عفونت بعد از عمل تنگی واژن

عفونت بعد از عمل تنگی واژن

عفونت بعد از عمل تنگی واژن

عفونت پس از عمل تنگی واژن یک امر محتمل در افراد می‌باشد. بدین صورت که اگر فرد بیمار دارو ها و مراقبت های لازم را به طور صحیح رعایت نکند دچار عفونت شدید خواهد شد. اما آیا اگر فرد بیمار مراقبت ها را درست رعایت کند و دارو ها را سر وقت مصرف کند، باز هم امکان دارد دچار عفونت پس از عمل تنگی واژن شود یا خیر؟ با ما همراه باشید تا در این مطلب راجع به این موضوع مشخص تر صحبت کنیم.

عفونت واژن برای خانم ها پس از عمل تنگی واژن غیرمعمول نمی‌باشد، زیرا مجرای ادرار فرد بیمار در طول عمل بریده می‌شود. بهداشت مناسب و مصرف کافی آب و مایعات به همراه دارو ها، برای جلوگیری از عفونت کافی می‌باشند. فرد بیمار مبتلا به عفونت های مکرر باید از نظر تنگی مجرای ادرار مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد. زیر یک درصد بیماران امکان دارد دچار بی اختیاری ادرار در خانم ها شوند. شل کننده های مثانه نظیر تولترودین یا داریفناسین در این موارد بسیار مفید هستند.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه

عفونت بعد از عمل تنگی واژن طبیعی است؟

ترشحات واژن همواره علتی بر عفونت های شما نیستند. گاهی ترشح واژن طبیعی و نرمال قلمداد می شود. با این حال تشخیص عفونت شدید بسیار مهم و حیاتی می‌باشد. به ویژه زمانی که به تازگی عمل کرده اید. بدون شک و تردید عفونت در ناحیه عمل می تواند بسیار آسیب زا باشد. به همین علت باید توانست عفونت را در فرآیند اولیه تشخیص دقیق داد و از پیشرفت آن جلوگیری کرد. هر نوع ترشحی نشان دهده عفونت نمی‌باشد. در بسیاری از مواقع ترشحات واژن طبیعی و نرمال هستند. تشخیص دقیق این امر با پزشک متخصص می‌باشد. در قسمت بعد راجع به راه حل های کلی تشخیص عفونت واژن بحث خواهیم نمود. به طور کلی می توان گفت ترشحات طبیعی و نرمال واژن خصوصیات زیر را دارند:

▪︎ترشحات واژن شفاف و بدون رنگ می‌باشند.

▪︎ترشحات موجب خارش و سوزش یا ایجاد حساسیت نخواهند شد.

▪︎نداشتن بوی نامطبوع از ویژگی دیگر ترشح طبیعی و اولیه محسوب می‌شود.

▪︎ایجاد سوزش و خارش در واژن از خصوصیات ترشح طبیعی نمی‌باشد.

عفونت واژن طبیعی و نرما نیست و باید حتما درمان شود. با این حال در بسیاری از موارد ترشحات واژن نشان دهنده عفونت شدید واژن نیستند. در این موارد با رعایت نکاتی معمولی می توان از بروز عفونت پیشگیری ی نمود. معمولا ترشح بعد از عمل طبیعی و نرمال است، اما اگر مقدار آن بیش تر از حد طبیعی باشد باید به وجود عفونت شک و تردید کرد. یکی از راه حل های تشخیص طبیعی یا غیرطبیعی بودن ترشحات توجه به ویژگی چسباندگی آن ها می‌باشد.

چسباندگی ترشحات بعد از عمل تنگی واژن می تواند نشان دهنده عفونت شدید واژن باشد. عفونت واژن را بسیار جدی بگیرید. حتما در صورت داشتن شک و تردید با پزشک متخصص معالج خود مشورت نمایید. درمان عفونت کار سخت و دشواری نیست. با این حال اگر عفونت به زودی تحت درمان قرار نگیرد برطرف نمودن آن سخت و دشوار خواهد بود. بنابراین حتما و در اسرع وقت وضعیت خود را با پزشک متخصص در میان بگذارید.

شما هم می‌توانید با مراجعه به مجموعه بین المللی پوست و مو و زیبایی گردشگری سلامت الهیه تحت نظر پزشک متخصص و باتجربه لیفت صورت به روش تشخیص عفونت بعد از تنگی عمل واژن را با خیالی آسوده انجام دهید.

راهکارهای تشخیص عفونت بعد عمل تنگی واژن و تماس با پزشک

درمان عفونت بر عهده پزشک متخصص می‌باشد. تشخیص دقیق و صحیح نوع عفونت و درجه آن توسط پزشک متخصص صورت می گیرد. گاهی اوقات برای درمان عفونت نیاز به دارو درمانی می‌باشد. گاهی نیز با رعایت نکات ساده و معمولی می توان به بهبود عفونت و برطرف نمودن آن اقدام کرد. عفونت پس از عمل تنگی واژن می تواند مشخصات زیر را داشته باشد:

▪︎ترشحات واژن موجب ایجاد خارش و سوزش در ناحیه تناسلی شوند.

▪︎ادرار کردن با سوزش و خارش، درد و ناراحتی دنبال باشد.

▪︎ترشح واژن بوی بسیار بد و نامناسبی بدهد.

▪︎یکی از راه حل های تشخیص عفونت رنگ ترشح می‌باشد. در حالت طبیعی و نرمال ترشحات واژن بی رنگ هستند.

برای جلوگیری از بروز عفونت حتما به توصیه ها و دستورات پزشک متخصص خود عمل کنید. تشخیص نهایی عفونت بر عهده پزشک متخصص خواهد بود. گاهی این تشخیص بسیار سخت و دشوار است. در این موارد شاید به دستور پزشک متخصص لازم باشد آزمایشاتی را انجام نمایید. به صورت کلی اگر به توصیه های پزشک متخصص معالج گوش دهید، تا اندازه زیادی می توانید از بروز این اختلال پیشگیری کنید. رعایت نکات زیر می تواند در جلوگیری از عفونت کمک بسیار زیادی نماید.

▪︎اندام تناسلی از رطوبت به شدت دور بماند. وقتی واژن را می شویید خشک کردن آن را تحت هیچ شرایطی فراموش نکنید. این کار با حوله یا پارچه بسیار نرم و بدون پرز صورت گیرد.

▪︎ضد عفونی کردن اندام تناسلی را بسیار جدی بگیرید. استریل کردن ناحیه عمل می تواند در پیشگیری از عفونت پس از عمل تنگی واژن کمک بسیار زیادی کند. این کار باید دو بار در روز انجام شود.

شما هم می توانید از مزایای بی نظیر عمل تنگی واژن در مجموعه بین المللی پوست و مو و زیبایی سلامت الهیه تحت نظر دکتر متخصص و با تجربه این مجموعه بهره مند شوید همچنین در این مجموعه انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص و با تجربه صورت می گیرد که می توانید از مزایای این خدمات نیز بهره مند شوید.

عمل تنگی واژن
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه – عمل تنگی واژن

علائم عفونت واژن بعد از عمل تنگی واژن

با شناخت علائم عفونت پس از عمل تنگی واژن می توان اقدامات درمانی را سریع تر و بهتر آغاز نمود، از جمله این علائم می توان به درد و تورم و التهاب ناحیه جراحی شده اشاره کرد به طوری که در هنگام ادرار کردن شخص دارای احساس درد و سوزش و خارش‌ است، البته این درد و ناراحتی در ابتدای جراحی طبیعی و نرمال است و با تجویز پزشک متخصص جراح می توان از دارو های مسکن جهت کنترل آن استفاده کرد،  اما در صورتی که بیشتر از حد طبیعی زمان ببرد نیازمند پیگیری و درمان می‌باشد.

از دیگر علائم عفونت پس از عمل تنگی واژن ترشحات بد بو و نامطبوع و غیر طبیعی میباشد که خود هشدار وجود عفونت است و می بایست درمان گردد.

علاوه بر آن اشخاصی که مبتلا به عفونت پس از عمل تنگی واژن می شوند، امکان دارد دچار خارش و سوزش در ناحیه جراحی گردند، با مشاهده هر یک از این علایم، توصیه می شود در اسرع وقت با پزشک معالج مشورت شود و درمان های لازم در این زمینه دریافت گردد.

▪︎احساس درد

پس از انجام لابیاپلاستی در روز های اول وجود درد، امری طبیعی و نرمال به شمار می آید. پزشک متخصص برای کم شدن احساس درد و ناراحتی در این قسمت، مسکن هایی را تجویز می کند، اگر فرد بیمار پس از مصرف مسکن باز هم احساس درد و ناراحتی داشت یا اگر در ناحیه عمل با کمترین ضربه دست یا وارد شدن کمی فشار، درد بسیار زیادی ایجاد شود، باید به پزشک متخصص مراجعه کند زیرا وجود درد غیر طبیعی از علائم ایجاد عفونت پس از لابیاپلاستی می باشد. این درد و ناراحتی غیر طبیعی به مرور زمان بسیار وخیم تر می شود ولی درد طبیعی و نرمال پس از جراحی با گذشت زمان بهبود می یابد.

▪︎وجود تورم

وجود تورم پس از جراحی امری طبیعی و بسیار نرمال است و تا مدتی باید از کمپرس سرد برای کم شدن تورم استفاده کنید. وجود ورم تا ۴۸ ساعت پس از انجام عمل طبیعی می باشد. اگر ورم همراه با درد غیر طبیعی و شدید در واژن باشد، از علائم عفونت پس از لابیاپلاستی بوده و باید به پزشک متخصص مراجعه کنید.

▪︎خروج ترشحات بدبو و نامطبوع غیر طبیعی از واژن

اگر خونابه و ترشحات خارج شده از منطقه زخم جراحی بدبو و نامطبوع باشد و به مرور زمان کم نشده باشد، باید به وجود عفونت بعد از لابیاپلاستی شک کنید و به پزشک متخصص مراجعه کنید. مایعات خارج شده پس از عمل بوی خاصی ندارد و آزار دهنده نمی‌باشد. وجود ترشحات شفاف از واژن امری طبیعی می باشد ولی اگر این ترشحات رنگی شد و یا میزان آن افزایش یافت، به پزشک متخصص مراجعه کنید.

▪︎وجود قرمزی و یا خارش در ناحیه عمل

احساس خارش پس از لابیاپلاستی هم یکی دیگر از مواردی است که می تواند علامتی از عفونت واژینال باشد. به طور کلی عفونت های واژن با کمی خارش همراه هستند اما نمی توان هر نوع خارش در ناحیه تناسلی را به عفونت بعد از لابیاپلاستی نسبت داد.

شما می توانید با خیالی آسوده عمل تنگی واژن را در مجموعه بین المللی پوست و مو و زیبایی گردشگری سلامت الهیه تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه ی کلینیک انجام دهید و از هرگونه عوارض جانبی ناخواسته در امان باشید انواع خدمات زیبایی پوست و مو در این کلینیک زیر نظر پزشک متخصص و باتجربه صورت می گیرد.

علت ایجاد عفونت بعد از عمل تنگی واژن

اما پرسشی که مطرح می شود این می‌باشد که دلیل ایجاد عفونت پس از عمل تنگی واژن چیست، در پاسخ به این سوال باید به دلایل متفاوتی اشاره کنیم که از جمله مهمترین آن ها عدم توجه و رعایت نکات مراقبتی پس از جراحی است، عدم شستشوی مناسب و بهداشت ناحیه جراحی نقش مهمی در ابتلا به عفونت بعد از عمل تنگی واژن دارد، از طرف دیگر مصرف نکردن دقیق و به موقع دارو های تجویز شده توسط پزشک جراح نیز می تواند در این زمینه نقش داشته باشد.

استفاده از وان و استخر زود تر از زمان توصیه شده توسط پزشک متخصص، پوشیدن لباس تنگ، رابطه جنسی زود تر از زمان توصیه شده، فعالیت های سنگین که موجب باز شدن بخیه ها شود و ابتلا به عفونت واژن قبل از جراحی از دیگر دلایل ایجاد عفونت بعد از عمل تنگی واژن می باشد.

درمان عفونت بعد از عمل تنگی واژن

در اولین گام درمان عفونت پس از عمل تنگی واژن، توصیه می شود به پزشک متخصص جراح خود مراجعه کنید، پزشک با معاینه و بررسی و تحلیل میزان پیشرفت عفونت بعد از عمل تنگی واژن، دارو ها و آنتی بیوتیک های مناسب را تجویز خواهد کرد، علاوه بر آن با رعایت نکات مراقبتی و بهداشتی می توان به درمان عفونت پس از عمل تنگی واژن کمک کرد، از این رو توصیه می شود در صورت مشاهده هر یک از علایم ذکر شده در رابطه با عفونت بعد از عمل تنگی واژن، سریع تر با پزشک خود مشورت نمایید تا روند درمان تسریع گردد و از پیشرفت آن پیشگیری شود.

شما هم می‌توانید از آثار و نتایج لیفت صورت به روش تنگی واژن در مجموعه بین المللی پوست و مو و زیبایی گردشگری سلامت الهیه تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این مجموعه بهره مند شوید. همچنین در این مجموعه انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص و با تجربه این مجموعه انجام می گیرد که می توانید از اثرات و نتایج این خدمات نیز بهره مند شوید و همواره زیبایی و جوانی خود را افزایش دهید.

مراقبت های بعد از عمل تنگی واژن

شستشوی ناحیه جراحی و خشک نگه داشتن آن می تواند در جلوگیری از عفونت بعد از عمل تنگی واژن نقش بسیار تأثیرگذاری داشته باشد، استفاده به موقع دارو ها از دیگر نکات ضروری در این زمینه می باشد.

خودداری از رابطه جنسی طی دوره نقاهت و بهبودی بعد از جراحی نیز توصیه می گردد، علاوه بر آن توصیه می شود از لباس های نخی و گشاد استفاده گردد، همچنین پزشک توصیه خواهد کرد از فعالیت های سنگین کاری و یا ورزشی تا بهبودی کامل دوری نمایید.

علاوه بر نکات فوق باید توجه داشت که تا مدت یک ماه نباید از سونا و یا استخر استفاده نمود و تا 40 روز از رابطه جنسی دوری نمود، چرا که این عوامل نیز در بروز عفونت بعد از عمل تنگی واژن موثر است.

داشتن برنامه تغذیه مناسب نیز در روند بهبودی و پیشگیری از عفونت بعد از عمل تنگی واژن بسیار موثر خواهد بود، نوشیدن آب کافی و برنامه غذایی با فیبر کافی می تواند در پیشگیری از یبوست و فشار به بخیه ها موثر باشد، علاوه بر آن مصرف رژیم غذایی مغذی و حاوی ویتامین ها و به ویژه ویتامین C می تواند روند بهبودی را تسریع بخشد.

دلایل ایجاد عفونت بعد از عمل تنگی واژن

▪︎اگر قبل از انجام جراحی درگیر عفونت واژن باشید و عفونت را درمان نکنید، دچار عفونت بعد از جراحی واژن می شوید.

▪︎اگر عمل لابیاپلاستی شما توسط یک پزشک نالایق و غیر حرفه ای انجام شود و ناحیه عمل به خوبی استریل نشده باشد، با ایجاد برش میکروب ها به داخل بدن وارد می شوند و باعث ایجاد عفونت خواهند شد.

▪︎رعایت نکردن توصیه های پزشک برای مراقبت های بعد از لابیاپلاستی مانند شستشوی ناحیه عمل با مواد تجویز شده و یا ژل های شستشو، می تواند باعث ایجاد عفونت شود. خشک کردن واژن بعد از رفتن به سرویس بهداشتی، به وسیله پارچه نخی تمیز و یا دستمال از ایجاد عفونت جلوگیری می کند. اگر بعد از عمل ضربه یا فشار به ناحیه عمل وارد شود، احتمال بروز عفونت بیشتر می شود.

▪︎اگر به درستی از بخیه های ناحیه عمل مراقبت نکنید، احتمال باز شدن بخیه ها وجود دارد که این خود عاملی برای ایجاد عفونت می باشد.

▪︎پزشک پماد آنتی بیوتیک را برای مراقبت های بعد از عمل تجویز می کند، به طور مرتب استفاده نکردن از این نوع آنتی بیوتیک باعث بروز عفونت بعد از لابیاپلاستی می شود.

▪︎علاوه بر این موارد نشستن در وان و یا استفاده از استخر تا بهبودی کامل بعد از عمل ممنوع است.

عمل تنگی واژن
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه – عمل تنگی واژن

سوالات متداول شما

۱. آیا سن داوطلب لابیاپلاستی بر روی عفونت بعد از عمل تنگی واژن موثر است؟

انجام عمل لابیاپلاستی برای خانم های بالاتر از ۲۰ سال مجاز است زیرا بلوغ جنسی در این اشخاص کامل شده است. در خانم های بالا تر از ۵۰ سال، ترمیم و بازسازی جراحت بسیار مشکل انجام می شود و گزینه مناسبی برای انجام عمل نیستند. همچنین در صورتی که سن شما بیش از حد پایین یا بالا باشد و گزینه خوبی برای انجام لابیاپلاستی نباشید، ممکن است بیش تر از دیگران مستعد ابتلا به عفونت بعد از لابیاپلاستی باشید.

۲. آیا لابیاپلاستی ارزشش را دارد؟

لابیاپلاستی یک عمل زیبایی محسوب می شود که در آن شکل ظاهری لابیا های داخلی و خارجی تغییر می کند. به دلایل گوناگون مانند انجام زایمان های متعدد، مصرف دخانیات، کاهش وزن زیاد، دوران شیردهی، عوامل ژنتیکی، افزایش سن، مقاربت جنسی زیاد و غیره، لابیا ها دچار افتادگی و شل شدگی شده اند.

این لابیا های بد فرم موجب بروز مشکلاتی مانند ایجاد مزاحمت در هنگام رابطه جنسی و دخول، پوشیدن لباس های تنگ و رعایت نشدن بهداشت ناحیه تناسلی خانم می شوند. ظاهر زشت لابیا ها، موجب کاهش اعتماد به نفس خواهد شد. قطعا لابیاپلاستی ارزشش را دارد! اما باید همه اقدامات مراقبتی و پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز عوارضی مانند عفونت بعد از این جراحی در دستور انجام قرار گیرند.

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی عفونت بعد از عمل تنگی واژن که از عوارض احتمالی جراحی واژینوپلاستی است پرداختیم، همان طور که اشاره شد، از مهمترین علائم عفونت بعد از عمل تنگی واژن، تورم، درد، سوزش، ترشحات بدبو و خارش است، جهت پیشگیری از عفونت بعد از عمل تنگی واژن، توصیه می شود به پزشک جراح ماهر مراجعه نمایید و علاوه بر آن نکات مراقبتی بعد از جراحی را نیز به دقت رعایت فرمایید.

عفونت بعد از عمل تنگی واژن، یکی از عوارض جانبی واژینوپلاستی است. این مشکل اکثراً زمانی ایجاد می‌شود که شما مراقبت‌ های دوران نقاهت خود را به درستی انجام نداده باشید. علائم عفونت نیز خود را با نشانه‌ هایی شامل تغییر رنگ و بد بو شدن ترشحات واژن نشان می‌دهد که می‌تواند تا حد زیادی برای شما آزار دهنده باشد. بنابراین توصیه می‌شود که در صورت مشاهده این علائم، وضعیت خود را جدی بگیرید و در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

شما می توانید با مراجعه به مجموعه بین المللی پوست و مو و زیبایی گردشگری سلامت الهیه تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این مجموعه مورد معاینه و مشاوره قرار گیرید و بسته به شرایط بهترین روش برای لیفت صورت به روش تنگی واژن و رفع عفونت انتخاب کنید و از آن بهره مند شوید انواع خدمات زیبایی پوست و مو در این مجموعه زیر نظر پزشک متخصص و باتجربه صورت می‌گیرد که میتوانید از این خدمات بهره مند شده و همواره زیبایی و جوانی خود را حفظ کنید بدون آنکه عوارض جانبی برای شما به وجود آید و سلامتی شما به خطر بیفتد.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

04491010780

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 6 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicorumieh

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

مدل ابرو فیبروز برای صورت گرد
انواع خدمات زیبایی پوست در کلینیک پوست مو
هزینه پروتز چانه ۱۴۰۲
کانتورینگ صورت با تزریق چربی
سفید کننده واژن
لیفت لب روسی

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • ایران ارومیه کلینیک زیبایی ارومیه
  • 09120043630-04491010780
  • info@clinicorumieh.ir