشت ابروی کامل یا جزئی دائمی است، اما برای مشاهده نتایج کامل ناشی از درمان نیاز به زمان وجود دارد. بلافاصله پس از عمل جراحی، تغییر در ظاهر و تراکم ابرو برای بیمار قابل مشاهده است، اما بسیاری از موهای کاشته شده در طول دو هفته می‌ریزد. این شرایط کاملاً عادی است و نیازی به نگرانی درباره آن وجود دارد. در حقیقت این ریزش ابرو بخشی از فرآیند بهبودی پس از کاشت ابرو است و رشد موها مجدداً در محل کاشت آن‌ها شروع می‌شود. معمولاً مشاهده نتایج کامل حاصل از این درمان به ۱۲ ماه زمان نیاز دارد.موهای کاشته شده با گذشت زمان به رشد خود ادامه می‌دهند و به همین خاطر لازم است ظاهر ابرو هر ماه یک بار اصلاح شده و مرتب شود. این نگهداری می‌بایست به صورت منظم انجام شود تا به این ترتیب بتوان ظاهر ابروها را به صورت مطلوب و مناسب حفظ کرد.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه

 نتیجه گیری

پس از گذشت چندماه وقتی که در مقابل آینه بایستید می بینید که ابروهای شما پُر و زیبا شده، اما از آنجا که موهای کاشته شده در ابروهای شما از موهای سر شما برداشته شده، رشد موهای کاشته شده در ابروهای شما در ماه های اول، سریعتر از موهای ابروی خودتان خواهد بود. به طور معمول، رشد موهای ابرو هنگامی که طول آنها به حدود ۲ یا ۲.۵ سانتی متر برسد متوقف می شود، اما موهای کاشته شده همچنان رشد می کنند. بنابراین موهای کاشته شده در ابروهای شما باید یک یا دو بار در ماه کوتاه شوند. این امر هیچ جای نگرانی ندارد زیرا پس از مدتی موها به شرایط محیط جدید عادت کرده و مانند موهای اصلی ابروی شما رشد می کنند و رشد آنها وقتی که به اندازه ی معمول موهای ابرو برسند، متوقف خواهد شد. مانند روند پس از عمل پیوند مو، نتایج نهایی کاشت ابرو نیز بلافاصله پس از عمل قابل مشاهده نیست و لازم است در حین رعایت نکات مراقبتی، بسیار صبور باشید. در حالی که بهبودی پس از جراحی بسیار سریع حاصل می شود، اما رشد موهای جدید در ابروی شما به چیزی حدود سه ماه زمان نیاز دارد. این روند رشد ادامه دار بوده و نتیجه نهایی با حداکثر رشد موی ابرو، پس از یک سال قابل مشاهده خواهد بود

معرفی کلینیک معتبر جهت کاشت ابرو

پزشک معالج باید برای انجام کاشت ابرو تبحر کافی داشته باشد و بتواند نتایج کاملاً طبیعی برای شما خلق کند همچنین علاوه بر تبحر پزشک لازم است که کلینیک منتخب شما دارای دستگاه هایی به روز باشد تا در مسیر معاینات و تشخیص را هموارتر نماید تجهیزات به روز و مدرن در نتیجه تاثیرگذار هستند. کلینیک پوست مو و زیبایی ارومیه سال‌هاست که با پزشکان متبحر و متخصص در زمینه کاشت‌مو همکاری داشته و توانسته برای افراد نتایج شگفت‌انگیزی از کاشت ابرو حاصل نمایند کلینیک پوست مو و زیبایی ارومیه با برقراری امکان مشاوره رایگان تلاش نموده است تا گامی در راستای خدمات رسانی به مشتریان خود و مراجعین خود بردارد همچنین با برگزاری مسابقات و قرعه کشی ها رضایت بیشتر مراجعین افراد زیبایی را به دست آورد کلینیک پوست مو و زیبایی ارومیه از کلینیک هایی است که دارای بهترین تجهیزات کاشت ابرو است و این دستگاه ها توسط اپراتور ها با پزشکان متخصص بررسی می شود همچنین نتایجی که این کلینیک برای افراد زیبا و فراهم می‌آورد شگفت انگیز و فوق طبیعی می باشد.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد :

بهترین روش سریع پاک کردن تاتوی ابرو و بدن

هزینه بهترین روش لیفت ابرو بدون جراحی

آشنایی با جدیدترین و مدرن ترین روش های کاشت مو در ایران

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

44910107800

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 6 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicorumieh

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

https://clinicorumieh.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه: https://clinicorumieh.ir/6o20

لینک آپارات: https://aparat.com/v/gBkuH

لینک نماشا: https://www.namasha.com/v/UrpBwkuF

ویکی پدیا: https://en.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://youtu.be/ixUAtQClVCM

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

مدل ابرو فیبروز برای صورت گرد
انواع خدمات زیبایی پوست در کلینیک پوست مو
هزینه پروتز چانه ۱۴۰۲
کانتورینگ صورت با تزریق چربی
سفید کننده واژن
لیفت لب روسی

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • ایران ارومیه کلینیک زیبایی ارومیه
  • 09120043630-04491010780
  • info@clinicorumieh.ir