لیزر موهای زائد معجزه زیبایی یا عامل سرطان؟

لیزر موهای زائد معجزه زیبایی یا عامل سرطان؟

لیزر موهای زائد معجزه زیبایی یا عامل سرطان؟

 

همه آنچه باید در مورد لیزر موهای زائد بدانید!

خیلی از ما در خصوص لیزر موهای زائد مسائلی را شنیده‌ام برخی آن را معجزه می دانند و برخی می‌گویند که هیچ فایده‌ای برای آنها نداشته است و برخی هم از عوارض لیزر می ترسند ، اگر آشنایی چندانی با لیزر ندارید و فکر می‌کنید که هیچگونه فایده ای ندارد یا قبلا تجربه ناخوشایندی در خصوص استفاده از آن داشته اید یا جز به افرادی هستید که از عوارض و خطرات لیزر میترسید این مقاله برای شما است در اینجا هم هر آنچه مربوط به انجام لیزر موهای زائد است را برای شما بیان خواهیم کرد ، حقایق آن را می گوییم و تلاش می‌کنیم ابهامات زیادی را برای شما برطرف کنیم.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه

لیزر موهای زائد چیست؟

نمی‌خواهیم سر شما را با مباحث علمی لیزر درد بیاوریم ولی خوب است که ایده‌ی کلی در خصوص عملکرد و نحوه اثرگذاری آن داشته باشید.

لیزر یک پرتو نوری است منتها نوری که ویژگی های فیزیکی خاصی دارد و بسیار می تواند پر انرژی باشد لیزر ها در پزشکی و صنعت مورد استفاده زیادی قرار می‌گیرند در صنعت برای برش و حکاکی و در پزشکی برای جراحی های گوناگون مثل جراحی چشم استفاده میشود.

. لیزر یک دانش و فناوری است یعنی بسته به کاربردی که دارد می‌تواند ویژگی‌های خاصی داشته باشد و آن را برای انجام یک کار خاص می توان بهینه سازی کرد لیزر موهای زائد به نحوی طراحی شده که بدون اینکه اثری روی قسمت‌های دیگر پوست و بدن داشته باشد می تواند باعث حذف موهای زائد شود.

. لیزر های مختلفی برای حذف موهای زائد استفاده می شوند. فناوری الکساندریت ، Nd : YAG و دایود از جمله لیزر های پرکاربرد برای حذف کردن موهای زائد هستند ، این لیزرها از نظر کاربرد با هم متفاوت هستند مثلاً الکساندریت برای افرادی می تواند موثر باشد که پوست روشنی داشته باشند و Nd:YAG بیشتر برای افرادی که پوست تیره دارند مورد استفاده قرار می گیرد این تفاوت کاربرد ها به دلیل تفاوت خاصیت های فیزیکی لیزر مانند فرکانس و طول موج آن است.

. لیزر روی فولیکول ها اثر می گذارد. لیزر حذف موهای زائد به شکلی طراحی شده که می‌تواند باعث داغ شدن پیازها و آسیب رساندن به فولیکول ها شود فولیکول عضو کوچکی است که داخل پوست قرار دارد که موی بدن را میسازد با آسیب دیدن فولیکول و پیاز مو رشد مو نیز متوقف خواهد شد.

. لیزر آسیب انتخابی وارد می کند. نکته مهم این است که گرمای لیزر می تواند باعث آسیب رسیدن فولیکول و از کار افتادن آن شود اما این آسیب کاملاً انتخابی است یعنی به طور همزمان آسیب به پوست و بافت مجاور فولیکول وارد نخواهد شد البته گاهی بر اثر خطای اپراتور ممکن است که پوست دچار آسیب شود و این موضوع در بخشی عوارض لیزر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

. لیزر باعث کاهش دائمی موهای زائد میشود. این روش می‌تواند بین ۷۰ تا ۹۰ درصد موهای زائد را برای همیشه از بین ببرد برای همین از نظر علمی می‌گویند که لیزر میتواند باعث کاهش دائمی موهای زائد شود و نه حذف دائمی آنها چون در این دوره درمان نمی توان صد رصد موهای زائد را از بین برد ولی حدود ۷۰ تا ۹۰ درصد موهای زائد با استفاده از لیزر حذف خواهند شد و دیگر هیچ وقت رشد نخواهند داشت.

لیزر موهای زائد
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه – لیزر موهای زائد

کاربردهای لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد را می توان در هر قسمتی از بدن استفاده کرد البته مراجعات برای انجام لیزر برخی از قسمت‌های بدن بیشتر دیده می شود مثلاً در خانم ها لیزر کردن ناحیه بیکینی و ناحیه تناسلی و لیزر موهای صورت بسیار رایج تر است در آقایان لیزر موهای زیر بغل ، لیزر خط ریش ، موی کمر و پشت گردن بیشتر انجام می گیرد با این حال روش لیزر قدرتمند ، انعطاف پذیر ، سریع و موثر است که می‌تواند در یک جلسه کل بدن را در زمان کوتاهی لیزر کرد منطقه تحت درمان هر چقدر هم که محدود یا وسیع باشد برای حذف یا کاهش موهای زائد می توان از لیزر استفاده کرد ولی شما باید یک دوره درمانی را تکمیل کنید این دوره میتواند شامل ۴ تا ۶ جلسه لیزر با فواصل حدود ۶ هفته باشد شما هم می توانید از مزایای بیشمار لیزر در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی ارومیه تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک بهره‌مند شوید همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه کلینیک صورت می‌گیرد که می‌توانید از این خدمات نیز بهره مند شوید و همواره زیبایی و جوانی را با خود به همراه داشته باشید.

لیزر موهای زائد
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه – لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد بیکینی و ناحیه ی تناسلی (واژن):

حذف کردن موهای زائد در ناحیه بیکینی دردسرهای زیادی دارد اگر این ناحیه را با تیغ اصلاح می کنید باید هر سه الی چهار روز یک بار این کار را انجام دهید برای زخم نکردن این نوع باید دقت زیادی بکنید با جوش زدن های بعد نیز کنار بیاید و در نهایت خارش موهای تازه جوانه زده را نیز تحمل کنید اگر از موم یا وکس استفاده میکنید می دانید که لحظات خجالت آوره برهنه شدن جلوی اپیلاسیون کار را تجربه کرده اید و گاهی اوقات موم انداختن ناحیه بیکینی می تواند بسیار دردناک باشد در عوض لیزر موهای زائد یک روش بی دردسر و دائمی است که می‌توانید برای خلاص شدن از شر موهای ناحیه بیکینی و تناسلی از آن استفاده کنید.

. در مقایسه با الکترولیز ناحیه بیکینی

لیزر بدون وارد شدن یک سوزن به پوست انجام میگیرد لیزر به سطح پوست تابیده می‌شود و بدون هیچ زخم و سوزشی به عمق پوست نفوذ خواهد کرد الکترولیز می تواند تمام موهای ناحیه را به صورت دائم حذف کند ولی لیزر در هر دوره درمانی ۷۰ تا ۹۰ درصد موها را برای همیشه حذف خواهد کرد لیزر سریع تر است و می‌تواند کل ناحیه بیکینی را در ۶ تا ۷ جلسه درمان کند ولی الکترولیز گاهی ممکن است که تا دو سال زمان ببرد هر جلسه لیزر موهای زائد بیکینی در حدود چند دقیقه است ولی الکترولیز بسیار طولانی مدت است.

. آیا لیزر بیکینی درد دارد؟

ممکن است که کمی درد را تجربه کنید ولی آنقدر نیست که نتوانید آن را تحمل کنید بیشتر متقاضیان درد لیزر را مانند برخورد یک کش لاستیکی به پوست خود توصیف می کنند خیلی از متقاضیان ما از لیزر نیز هیچگونه دردی را احساس نمی کنند و می گویند فقط کمی پوستشان سوزن سوزن می‌شود و به طور کلی از یک درصد افراد متقاضی نیاز به استفاده از کرم های بی حس کننده پیدا خواهند کرد.

. خطرات لیزر بیکینی چیست؟

به هر حال تمام روش های درمانی پزشکی می‌تواند خطراتی را به دنبال داشته باشد ولی در مورد لیزر موهای زائد بیکینی خطرات و عوارض بسیار محدود است و نمی تواند باعث ایجاد زخم ، سوختگی ، تغییر رنگ پوست و جوش زدن بشود این خطرات تا حد زیادی به مهارت اپراتور بستگی دارد.

. عوارض لیزر بیکینی

خبر خوب این است که اگر ناحیه لیزر شده در معرض آفتاب قرار نگیرد تقریباً هیچ گونه عوارض برای لیزر بیکینی وجود ندارد و تا هنگامی که بعد از لیزر به سولاریوم نروید و آفتاب نگیرید احتمال عوارض بسیار کم خواهد بود همچنین باید بدانید که تقریبا هیچ عارضه بلندمدتی را نخواهد داشت.

. در مورد شایعه نازایی

بله ما هم در جریان شایعه نازایی در خصوص لیزر موهای زائد ناحیه بیکینی هستیم ولی باید گفت که نور لیزر فقط چند میلی متر می تواند به داخل پوست نفوذ داشته باشد و نزدیک به تخمدان ها نخواهد شد که بخواهد آسیبی به آنها وارد کند پس از این نظر نباید نگران باشید.

. بهترین مرکز لیزر ناحیه بیکینی

حتماً در مورد مرکز مورد نظر باید تحقیق کامل انجام دهید هر چند که لیزر یک روش ایمن برای حذف کردن موهای زائد به صورت دائمی است ، ایمن و کم عارضه بودن آن بستگی به این دارد که در چه کلینیکی و به دست چه کسی این کار انجام شود معمولاً لیزر را اپراتور انجام می دهد ولی پزشک متخصص نیز باید بر روند کلی آن نظارت داشته باشد و در آن مرکز حضور پیدا کند البته در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی ارومیه به درخواست شما لیزر توسط متخصص پوست و مو انجام می شود تمام اپراتورهای لیزر در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی ارومیه مدارک و مهارت لازم برای انجام این کار را دارند همچنین پزشکان متخصص در این کلینیک حضور دارند و به طور مداوم بر روی فعالیت لیزر نظارت دارند برای همین است که توانسته اند رضایت بسیاری از افراد متقاضی را جلب کنند و جزو یکی از بهترین مراکز حذف موهای زائد با استفاده از لیزر به حساب آیند.

لیزر موهای زائد
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه – لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد صورت

صورت یکی از مناطق حساس بدن است که می تواند موهای زائد آن با استفاده از لیزر به شکل ایمنی حذف شود البته موهای زیر ابرو را نمی توان با استفاده از لیزر از بین بردن زیرا خطر آسیب رسیدن به چشم وجود دارد ولی موهای بین دو ابرو را میتوان با استفاده از لیزر به شکل موثری حذف کرد با توجه به اینکه تیغ زدن برای بانوان توصیه نمی شود و بند انداختن می‌تواند باعث افزایش ضخامت و تراکم موهای زائد آنها شود لیزر کردن این موها می تواند بهترین انتخاب باشد.

. در مقایسه با سایر روش ها

لیزر بهترین روش برای حذف موهای زائد صورت است چون تیغ می تواند زخم های دائمی روی پوست صورت را به جا بگذارد و باید هر سه تا چهار روز یکبار برای اصلاح صورت خود از آن استفاده کنید و انداختن وکس و برداشتن موهای با استفاده از موکن نیز می‌تواند باعث افزایش خونرسانی به پوست شود که می تواند افزایش موهای زائد را به دنبال داشته باشد پس بهترین راه برای حذف کردن دائمی موهای زائد و بی خطر ترین آنها لیزر کردن است.

. برای خانم هایی که تنبلی تخمدان دارند

موهای زائد صورت برای بانوانی که از تنبلی تخمدان یا همان سندروم تخمدان پلی کیستیک رنج می برند یک مشکل اساسی است موهای زائد صورت در این افراد ضخیم و زیاد است و بند انداختن راهکار مناسبی نیست چون می‌تواند باعث ضخیم شدن و زیاد شدن موهای زائد در صورت آنها شود هرچند که لیزر موهای زائد برای خانم‌هایی که دچار سندروم تخمدان پلی کیستیک هستند به اندازه سایر خانم ها نمی تواند موثر باشد ولی می‌تواند کمک چشمگیری به کاهش موهای زائد صورت آنها بکند.

. تعداد جلسات

لیزر موهای زائد صورت بسیار سریع انجام میگیرد و شاید ۵ تا ۱۰ دقیقه زمان بیشتر نبرد ولی موهای صورت بسیار نازک است و به تعداد جلسات بیشتری برای حذف کردن نیاز دارد معمولاً برای حذف کردن دائم موهای صورت بین ۶ تا ۱۲ جلسه لیزر با فواصل دو تا چهار هفته نیاز است.

. درد لیزر صورت

درد لیزر بیشتر از هر چیز به محل و آستانه تحمل خود فرد بستگی دارد به طور کلی لیزر نواحی پایینی صورت ، نواحی جلوی گوش و پشت لب درد ندارد ممکن است که لیزر پیشانی در دفعه اول کمی برای افراد درد باشد ولی در جلسات بعدی درد نیز کمتر خواهد شد برای افرادی که درد زیادی احساس می‌کنند می‌توانند از کرم های بی حس کننده یا داروهای ضد درد استفاده کند.

. عوارض و خطرات لیزر ناحیه صورت

مهمترین خطری که لیزر موهای زائد در ناحیه صورت دارد آسیب رسیدن به چشم است البته اگر لوازم مراقبتی مناسب استفاده شود امکان آسیب رسیدن بسیار کم است ممکن است در حین درمان فلش های لیزر را مشاهده کنید ولی نگران نباشید این فلش ها هیچ گونه آسیبی به چشم شما وارد نخواهند کرد ، از مهمترین عامل برای جلوگیری از عوارض لیزر دوری کردن از آفتاب مستقیم است سولاریوم و آفتاب گرفتن بعد از انجام لیزر می تواند عوارضی را به دنبال داشته باشد پس باید تا اتمام کل دوره لیزر درمانی این کارها را کنار بگذارید هر بار که بیرون می روید از کرم های ضدآفتاب استفاده کنید توجه کنید که اثر کرم های ضدآفتاب بعد از ۲ ساعت از بین میرود و دوباره نیاز به تمدید دارد.

. بهترین مرکز لیزر موهای صورت

موهای صورت خانم ها معمولاً نازک تر هستند هرچه موها نازک تر و کم رنگ تر باشد و پوست تیره درباره لیزر کردن مو ها سخت تر انجام می شود اگر موهای نازک یا روشنی دارید و پوست تیره باید به مرکزی مراجعه کنید که حداقل به لیزر الکساندریت و Nd:YAG مجهز باشد نکته دیگری که در خصوص لیزر موهای زائد باید به آن توجه کنید روش های خنک سازی پوست است که اگر درست انجام نشود می‌تواند به پوست صورت شما آسیب وارد کند و از هم دستگاه لیزر و هم مهارت اپراتور می تواند نقش موثری در انجام صحیح خنک‌سازی داشته باشد در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی ارومیه از فناوری مختلف لیزر و بهترین دستگاه های موجود در بازار استفاده می شود اپراتور ها در این کلینیک سال ها تجربه در خصوص لیزر حذف موهای زائد را دارند و به خوبی می دانند که چگونه لیزر بی درد موثر برای شما انجام دهند.

لیزر موهای زائد
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه – لیزر موهای زائد

لیزر زیر بغل

حذف موهای زائد زیر بغل یکی از پرطرفدارترین روش هایی که از لیزر استفاده می شود لیزر خیلی سریع و بی دردسر است و کاملاً می‌تواند موثر باشد برای حذف موثر موهای زائد زیر بغل به ۵ جلسه با فاصله حدود پنج هفته نیاز است بعد از ۵ جلسه که حدود ۹۰ تا ۹۵ درصد موهای زائد برای همیشه در این ناحیه حذف شوند.

. درد لیزر زیر بغل

لیزر زیر بغل برای اکثر افراد متقاضی بدون هیچگونه دردی انجام می گیرد با این حال اگر دردی برای شما احساس می شود می توانید از داروهای بی حس کننده موضعی استفاده کنید معمولا اولین جلسه لیزر زیر بغل دردناک تر است و همانطور که گفتیم احساس می کنید یک کش  لاستیکی به پوست شما برخورد دارد جلسات بعدی درد کمتر احساس خواهد شد.

. عوارض و خطرات

مثل همیشه خطر سوختگی ، زخم و جوش زدن وجود دارد ولی اگر اپراتور مهارت و تجربه کافی داشته باشد احتمال به وجود آمدن این خطرات بسیار کم و در واقع صفر است ممکن است بلافاصله بعد از انجام لیزر کمی قرمزی و تورم برای شما احساس شود اگر لازم باشد به شما کمپرس یخ داده میشود تا التهاب کاهش پیدا کند گاهی برای افراد متقاضی کرم های کورتیکواستروئیدی نیز استفاده می‌شود که می‌تواند به کاهش تورم و التهاب در این ناحیه کمک کند.

. بهترین مرکز لیزر موهای زیر بغل

یکی از ساده ترین و کم دردسر ترین نقاطی که برای حذف کردن موهای زائد زیر بغل است ولی باز هم دلیل نمی‌شود که بدون خطر یا عوارض باشد همچنان توصیه می‌کنیم که مرکز لیزر خوب را انتخاب کنید و در خصوص آن به خوبی تحقیق کنید از مهارت اپراتور مطمئن شوید و حتماً به مرکزی مراجعه کنید که لیزر را تحت نظر پزشک انجام دهد.

لیزر موهای زائد
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه – لیزر موهای زائد

لیزر مو برای آقایان

آنچه تاکنون در این مقاله گفتیم بیشتر برای بانوان بود اما تمام خدمات لیزر که برای خانم ها ارائه می شود برای آقایان نیز قابل انجام است در گذشته تقریباً تمام افراد متقاضی لیزر موهای زائد بانوان بودند ولی امروزه این روند تغییر کرده و حتی بیشتر شده است.

لیزر موهای زائد چه کمکی به آقایان می کند؟

. لزوماً باعث صاف شدن پوست نمی شود. برخی از افراد متقاضی ما فقط می خواهند که تراکم موهای بدن آنها کاهش پیدا کند مثلاً سینه بسیار پر مو دارند و نمی‌خواهند که موهای آنها به طور کامل از بین برود برخی از آقایان نیز علاقه دارند موهای مناطقی از بدن خود را به کلی حذف کنند مانند موهای پشت در ناحیه شانه و کتف ، اینکه هدف شما کاهش موها باشد یا حذف کامل موهای زائد فرقی ندارد هر دو با استفاده از لیزر می‌تواند انجام شود.

. لیزر موهای زائد برای آقایان ورزشکار ایده آل است. لیزر میتواند زندگی فوتبالیست ها ، دوچرخه سواران ، شناگران و ورزشکارانی که نیاز به اصلاح دائمی موهای زائد بدن خود را دارند آسان‌تر کند دیگر خبری از بریدن با تیغ جوش زدن بعد از اصلاح با ماشین و خارش های بعد از درآمدن مو ها وجود نخواهد داشت یک بار برای همیشه می توانید از شر موهای زائد خود خلاص شوید.

. تنها راه درمان موهای زیر پوستی و فولیکولیت لیزر است. موهای زیر پوستی در خیلی از آقایان بعد از انجام اصلاحات به ویژه در ریش به شکل جوش های کوچک مشاهده می شود این مشکل شایع که فولیکولیت ریش نام دارد به طور کامل با استفاده از لیزر می تواند از بین برود فقط یک جلسه لیزر می تواند تمام موهای زیر پوستی را از بین ببرد البته برای که دوباره دچار این مشکل نشوید باید دوره لیزر را تکمیل کنید فولیکولیت به جوش هایی گفته می شود که ناشی از التهاب فولیکول هستند و لیزر موهای زائد می تواند آنها را به راحتی از بین ببرد وقتی دیگر فولیکولی وجود داشته باشد دیگر چیزی نیست که دچار التهاب و جوش شود.

. میزان درد ، خطرات و عوارض لیزر آقایان

میزان درد به آستانه درد شما و همچنین ناحیه تحت درمان بستگی دارد هرچه پوست ناحیه حساس تر باشد پس درد بیشتری نیز وجود دارد بیشتر آقایان می‌گویند لیزر درد دارد و فقط در بعضی موارد اذیت می شوند درصد کمی می گویند که درد آن مشابه برخورد کش لاستیکی به پوست است ، حدود دو درصد هم بیان کردند که درد زیادی را تحمل می کنند برای این افراد از داروهای بی حس کننده موضعی استفاده می شود که می تواند درد آنها را کاهش دهد خطر لیزر موهای زائد آقایان و خانم ها یکسان است باز هم خطر زخم ، تغییر رنگ پوست،  جوش زدن ها و سوختگی می تواند حاصل شود اگر یک اپراتور با تجربه و حرفه ای جلسات درمانی را تحت نظر پزشک متخصص انجام دهد احتمال خطرات لیزر بسیار کاهش پیدا خواهد کرد خطر سرطان ، آسیب دیدن به دستگاه جنسی و مواردی از این قبیل شایعه است و هیچگونه صحتی ندارد رعایت توصیه های بعد از انجام لیزر مانند دوری کردن از آفتاب و ورزش نکردن اثرات زیادی می‌تواند در کاهش عوارض بعد از انجام لیزر داشته باشد به طور کلی عوارض دائمی و جدی لیزر بسیار نادر هستند و معمولاً ناشی از خطاهای اپراتور است عوارض نادری که ممکن است برای شما اتفاق افتد می تواند شامل تغییر رنگ پوست یا جوش زدن باشد که این عوارض نیز موقتی هستند و خیلی زود برطرف میشود.

. تعداد جلسات

مانند لیزر موهای زائد در بالا با لیزر آقایان نیز معمولاً به شش الی هشت جلسه با فواصل ۴ تا ۶ هفته نیاز است اگر شما هم جزو آن دسته از آقایانی هستید که می خواهید برای حذف موهای زائد بدن از لیزر استفاده کنید و ببینید که آیا کاندیدای مناسب برای حذف موهای زائد هستید و از تعداد جلسات درمانی اطلاع پیدا کنید می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی ارومیه تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک مورد معاینه قرار گیرید و اگر کاندیدای مناسب برای حذف موهای زائد با لیزر هستید از تعداد جلسات درمانی و هر سوال دیگری که دارید اطلاعات کاملی به دست آورید و با خیالی آسوده به حذف کردن موهای زائد با استفاده از لیزر بپردازید و از نتایج فوق العاده آن تا آخر عمر بهره مند شوید.

لیزر موهای زائد
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه – لیزر موهای زائد

هزینه لیزر موهای زائد

هزینه کل لیزر به تعداد جلسات و قسمت هایی که می خواهید لیزر را انجام دهید بستگی دارد توجه کنید که هزینه لیزر موهای زائد کل بدن از هزینه لیزر پشت بیشتر است نوع دستگاه ها نیز می‌تواند روی هزینه انجام درمان اثرگذار باشد دستگاه های جدید که سیستم خنک کننده دارند و تابش پیشرفته تر ، موثر تر و ایمن تری دارند پس می توانند هزینه بیشتری نیز داشته باشند برای دریافت لیست قیمت های لیزر موهای زائد و اطلاع از تخفیفات و جشنواره ها می توانید با کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی ارومیه تماس حاصل کنید.

هزینه لیزر بیکینی

هزینه لیزر بیکینی معمولاً برای افراد متقاضی یکسان است با این حال تعرفه لیزر همیشه به دستگاه انتخابی بستگی دارد دستگاه های جدید و پیشرفته معمولاً هزینه بیشتری دارند انتخاب دستگاه به رنگ پوست و رنگ موی زائد و ضخامت موهای آن بستگی دارد.

هزینه لیزر کل بدن

هزینه لیزر کل بدن معمولاً بسیار ارزان تر از مجموعه هزینه های هر کدام از قسمت های بدن به صورت جداگانه است به علت اینکه در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی ارومیه برای لیزر کل بدن پکیج ها و تخفیفات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است هزینه لیزر کل بدن علاوه بر مواردی که بیان کردیم به اندازه بدن شما نیز بستگی دارد هزینه لیزر خانم ها که نسب به آقایان جثه کوچک دارند کمتر خواهد بود.

لیزر موهای زائد
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه – لیزر موهای زائد

خطرات و عوارض لیزر

. از عوارض وحشتناک لیزر میترسم.این جمله را برخی از افراد متقاضی و مخاطبانمان می شنویم در اینترنت مقالات و تصاویر زیادی در خصوص عوارض وحشتناک لیزر منتشر شده است ولی عوارض قطعی هنگامی رخ می‌دهد که دستگاه لیزر به دست فرد غیر متخصص و در کلینیکی بدون نظارت پزشک یا استفاده از دستگاه های غیر استاندارد و با کیفیت انجام شده باشد لیزر موهای زائد اگر در شرایط استاندارد صورت بگیرد هیچ گونه خطر و عارضه وحشتناکی را نمی تواند به دنبال داشته باشد در ادامه بعضی از خطرات و عوارض وحشتناک را برای شما بیان می کنیم لازم است بار دیگر بگوییم که هیچ کدام از این عوارض چیزی بیشتر از شایعه نیستند و یا به دلیل خطای اپراتور رخ داده اند.

. لیزر سرطان زا نیست. پرتوهای نور لیزر فقط باعث گرم شدن فولیکول های مو و از بین رفتن آنها می شود پرتوهایی مانند پرتوهای فرابنفش و اشعه ایکس به دلیل انرژی بالایی که دارند می توانند باعث به وجود آمدن مولکول های سرطان زا مانند رادیکال‌های آزاد شوند برای همین به این پرتوهای یونیزان میگویند لیزر پرتوی نوری زیر خاصیت یونیزان دارد پس نمی تواند سرطان زا باشد.

. لیزر باعث نازایی نمی شود. آقایان و بانوانی که ناحیه بیکینی را لیزر می‌کنند نگران این مسئله هستند که نفوذ اشعه لیزر پوست در حد چند میلیمتر است و به هیچ کدام از ارگان های جنسی مانند تخمدان ها و بیضه ها نخواهد رسید که بتواند به آن آسیب وارد کند.

. لیزر آسیبی به پرده بکارت نمی زند. برای دختران جوان این شایعه وجود دارد که آنها را نگران می‌کند ولی واقعیت این است که لیزر به پرده بکارت نزدیک نخواهد شد.

. لیزر به چشم آسیبی نمی زند. در جلسه لیزر به شما عینک مخصوص محافظ داده می شود برای اطمینان می توانید زیر عینک پارچه قرار دهید ممکن است در طول لیزر به ویژه وقتی اپراتور روی صورت شما کار میکند چند فلش نور را مشاهده کنید این فلش ها هیچ گونه آسیبی به پوست چشم شما وارد نخواهد کرد اما اگر اپراتور خطای بکند و لیزر به طور مستقیم به شبکه چشم شما برخورد کند می تواند احتمال آسیب را افزایش دهد اگر بعد از لیزر دچار آبریزش قرمزی و سوزش شدید شدید حتما برای بررسی به پزشک متخصص مراجعه کنید.

. لیزر باعث به وجود آمدن رگ های واریسی نمی شود. همانطور که بیان کردیم لیزر فقط چند میلی متر می تواند به داخل پوست نفوذ داشته باشد و به عروق پوستی نخواهد رسید که بخواهد اثری روی آنها به جا بگذارد شاید لیزر با حذف کردن موها یه پا باعث شود که رگ های واریسی بیشتر مشاهده شوند ولی قطعاً باعث به وجود آمدن آنها نخواهد شد.

لیزر موهای زائد
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه – لیزر موهای زائد

عوارض ناشی از خطای اپراتور

بدترین عوارض لیزر موهای زائد آن دسته از عوارضی هستند که به دلیل خطای اپراتور اتفاق می‌افتد در ادامه تعدادی از این موارد را برای شما بیان خواهیم کرد.

. لکه های پوستی: هایپرپیگمنتیشن یا ایجاد لکه های پوستی روشن و تیره جزو عوارض لیزر به شمار می روند با این حال اگر اپراتور لیزر تجربه و مهارت کافی داشته باشد خیلی بعید است که این عوارض به وجود آید درمان لکه های پوستی بسیار دشوار است و در برخی از بیماران هیچگاه برطرف نخواهد شد.

. سوختگی: یکی دیگر از عوارض ناشی از انجام لیزر سوختگی هست برای سوختگی از عوارض طبیعی به شمار می‌رود و بسیار خفیف است گاهی هم ناشی از خطای اپراتور است و می‌تواند شدید باشد و حتی ممکن است پوست تاول بزند اگر در حین لیزر موهای زائد دچار سوختگی شدید یا حاد شدید حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید برای سوختگی های خفیف نیاز به درمان نیست قرار گرفتن پوست در معرض هوا می‌تواند کفایت کند و کرم زینک اکسید می تواند کمک کننده باشد.

لیزر موهای زائد
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه – لیزر موهای زائد

عوارض طبیعی لیزر

تعدادی از عوارض نیز هستند که از عوارض طبیعی لیزر به شمار می‌روند قرمزی ، تورم و احساس گرما از عوارضی هستند که بعد از لیزر مشاهده می شوند برای کاهش این عوارض گذاشتن یخ بعد از انجام نیز می‌تواند کمک کننده باشد همچنین ممکن است کرم های خاصی برای شما تجویز شود که به کاهش التهابات کمک کند عوارض دیگری مانند خشکی و پوسته پوسته شدن نیز در مواقع بسیار کمی مشاهده می شود یکی دیگر از عوارض طبیعی انجام لیزر ضخیم شدن موهای نازک و کرکی است با حذف موهای ضخیم موهای نازک فرصت پیدا خواهند کرد که ضخیم و بلند شوند جلسات ترمیم سالانه برای همین منظور انجام میشود که مو های جدیدی که رشد داشته اند از بین بروند نکته دیگر در مورد عوارض بر خطرات لیزر موهای زائد این است که مشکلات پوستی مانند آکنه ، زگیل ، خال ، تبخال ، اگزما و سایر بثورات پوستی نباید در معرض مستقیم لیزر قرار گیرد اگر ضایعه پوستی در بدن وجود دارد معمولاً روی آن پوشیده می شود و سپس لیزر برای قسمت های دیگر انجام می شود زخم باز ، عفونت پوستی و بخیه هنوز کشیده نشده نیز نباید در تماس با لیزر انجام شود شما می توانید لیزر موهای زائد را با خیالی آسوده در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی ارومیه تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه تجربه این کلینیک انجام دهید و از هرگونه عوارض جانبی و احتمالی در امان باشید و بتوانید بهترین نتیجه را از حذف موهای زائد از لیزر بگیرید.

به حداقل رساندن خطرات و عوارض

اولین و اصلی ترین قدم برای به حداقل رساندن عوارض و خطرات یافتن یک مرکز معتبر برای انجام لیزر است ، در طول این متن به ویژگی های یک مرکز خوب برای شما اشاره کردیم و در اینجا بار دیگر آنها را مرور می کنیم:

. اپراتور مرکز باید دانش و تجربه کافی در خصوص دستگاه های لیزر را داشته باشد.

. تمامی خدمات لیزر باید زیر نظر پزشک متخصص کلینیک انجام شود.

.از لیزر مناسب با رنگ پوست باید استفاده شود مثلاً الکساندریت برای افرادی که پوست تیره دارند نمی تواند یک لیزر مناسب باشد.

. دستگاه های مرکز لیزر باید جدید و به روز باشد دستگاه های جدید معمولا موثرتر هستند.

. دومین قدم برای رعایت توصیه و مراقبت های بعد از لیزر در ادامه تعدادی از آنها را برای شما بیان خواهیم کرد.

. بعد از لیزر نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار گیرید باید وقتی از خانه بیرون می روید از کرم های ضدآفتاب استفاده کنید و باید به این توجه کنید که هر دو ساعت کرم را تمدید کنید همچنین تا هنگام جلسه بعدی نباید آفتاب بگیرید ،سولاریوم بروید و از کرم های برنزه کننده استفاده کنید.

. تا حداقل ۱۲ ساعت بعد از انجام لیزر موهای زائد نباید آرایش کنید اگر مجبور هستید می‌توانید ۶ ساعت بعد از انجام نیز از پودر های بسیار سبک استفاده کنید.

. بعد از لیزر نباید از سایر روش ها برای حذف موهای زائد استفاده کنید مانند وکس یا بند انداختن.

. حداقل تا دو روز بعد از انجام لیزر باید از انجام فعالیت های ورزشی حمام کردن با آب داغ ، رفتن به سونا و جکوزی خودداری کنید.

. حداقل تا سه روز بعد از انجام لیزر از اسکراب ها و مواردی مانند کیسه کشیدن باید خودداری کنید.

لیزر موهای زائد
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه – لیزر موهای زائد

اثربخشی لیزر موهای زائد و تعداد جلسات

لیزر تنها راه برای حذف دائمی موهای زائد ضخیم می تواند اثربخش باشد به دستگاهی که استفاده می‌کنید ، رنگ پوست و تراکم موهای زائد شما بستگی دارد و این موارد در جلسه اول مورد بررسی قرار می گیرد و مناسب ترین دستگاه ها با توجه به رنگ پوست شما و همچنین تعداد جلسات برای حذف موهای زائد به شما اعلام خواهد شد همانطور که گفتیم میزان کاهش موها به تعداد جلسات و دستگاه های لیزر موهای زائد بستگی دارد مثلا اگر تعداد جلسات درمانی با لیزر الکساندریت از ۳ به ۴ جلسه افزایش پیدا کرد می‌تواند تا ۳۰ درصد موهای بیشتری را حذف کند اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که می خواهید به حذف موهای زائد با لیزر بپردازید و از تعداد جلسات درمانی برای خود اطلاع پیدا کنید می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی ارومیه تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک مورد معاینه قرار گیرید و از تعداد جلسات درمانی اطلاع کامل به دست آورید.

 

لیزر موهای زائد چقدر موثر است؟

لیزر موهای زائد تنها راه برای حذف کردن موهای زائد است اگر لیزر به شکل درست و با استفاده از دستگاه و برنامه های درمانی مناسب صورت گیرد اثرات دائمی و چشمگیری را می تواند به دنبال داشته باشد ولی چیزی که باید به آن توجه کنید این است که لیزر نمی تواند تمام موهای زائد را از بین ببرد و ممکن است ۱۰ تا ۴۰ درصد موهای زائد برای همیشه باقی بماند پس در مجموعه اثرات لیزر به شکل زیر است:

. ۶۰ تا ۹۰ درصد مو های زائد برای همیشه حذف خواهند شد

. ۱۰ تا ۴۰ درصد موهای زائد باقی می مانند

دو عبارت بالا برای افراد متقاضی صدق میکند عواملی هستند که می‌توانند روی نتایج نهایی لیزر اثرگذار باشند کمی جلوتر برای شما بیان کردیم و توضیح دهیم که چرا ۱۰ تا ۴۰ درصد موهای زائد بعد از اتمام لیزر می تواند باقی بماند.

لیزر موهای زائد
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه – لیزر موهای زائد

چرا نمی توان ۱۰۰ درصد موهای زائد را از بین برد؟

فولیکول ها برای ساخت هر تار مو باید در سه فاز قرار بگیرند فولیکول در هر سه چرخه یک تار مو را می سازند و از دست می دهند هر فولیکول از ابتدا و انتهای عمر خود بارها این چرخه را طی خواهد کرد.

. سه فاز چرخه رشد مو شامل موارد زیر است:

. فاز رشد یا آناژن: ۸۰ تا ۹۰ درصد موهای زائد در این فاز قرار دارند فولیکول هایی که در فاز آناژن هستند در حال ساخت مو هستند و تار موی ساخته شده در فولیکول ها دارد رشد میکند.

. فاز موقت یا کاتاژن: در این مرحله رشد مو متوقف می شود و ارتباط پیاز مو با فولیکول قطع خواهد شد.

. فاز استراحت یا تلوژن: ۱۰ تا ۲۰ درصد موهای زائد در این مرحله قرار دارد فولیکول هایی که در فاز استراحت هستند مویی نمی سازند.

لیزر موهای زائد فقط روی موهای می‌تواند اثرگذار باشد که در فاز رشد باشند و چون در آن واحد همه موها در فاز رشد نیستند نمی‌توان همه آنها را با استفاده از لیزر از بین برد برای بهبود این وضعیت دوره درمان طولانی و فواصل بین جلسات نیز باید افزایش پیدا کند و بدین ترتیب می توان بیشتر موهای زائد را حذف کرد عوامل دیگری نیز وجود دارند که نمی‌گذارند تمام موهای زائد به طور کامل حذف شوند مثلاً تغییرات هورمونی در بارداری و بعد از یائسگی می تواند باعث فعال شدن برخی فولیکول ها شود که استفاده از لیزر را می تواند غیرفعال کند و فولیکول های بدن مو های متفاوتی تولید می کنند مانند موهای روشن ، سفید ، نازک و کرکی لیزر نمی تواند روی آنها تاثیرگذار باشد همین فولیکول ها ممکن است در آینده موهای ضخیم و تیره را بسازند در مجموع اگر همه متغیرها را تحت نظر قرار دهیم می‌توانیم بگوییم که در دوره درمانی لیزر بین ۶۰ تا ۹۰ درصد موهای زائد بدن از بین خواهند به بیان بهتر باید گفت که لیزر میتواند باعث کاهش دائمی موهای زائد شود و نه حذف دائم آن ها.

لیزر موهای زائد
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه – لیزر موهای زائد

بهترین دستگاه های لیزر

دستگاه های لیزری که در ایران وجود دارد ساخت کشور ها و شرکت های گوناگون از برندهای چینی و کره گرفته تا برندهای معتبر آمریکایی و اروپایی است که در اینجا اشاره به شباهت و تفاوت دستگاه های لیزر ساخت برند های کمتر شناخته شده و برندهای مشهور دنیا بیندازیم.

شباهت : فناوری لیزر همه این دستگاه ها یکسان است. دستگاه های امروزی همه از لیزر الکساندریت ، دیوید و یا:YAGNd: استفاده می کنند پرتوی لیزر تولید شده توسط دستگاه های چینی با دستگاه های آمریکایی تفاوت زیادی ندارد.

تفاوت : برندهای معتبر تر ، دستگاه های بهینه تری دارند.

اثرگذاری یک دستگاه لیزر علاوه بر اپراتور آن بستگی به عوامل دیگری نیز دارد مدت زمان تابش لیزر قدرت تابش ، سیستم خنک کننده و بسیاری موارد دیگر می تواند روی نتیجه نیز اثرگذار باشد از دستگاه های لیزر موهای زائد بهینه تر باشند نتایج بهترین رقم خواهد خورد دستگاه های آمریکایی و اروپایی به مراتب بهینه تر از دستگاه های چینی و کره ای هستند در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی ارومیه از بهترین دستگاه های لیزر به موجود در ایران استفاده می شود دستگاه های کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی ارومیه به آن مجهز است شامل موارد زیر است:

. دستگاه کندلا جنتل پرو ۲۰۱۸: یکی از بهترین دستگاه های لیزر الکساندر در دنیا که سازنده کشور آمریکا است.

. دستگاه لیزر دکا ۲۰۱۹: دستگاهی که به طور همزمان از لیزر الکساندریت و Nd:YAG استفاده می کند که شرکت ایتالیایی است که از سال ۱۹۹۱ یعنی ۳۰ سال پیش در صنعت تولید دستگاه های لیزر پزشکی فعالیت داشته است.

. دستگاه دایود وکتوس: این دستگاه از تکنولوژی دایورت استفاده می‌کند که می‌تواند تقریباً روی تمام رنگ های پوست اثرگذار باشد این دستگاه ها ساخت کشور آمریکا هستند.

دستگاه های لیزر خانگی از کدام تکنولوژی لیزر استفاده میکند؟

دستگاه های لیزر خانگی در واقع در این دستگاه ها پالس های نوری پر انرژی تولید می کند و به فناوری که به کار رفته در آنها IPL گفته می‌شود از تفاوت های علمی IPL با لیزر صرف نظر می کنیم اما از نظر تاثیر گذاری می توان در هر دوره درمانی حدود ۵۰ درصد موهای زائد را از بین ببرد هرچه پوست شما تیره تر باشد و موی شما روشن تر باشد تاثیر IPL کمتر میشود از نظر ماندگاری نتایج تحقیقات نشان داده که حدود ۲۰ درصد موهای زائد حذف می شود و بعد از یک سال دوباره رشد خواهند کرد.

لیزر موهای زائد
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه – لیزر موهای زائد

بهترین مرکز لیزر ارومیه

در مورد ویژگی های بهترین مرکز لیزر در طول متن صحبت های زیادی کردیم در اینجا خواهیم این ویژگی ها را باهم دسته بندی کنیم بهترین کلینیک لیزر چند دستگاه مختلف باید داشته باشد ، تنوع دستگاه ها یعنی تنوع فناوری لیزر و این بسیار مهم می‌باشد چرا که نمی توانند همه افراد از یک نوع لیزر برای حذف موهای زائد خود استفاده کنند افرادی که پوست تیره دارند باید از لیزر های مخصوص استفاده کنند.

بهترین مرکز لیزر زیر نظر پزشک متخصص اداره می‌شود نظارت پزشک بر روش لیزر درمانی بسیار اهمیت دارد برای همین اکیداً توصیه می کنیم که لیزر موهای زائد را در آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی هرگز انجام ندهید ، رنگ پوست ، انتخاب لیزر مناسب بسته به شرایط شما و تنظیم مناسب پرتوهای لیزر و اقدامات درمانی در صورت به وجود آمدن عوارض جانبی از جمله کارهای مهمی است که پزشک باید روی آن نظارت داشته باشد.

. بهترین کلینیک لیزر موهای زائد بهترین اپراتور ها را دارد به خصوص دستگاه های خوب و پزشک ناظر مهمترین عامل موفقیت لیزر موهای زائد یک اپراتور ماهر و با تجربه است چرا که دانش و تجربه او می‌تواند روی سرعت و اثرگذاری لیزر درمانی تاثیرگذار باشد و احتمال به وجود آمدن عوارض و آسیب‌های لیزر را می تواند به صفر برساند.

. بهترین مرکز لیزر قیمت های مناسبی دارد نه کم و نه زیاد از قیمت های بسیار پایین دوری کنید چرا که با توجه به نوسانات ارزی و در نظر گرفتن اینکه دستگاه‌های لیزر اجزای مصرفی زیادی دارند نمی‌توان قیمت را پایین آورد مگر اینکه مشکلی وجود داشته باشد قیمت های بسیار بالا هم غیر استاندارد و غیر اخلاقی هستند و هم به این معنا نیستند که دستگاه‌های بهتری هستند که می‌توانند نتایج بهتری را حاصل کنند.

 

دستگاه های لیزر کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی ارومیه

لیزر الکساندرایت کندلا

این دستگاه یکی از بهترین دستگاه های لیزر الکساندرایت در دنیا است این لیزر سریع ترین تکنولوژی و فناوری لیزر موهای زائد را دارد این دستگاه برای لیزر مناطق وسیع می‌تواند مناسب باشد و حتی روی موهای نازک نیز می تواند اثر داشته باشد یکی از مشکلات لیزر الکساندر این است که معمولاً برای پوست تیره اثر کمتری را دارد اما بسته به تشخیص متخصص ممکن است که برای این نوع پوست نیز مورد استفاده قرار گیرد به دلیل قدرت زیاد این دستگاه امکان به وجود آمدن لکه های پوستی برای افراد متقاضی که پوست تیره دارند وجود دارد.

لیزر دکا با دو طول موج منحصر به فرد

این مدل از دستگاه لیزری دکا در واقع یکی از آخرین تکنولوژی های لیزر موهای زائد است این دستگاه دارای دو طول موج متفاوت الکساندریت ۷۵۵ نانومتر و ان دی یاگ ۱۰۶۴ نانومتر است این قابلیت دستگاه میزان اثرگذاری آن را می‌تواند افزایش دهد دیگر ویژگی های اصلی این است که پرتوهای که از آن وارد می شود انرژی کمی دارد انرژی کم به معنای درد کم و ایمنی بیشتر است و بدین ترتیب از عوارض جانبی مانند سوختن و تغییر رنگ پوست هیچگونه خبری نیست.

لیزر وکتوس آمریکایی

دستگاه های لیزر دیود دوره تابش سریع تری دارند و به همین دلیل جلسات کمتری نیاز است به طور کلی این تکنولوژی با اختلاف اندکی از دیگر تکنولوژی ها می تواند اثر بهتری داشته باشد اما امنیت کمتر و عوارض جانبی بیشتری دارد این موارد به علاوه کمی می‌تواند درد بیشتر به دلیل دوره های تابش زود به زود روش دیود داشته باشد.

لیزر موهای زائد
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه – لیزر موهای زائد

چالش های لیزر موهای زائد

لیزر برای پوست سفید و سبزه

شرایط مناسب برای لیزر موهای زائد با وجود تفاوت بین رنگ پوست و رنگ مو است قبلاً این طور نبود و لیزر را فقط برای افرادی که می توانستند انجام دهند که موهای تیره و ضخیم ، پوست روشن و سفیدی داشتند ولی اکنون تا زمانی که بین رنگ مو و رنگ پوست تفاوت و اختلاف وجود داشته باشد لیزر می تواند به حذف موهای زائد کمک کند در مورد لیزر موهای زائد برای پوست سبزه و تیره نکاتی را باید مد نظر قرار داد

. دستگاه های لیزر Nd:YAG و دایود برای افرادی که پوست تیره دارند می‌تواند اثربخشی مناسبی داشته باشد ولی لیزر الکساندریت نمی تواند برای افراد انتخاب مناسبی باشد.

. خطرات و عوارض لیزر برای این افراد بیشتر نیست

. لیزر دایود کمی دردناک تر از Nd:YAG است ولی می تواند اثر گذاری بهتری داشته باشد.

. دستگاه های خانگی برای پوست های تیره و سبزه نمی تواند کمک کننده باشد و اثر کمی دارد و می تواند خطرات زیادی را نیز به دنبال داشته باشد.

لیزر موهای زائد سفید

متاسفانه رنگ مو هنوز یک عامل محدود کننده برای انجام لیزر موهای زائد است برای اینکه لیزر بتواند اثر خوبی روی موهای زائد داشته باشد باید موهای حاوی رنگدانه های ملانین باشد هر چه میزان ملانین بیشتر باشد رنگ مو تیره تر است و لیزر بهتر می‌تواند جوابدهی داشته باشد لیزر کردن موهای خاکستری بسیار با لیزر سخت است ولی شدنی است موهای سفید و موهای بلوند را نمی توان لیزر کرد ولی برای بسیاری از طیف بلوند ها امکان لیزر وجود دارد افرادی که موی قرمز دارند می توانند موهایشان را با استفاده از لیزر حذف کنند ولی احتمالاً به جلسات و دوره درمانی بیشتری نیاز دارند.

لیزر موهای زائد
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه – لیزر موهای زائد

سوالات متداول در مورد لیزر موهای زائد

. آیا لیزر موثر است؟

سازمان غذا و داروی ایالات متحده لیزر را به عنوان یک روش دائمی برای حذف کردن موهای زائد نام برده است یک دوره لیزر می تواند حداقل ۷۰ درصد موها را از بین ببرد در برخی موارد حتی می تواند تا ۹۰ یا ۹۵ درصد موهای زائد را برای همیشه حذف کند مو های باقی مانده را میتوان با جلسات سالانه با استفاده از لیزر از بین برد.

. بهترین دستگاه  لیزر موهای زائد چیست؟

امروزه دستگاه های زیادی وجود دارند که می توانند نتایج خوبی را از لیزر موهای زائد ایجاد کنند در بین برند های سازنده دستگاه های لیزر شرکت آمریکایی کندلا و ایتالیا از بقیه مشهور ترند و می‌توانند دستگاه های با کیفیت‌ تری باشند.

. آیا الکساندریت بهترین دستگاه لیزر است؟

الکساندریت یک دستگاه نیست بلکه نام یک نوع لیزر است که در دستگاه های گوناگون وجود دارد مثلاً دستگاه کندلا جنتل پرو یکی از دستگاه های لیزر در دنیا است که هر دو لیزر الکساندریت و Nd:YAG مجهز است لیزر الکساندرایت برای افرادی که پوست تیره دارند بهترین گزینه است ولی کسانی که پوست تیره و سبزه دارند بهتر است که از لیزر Nd:YAG استفاده کنند.

. من پوست تیره ای دارم ، آیا میتوانم لیزر کنم؟

بله درگذشت اینطور نبود و لیزر فقط برای افرادی که پوست روشن داشتند کارایی داشت امروزه با پیشرفت فناوری لیزر می تواند برای افرادی که پوست خیلی تیره دارند نیز انجام شود البته تا هنگامی که بین رنگ پوست و رنگ مو تفاوت وجود داشته باشد یعنی رنگ موها تیره‌تر از رنگ پوست باشند.

. آیا لیزر موهای زائد درد دارد؟

به طور کلی لیزر موهای زائد دردناک نیست ولی می تواند درد کمی را با خود به همراه داشته باشد حدود ۹۹ درصد افرادی که لیزر را انجام می دهند درد آن را می توانند به سادگی تحمل کنند و تنها یک درصد نیاز دارند که از بیحسی های موضعی استفاده کنند میزان درد استفاده از لیزر به استانه تحمل شما و ناحیه تحت درمان بستگی دارد بیشتر متقاضیان لیزر را را مشابه با درد  برخورده کش لاستیکی به پوست توصیف می کنند.

. چرا برای همه مراجعین از کرم های بی حسی استفاده نمی کنیم؟

در خصوص استفاده کردن از بی حسی های موضعی باید دقت زیادی انجام شود چرا که این کرم ها می‌تواند از پوست عبور کند و وارد خون شود و اختلالاتی مانند کاهش تنفس ، ضربان قلب و مشکلات جدی را برای افراد به دنبال داشته باشد.

. آیا لیزر موهای زائد خطرناک است؟

اگر به مرکزی معتبر مراجعه کنید و لیزر را تحت نظر پزشک متخصص یا اپراتور لیزر با تجربه انجام دهید ، لیزر کم خطر ترین راه برای حذف کردن موهای زائد است در غیر این صورت می‌تواند خطراتی مانند زخم ، لک افتادن پوست ، سوختگی و تاول را به دنبال داشته باشد.

. آیا لیزر موهای زائد عوارض دارد؟

هر درمان پزشکی و زیبایی می‌تواند عوارضی را با خود به دنبال داشته باشد عوارض طبیعی لیزر می‌تواند التهاب ، قرمزی ، تورم و سوختگی مانند آفتاب سوختگی باشد که تمام این عوارض موقت هستند و در مدت چند روز به طور کامل برطرف می شود عوارض جدی تر و وحشتناک برای لیزر در بیشتر مواقع ناشی از خطای اپراتور است مثلاً داشتن عینک ایمنی هنگام استفاده از لیزر برای حذف موهای صورت و برخورد نور لیزر با چشم ها می تواند آسیب جدی به آنها وارد کند و با عدم تنظیم صحیح درد لیزر می تواند باعث سوختگی شدید شود شما می توانید لیزر موهای زائد را با خیالی آسوده در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی ارومیه تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک انجام دهید و از هرگونه عوارض جانبی و احتمالی در امان باشید و بتوانید بهترین نتیجه را برای خود رقم بزنید.

. هزینه لیزر موهای زائد چقدر است؟

هزینه لیزر موهای زائد به محل تحت درمان ، دستگاه مورد استفاده شده برای حذف موهای زائد ، تعداد جلسه شما و عوامل دیگری می تواند بستگی داشته باشد برای دریافت هزینه ها و برآورد آنها می توانید با مشاوران و کارشناسان کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی ارومیه تماس بگیرید نسبت به هزینه و تخفیفات روزانه این کلینیک اطلاعات کامل به دست آورید و همچنین می توانید با مراجعه حضوری به این کلینیک با مشاوران و کارشناسان گفت‌وگو داشته باشید و از هزینه انجام این درمان و هرسوال دیگری که دارید اطلاعات کامل به دست آورید مشاوره در این کلینیک به صورت رایگان می باشد که شما عزیزان میتوانید از آن بهره مند شوید.

لیزر موهای زائد
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه – لیزر موهای زائد

مراقبت های قبل از انجام لیزر چگونه است؟

. همانطور که برای شما بیان کردیم انتخاب کلینیک و پزشک متخصص در نداشتن عوارض و رسیدن به بهترین نتیجه نقش مهمی را ایفا می‌کند پس قبل از اینکه بخواهید از لیزر برای حذف موهای زائد استفاده کنید در خصوص اعتبار کلینیک و پزشک دقت کامل را داشته باشید تا بهترین نتیجه را از حذف موهای زائد ببینید سپس بعد از بررسی پوست شما پزشک مراقبت های را قبل از انجام لیزر به شما گوشزد می‌کند که بتوانید بهترین نتیجه را از حذف موهای زائد برای خود به دست آورید از جمله این مراقبت ها این است که حداقل باید ۱ ماه قبل از استفاده از لیزر برای حذف موهای زائد از روش هایی که به فولیکول‌های مو آسیب وارد می‌کند خودداری کنید روش هایی مانند وکس و اپیلاسیون همچنین قبل از انجام لیزر نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار گیرید تا بتواند نتیجه خوبی را برای شما رقم بزند هنگام مراجعه به کلینیک نیز باید استحمام کنید ، مو های خود را با استفاده از تیغ اصلاح کنید.

 

دوره نقاهت استفاده از لیزر برای حذف موهای زائد

اگر حذف کردن موهای زائد با لیزر توسط پزشک متخصص یا اپراتور با تجربه و حرفه ای انجام شود هیچ گونه دوره نقاهت و ریکاوری برای شما وجود نخواهد داشت شما می توانید بعد از انجام لیزر موهای زائد کلینیک را ترک کنید و به فعالیت‌های روزمره خود ادامه دهید نیاز نیست که استراحت داشته باشید یا از انجام فعالیت های خود دور بمانید فقط باید طی چند روز به توصیه های ارائه شده توسط پزشک متخصص توجه داشته باشید تا بهترین اثر و نتیجه را از حذف موهای زائد با لیزر ببرید شما می توانید موهای زائد را در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی ارومیه تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک انجام دهید و از هرگونه عوارض جانبی و دوره نقاهت در امان باشید و بتوانید بهترین نتیجه را برای خود رقم بزنید.

لیزر موهای زائد
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه – لیزر موهای زائد

تعداد جلسات حذف موهای زائد با لیزر

تعداد جلسات در نظر گرفته شده برای حذف موهای زائد با استفاده از لیزر بستگی به نوع پوست و میزان ضخامت موهای هر فرد دارد که بعد از معاینه پزشک متخصص تعداد جلسات درمانی را برای هر فرد در نظر می‌گیرد اما به طور معمول بین ۶ الی ۸ جلسه درمان نیاز است تا فرد بتواند به نتایج خوبی از حذف موهای زائد با استفاده از لیزر برسد اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که می خواهید موهای زائد خود را با استفاده از لیزر از بین ببرید و از تعداد جلسات درمانی برای خود اطلاع پیدا کنید می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی ارومیه تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه کلینیک مورد معاینه قرار گیرید و تعداد جلسات درمانی و هر سوال دیگری که دارید اطلاعات کاملی به دست آورید و با خیالی آسوده به حذف موهای زائد با لیزر بپردازید و از نتایج آن بهره مند شود.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه

نتیجه گیری

بسیاری از ما در خصوص لیزر موهای زائد شنیده ایم برخی آن را معجزه می‌دانند و برخی می‌گویند که فایده‌ای ندارد و برخی نیز از عوارض آن می‌ترسند البته باید گفت که لیزر اگر در یک کلینیک معتبر و توسط پزشک متخصص و با تجربه صورت گیرد می‌تواند نتایج فوق العاده ای را به همراه داشته باشد ، لیزر فقط روی فولیکول های ما اثر می گذارد و می تواند با از بین بردن فولیکول ها باعث جلوگیری از رشد موهای زائد شود یعنی آسیب انتخابی وارد می‌کند یعنی ما با انتخاب خود فولیکول ها را دچار آسیب می کنیم و با این موضوع دیگر موهای زائدی رشد نخواهد کرد شما هم می‌توانید از کاربرد و مزایای لیزر همواره پوستی سالم و بدون موهای زائد داشته باشید بدون اینکه عوارضی برای شما به وجود آید شما می توانید لیزر موهای زائد را با خیالی آسوده در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی ارومیه تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک انجام دهید و از هرگونه دوره نقاهت در امان باشید و بتوانید بهترین نتیجه را برای خود رقم بزنید همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک صورت می‌گیرد که می توانید از این خدمات نیز بهره‌مند شوید و همواره زیبایی و جوانی را با خود به همراه داشته باشید.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد :

زمان دقیق ریزش موها بعد از لیزر

آیا لیزر بیکینی برای دختران عوارض دارد؟ شایعه نازایی و سرطان

لیزر بیکینی(واژن) هزینه،خطرات، مزایای بی نظیر به همراه عکس

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

04491010780

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 6 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicorumieh

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

https://clinicorumieh.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه: https://clinicorumieh.ir/pg8e

لینک آپارات: https://aparat.com/v/lMAIG

لینک نماشا: https://www.namasha.com/v/L2OzRbPi

ویکی پدیا: https://en.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

یوتیوب:

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

مدل ابرو فیبروز برای صورت گرد
انواع خدمات زیبایی پوست در کلینیک پوست مو
هزینه پروتز چانه ۱۴۰۲
کانتورینگ صورت با تزریق چربی
سفید کننده واژن
لیفت لب روسی

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • ایران ارومیه کلینیک زیبایی ارومیه
  • 09120043630-04491010780
  • info@clinicorumieh.ir