کاشت ابرو چند ساعت طول می‌کشد؟

کاشت ابرو چند ساعت طول می‌کشد؟

کاشت ابرو چند ساعت طول می‌کشد؟

در گذشته های پیشین داشتن ابرو های باریک و کشیده یکی از ملاک های زیبایی به حساب می‌آمد. امروزه این ملاک تغییر کرده است و ملاک های دیگری جایگزین آن شده است. امروزه کاشت ابرو و داشتن ابرو های پرپشت و کشیده طرفداران زیادی دارد که از راه های مختلفی برای انجام این کار استفاده می نمایند.

هاشور و تاتو از جمله تکنیک هایی است که برای پر پشت نشان دادن ابرو ها مورد استفاده افراد قرار می گیرد. یکی از راه حل های جدید و نوین که مورد استفاده قرار می گیرد، انجام عمل زیبایی کاشت ابرو می باشد. این تکنیک بسیار بهتر از سایر شیوه ها می باشد و ماندگاری و دوام بیشتری دارد و هم چنین شکل طبیعی ابرو ها را حفظ می‌نماید. البته زمان کاشت آن نسبت به سایر شیوه ها طولانی تر می باشد.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه

کاشت ابرو چیست؟

یکی از راهکار هایی که موجب می شود ابروهایتان همانند گذشته کشیده و پر پشت بنظر برسد و یا کم پشتی ذاتی ابرو های شما را از بین ببرد کاشت ابرو طبیعی است. اصول و قواعد و قوانین کاشت ابرو طبیعی نظیر کاشت مو می باشد با این تفاوت که در کاشت ابرو به علت اینکه شرایط حساس تر بوده نیاز به توجه و ظرافت های بسیار بالایی می باشد به همین علت در انتخاب کلینیک تخصصی برای انجام این شیوه باید دقت و توجه بالایی در نظر گرفته شود.

کاشت ابرو به دلیل حساسیت بالای این شیوه نیازمند به کلینیک تخصصی و استاندارد با بهترین شیوه های کاشت می باشد که زیر نظر بهترین پزشک متخصص درمان اشخاص صورت گیرد که در این خصوص تاکنون کلینیک تخصصی ارومیه توانسته است یک انتخاب بسیار عالی برای زیباجویان عزیز باشد.

به طور کلی اگر بخواهیم کاشت ابرو را تعریف کنیم باید گفت که کاشت ابرو طبیعی یا همان پیوند ابرو به فرآیندی گفته می شود که کلینیک تخصصی ارومیه طی آن ابتدا مو ها را از کناره های گوش یا همان بغل گوش (به علت اینکه مو های کناره گوش نرم تر و شبیه به مو های ابرو می باشد) برداشت می کنند و در امتداد ابرو های شخص کاشته می شود. همانطور که گفته شد اصول و قواعد کاشت ابرو طبیعی همانند کاشت مو می باشد یعنی بعد از چند روز مو های ابروی کاشته شده ریزش پیدا می کنند و حدود 3 ماه مو های جدید ابرو جوانه زده و در آخر در طول 9 ماه بعد از کاشت ابرو مو های ابرو کامل در آمده و تکمیل می شود و بهتر است اشخاص از بهترین شیوه های کاشت مو برای کاشت ابرو استفاده نمایند تا بدون عوارض و خطرات و مشکلی بهترین تراکم رشد ابرو را با ظاهری طبیعی و نرمال در مدت زمان کوتاه تری تجربه نمایند.

اگر شما هم نیاز دارید که کاشت ابرو را انجام دهید می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی در ارومیه تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک به انجام این جراحی بپردازید و از نتایج آن بهره مند شوید.

مراحل کاشت ابرو

■طراحی ابرو : معمولاً در این مرحله از فرد مراجعه کننده درخواست می‌کنیم تا شکل ابروی دلخواه خود را روی صورت خود ترسیم کند. سپس جراح با بررسی طرح دلخواه شخص بیمار و اندازه‌ گیری متفاوت، طرح را زیباسازی کرده و سعی می‌کند تا تقارن بین ابرو ها حفظ شود. در این مرحله می‌توان از طرح‌ های از پیش مهیا شده هم استفاده کرد؛ اما ظاهر این طرح‌ ها معمولاً کمی غیرطبیعی‌ و مصنوعی به نظر می‌رسد.

■استخراج گرافت‌ ها : برای کاشت ابرو معمولاً از قسمت پشت سر، پشت گوش یا پایین گردن به عنوان بانک مو یا ناحیه دهنده استفاده می‌شود. مو های ناحیه‌ی پشت سر، ضخیم و کلفت، بلند و معمولاً چندتایی هستند؛ ولی مو های قسمت پشت گوش یا پایین کردن ظریف‌ تر و نازک و کوتاه‌ تر بوده و واحد های فولیکولی تک تار مویی بسیاری دارند.

به طور معمول برای مردان که ابرو های ضخیم‌ و کلفت تری دارند، از ناحیه‌ی پشت سر و پشت گوش نیز استفاده می‌شود. برای بانوان که ابرو های ظریف‌ و نازک تری دارند، بیشتر از ناحیه‌ی پشت گوش و پایین گردن استفاده می‌شود.

■کاشت گرافت‌ ها : پس از استخراج گرافت‌ ها، کادر درمانی در زیر میکروسکوپ به آماده‌ سازی گرافت‌ ها برای کاشت ابرو مشغول شده و محصول کار خود را به پزشک جراح نیز ارائه می‌دهند. پزشک جراح متخصص قبل از این که شروع به کاشت مو ها کند، منطقه ابرو ها را با بی‌حسی موضعی، کاملاً بی‌حس می‌کند.

سپس با استفاده از همان تیغ‌ های بسیار ریز و کوچک (که قطری بین ۰.۵ تا ۰.۷ میلی‌متر دارند) سوراخ‌ هایی در طرح از پیش تعیین شده‌ی ابرو ایجاد و گرافت‌ ها را درون آن نيز قرار می‌دهد. در این فرآیند باید به جهت رشد مو ها و همچنین زاویه‌ی آن‌ ها نسبت به پوست توجه شود. اگر پزشک جراح از تجربه و مهارت کافی در کاشت گرافت‌ ها برخوردار نباشد، نتیجه‌ی کاشت ابرو غیر طبیعی و مصنوعی و نامطلوب خواهد شد.

کاشت ابرو چند ساعت طول می‌کشد؟

عمل کاشت ابرو یک عمل جراحی سرپایی می‌باشد که نیازمند به تخصص و تجربه بالا دارد. مو های لازم برای کاشت ابرو از بخش هایی از پوست سر و بدن برداشته می‌ شود که دارای مو هایی ضخیم و کلفت و سالم هستند و نظیر کاشت موی سر نیازی به جراحی نواری نیست. در روز عمل پزشک فولیکول های مو را از بانک موی تعیین شده بر می دارد و سپس به ناحیه های انتخاب شده در ابرو ها منتقل می کند

. فولیکول‌ های استخراج شده از بانک مو باید به صورت تار مویی باشند تا برای کاشت مهیا شوند؛ خود این مرحله بین ۱ و نیم الی ۳ ساعت زمان میبرد.

در فرآیند بعد نوبت به کاشت گرافت ها می رسد که این کار باید با دقت و توجه بسیار بالا و با توجه به نکاتی همچون سایز مو ها، رنگ آن ها و… صورت گیرد که این کار هم به علت دقت بسیار بالایی که نیاز دارد بین ۲ الی ۳ ساعت زمان ميبرد؛ اما به طور کلی مدت زمان عمل کاشت ابرو به میزان کاری بستگی دارد که قرار است برای هر شخص انجام شود؛ اما معمولاً کاشت موی ابرو امکان دارد به علت ظرافت کار ۵ الی ۶ ساعت به طول بی انجامد.

مزایای کاشت ابرو

▪︎درمانی قطعی و همیشگی برای کم‌ پشتی ابرو ها است.

▪︎نتیجه‌ی ابرو های کاشت شده، بعد از زمان مقرر مشابه ابرو های خود فرد و با ظاهری طبیعی و نرمال می‌باشد.

▪︎کاشت ابرو ها تنها در یک جلسه انجام شده و اشخاصی که بخواهند، می‌توانند با سفری یک روزه در شهر دیگری از این روش درمانی بهره‌مند شوند.

▪︎با توجه به استفاده از بی‌حسی موضعی دردناک و خطرناک نیست.

شما هم می توانید از مزایای بی نظیر کاشت ابرو در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی ارومیه تحت نظر دکتر متخصص و با تجربه این کلینیک بهره مند شوید همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص و با تجربه صورت می گیرد که می توانید از مزایای این خدمات نیز بهره مند شوید.

عوارض کاشت ابرو

کاشت ابرو یک جراحی بسیار کم تهاجمی است؛ اما عوارض و خطرات مخصوص به خود را دارد. در این نوشتار به بررسی عوارض پس از کاشت ابرو نیز پرداخته شده است. شایان ذکر می‌باشد که بسیاری از عوارض و خطرات مطرح شده، عوارض احتمالی هستند. این عوارض در برخی اشخاص مشاهده شده اند و برخی اشخاص تنها تعداد محدودی از این عوارض را با شدت کم شاهد بوده اند. بنابراین بیان آن ها به این معنی نیست که در صورت کاشت ابرو، شما نیز حتما شاهد این عوارض و خطرات خواهید بود. از طرف دیگر بسیاری از عوارض در صورت بروز به صورت خود به خود و با گذشت زمان، رفع می شوند.

علاوه بر این، مراقبت های پس از کاشت ابرو و مهارت پزشک، نقش مهمی در کم شدن شدت عوارض و خطرات کاشت ابرو دارند. لطفا در ادامه مقاله با ما همراه باشید و با این عوارض آشنا شوید.

▪︎قرمزی پوست

یکی از عوارض پس از کاشت ابرو، قرمزی پوست در ناحیه ابرو است. قرمزی پوست ناحیه ابرو امکان دارد همراه با جوش و لکه های ریز باشد. معمولا بعد از چند روز قرمزی پوست به طور کامل رفع می شود و درمان خاصی به منظور برطرف شدن قرمزی نیاز نیست. در شرایطی که قرمزی پوست مدتی ادامه داشت و رفع نشد، لازم است که بیمار مجددا به پزشک مراجعه کند. پزشک از شیوه های درمانی مختلف برای برطرف شدن مشکل قرمزی پوست بیمار استفاده می کند.

▪︎ظاهر ناخوشایند ابروها

مو های ابرو تفاوت های اساسی با موی سر دارند. به عنوان مثال زاویه رشد مو نسبت به پوست، بیشتر از زاویه رشد موی سر است. گاهی اختلاف این زاویه بین موی سر و ابرو به بیش از ۴۵ درجه نیز می رسد.

تفاوت دیگر این است که مو در بخش های مختلف ابرو در جهات مختلف رشد می کند. اگر ابرو را به سه قسمت سر (قسمت ابتدایی ابرو در بالای بینی)، تنه (بخش میانی ابرو)  و دم (بخش انتهایی ابرو) تقسیم کنیم. جهت رشد مو در این سه بخش متفاوت است.

با توجه به این تفاوت ها و تفاوت در حالت و ضخامت مو ها در سر و ابرو، گاهی ابرو های کاشته شده ظاهر ناخوشایندی پس از کاشت پیدا می کنند.

تجربه و مهارت پزشک در انتخاب زاویه و جهت مناسب کاشت ابرو سبب می شود که مو های کاشته شده، تطابق بیشتری با مو های طبیعی ابرو داشته باشند. بنابراین لازم است که در انتخاب کلینیک کاشت ابرو، بیشترین دقت را داشته باشید.

علاوه بر این مو های کاشته شده مدتی بعد از کاشت هماهنگی بیشتری با مو های ابرو پیدا می کنند؛ اما مدت کوتاهی بعد از کاشت ابرو گاهی ابرو ظاهر ناخوشایندی پیدا می کند که مطلوب بیمار نیست. به طور یقین پس از گذشت مدتی، ابرو ها ظاهر بهتری پیدا می کنند. مو های کاشته شده در محل ابرو پس از رشد ابتدا نازک هستند؛ اما بعد از ۵ الی ۶ ماه این مو ها ضخیم می شوند.

▪︎متفاوت بودن رنگ و ضخامت ابرو ها

مو های بخش های مختلف بدن از نظر رنگ، حالت، ضخامت، سرعت رشد، زاویه رشد نسبت به پوست و چرخه رشد با موی سر متفاوت هستند. در کاشت ابرو، مو ها از بانک موی سر برداشت و در ابرو کاشته می شوند. تفاوت در رنگ و ضخامت بین موی ابرو و سر، سبب ناهنجاری در ابرو های کاشته شده می شود. ویژگی های فردی در این مورد بسیار مهم است. در برخی افراد این تفاوت کاملا مشهود و در برخی افراد نیز تفاوت ها کمتر است.

▪︎خارش در ناحیه ابرو و ناحیه اهدا

یکی دیگر از عوارض و خطرات کاشت ابرو، خارش در ناحیه برداشت و کاشت است. هرچند خارش نشانه ای از ترمیم زخم است؛ اما برای بیماران دردسر ایجاد می کند. توصیه می شود که از خاراندن ناحیه ای که دچار خارش شده است، پرهیز شود. زیرا فولیکول های کاشته شده، سست هستند، خارش و وارد کردن فشار به آن ها، سبب آسیب های جدی می شود.

در شرایطی که خارش شدید باشد یا مدت زیادی ادامه پیدا کند، لازم است که بیمار به پزشک مراجعه کند. استفاده از سیتریزین به رفع مشکل خارش کمک می کند. خارش با شدت های متفاوت در افراد مشاهده می شود؛ اما به طور کلی مشکل چندان جدی نیست و معمولا مدت کوتاهی بعد از کاشت رفع می شود.

▪︎پوسته پوسته شدن ناحیه کاشت ابرو

یکی دیگر از عوارض احتمالی کاشت ابرو، پوسته پوسته شدن ناحیه کاشت ابرو است. معمولا ۳ الی ۷ روز بعد از کاشت ابرو، این پوسته ها نمایان می شوند. در صورتی که ۷ روز از کاشت ابرو گذشته باشد، بیمار اجازه دارد که به آرامی و ملایمت پوسته های محل کاشت ابرو را بزداید. اگر در این زمان، شاهد خونریزی در محل ابرو ها بود، توصیه می شود که از دست زدن به ابرو ها خودداری کند و این کار را به ۲ روز دیگر موکول کند. دستکاری محل کاشت به منظور زدودن پوسته ها سبب اعمال فشار و آسیب زدن به فولیکول های کاشته شده می شود. علاوه بر این روند ترمیم و درمان زخم ها نیز کندتر می شود.

این پوسته ها از جمله عوارضی هستند که به طور خود به خود، بعد از گذشت دو هفته کاملا برطرف می شوند. استفاده از ژل آلوئه ورا نیز به توقف پوسته پوسته شدن، کمک می کند.

▪︎تورم بعد از کاشت ابرو

تورم در ناحیه کاشت، یکی دیگر از عوارض و خطرات کاشت ابرو است. تورم نیز از جمله عوارضی است که به صورت خود به خود برطرف می شود. اگر تورم در چشم ها نیز مشاهده شد و ۲۴ ساعت بعد از کاشت ابرو برطرف نشد، توصیه می شود که بیمار به پزشک مراجعه کند.

برخی مراقبت های بعد از کاشت، سبب کاهش عوارض از جمله تورم می شوند. به عنوان مثال توصیه می شود که بیمار برای مدتی از خم کردن سر بپرهیزد. در صورتی که نیاز به برداشتن چیزی از روی زمین داشت، بهتر است ابتدا به صورت عمودی، با خم کردن زانو، بنشیند و سپس آن وسیله را بردارد.

انجام فعالیت های ورزشی نیز، تورم در این ناحیه را تشدید می کند. کاشت ابرو یک جراحی سنگین نیست و جزو کم عوارض ترین جراحی ها محسوب می شود. بیمار این امکان را دارد که از فردای روز جراحی به زندگی روزمره خود بپردازد؛ اما توصیه می شود که بعد از کاشت مو و ابرو، از انجام هرگونه فعالیت های ورزشی به مدت ۷ روز خودداری شود. ورزش های پرتحرک و سنگین نیز حداقل به ۱۴ روز بعد از کاشت ابرو موکول شوند. بعد از ۱۴ روز بیمار تنها با اجازه پزشک مجاز به انجام ورزش های پرتحرک و سنگین است. بنابراین بهتر است که در رابطه با زمان شروع فعالیت های ورزشی با پزشک مشورت شود.

شما می توانید با خیالی آسوده کاشت ابرو را در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی ارومیه تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه ی کلینیک انجام دهید و از هرگونه عوارض جانبی ناخواسته در امان باشید انواع خدمات زیبایی پوست و مو در این کلینیک زیر نظر پزشک متخصص و باتجربه صورت می گیرد.

کاندیدای مناسب کاشت ابرو

معمولا اشخاصی به‌طور مادر زادی ابرو های نازک یا کم‌ پشتی دارند یا به دلایل مختلف ابرو های آن‌ها شروع به ریختن کرده است، بهترین کاندید برای کاشت ابرو هستند. همچنین بعضی افراد ممکن است ابرو هایی بی‌حالت داشته باشند یا فرم ابرو های آن‌ ها قرینه نباشد، با استفاده از کاشت ابرو می‌توانند این مشکلات را برطرف کرده و به ابرو ها فرمی قرینه و زیبا بخشید.

کاشت ابرو برای افرادی که به دلایل ارثی یا بیماری‌ های مربوط به مو ها نظیر آلوپسی آره‌تا، آلوپسی توتالیس یا یونیورسالیس دچار ریزش ابرو شده‌اند، گزینه مناسبی برای کاشت ابرو نیستند. در مورد بیماری‌ های دیگر نیز تا زمانی که بیماری کنترل نشده یا از بین نرود، نمی‌توان از کاشت ابرو برای فرم دهی به ابرو ها استفاده کرد.

علاوه بر این افرادی که به دلایل مختلف نظیر سوختگی یا شکستگی همه یا بخشی از ابروی خود را به‌ طور کامل از دست داده‌اند، می‌توانند ابرو های خود را مثل روز اول کنند.

افرادی که شرایط زیر در موردشان صدق می‌کند، کاندیدای مناسبی برای کاشت ابرو هستند:

◇اگر به صورت مادرزادی و ژنتیکی ابرو های نازک یا کم‌ پشتی دارید یا به طور کلی مو های ابرو در شما رشد نکرده‌ اند.

◇اگر از شکل، حالت یا فرم ابرو های خود رضایت ندارید.

◇اگر به علت آسیب، سوختگی، بخیه، جراحی، شکستگی و … همه یا قسمتی از ابروی شما از دست رفته است یا می‌خواهید جای زخم یا بخیه‌ای در آن ناحیه را بپوشانید.

◇اگر به علت یک بیماری زمینه‌ای (مانند اختلالات غده‌ی تیروئید) یا بیماری‌ های پوستی، ابرو های شما دچار ریزش شده‌اند؛ بعد از درمان یا کنترل بیماری می‌توانید برای کاشت ابرو اقدام کنید.

◇خانم‌ هایی که به دلیل برداشتن بیش از حد ابرو ها، دچار نازکی یا کم‌ پشت شدن ابرو شده‌اند.

◇خانم‌ هایی که ابرو های خود را تاتو کرده یا هاشور زده‌اند و می‌خواهند ظاهر ابرو ها طبیعی‌ تر به نظر برسد.

مراقبت های قبل از کاشت ابرو

قبل از اقدام به کاشت ابرو در جلسات مشاوره پزشک شما اطلاعاتی را در خصوص مزایا و معایب کاشت ابرو و نیز روش‌ های مختلف کاشت عنوان خواهد کرد، از سوی دیگر به منظور اطمینان از صحت و سلامتی متقاضی و نیز تشخیص احتمالی وجود برخی بیماری‌ ها یا مشکلات انعقادی، پزشک شما برای در نظر گرفتن تمهیدات لازم حین کاشت ابرو برخی آزمایش‌ ها را تجویز می‌کند که عبارتند از:

  • FBS برای تعیین سطح گلوکز خون
  • HIV، HBS، HCV برای تشخیص بیماری‌ های ویروسی و غفونی چون ایدز و انواع هپاتیت
  • PT، PTT برای تعیین مدت زمان لخته شدن خون و تعیین رقت خون
  • CBC یا شمارش گلبول‌ های خون به منظور تشخیص کم‌خونی یا وجود عفونت احتمالی در خون
  • بررسی سطح چربی خود HDL، LDL، VLDL
  • تست ادرار برای تشخیص وجود بیماری‌ های کلیوی یا کبدی
  • و در دو سال اخیر به خاطر شیوع ویروس کرونا بررسی سطح ایمونوگلوبولین‌ های خون نیز برای تشخیص احتمالی ابتلای فرد به کرونا انجام می‌گیرد.

موارد فوق تنها برخی ازآزمایش های ساده ای هستند که اطلاعات فراوانی به پزشک شما می دهد و بر اساس این آزمایش‌ ها پزشکتان به شما اعلام می‌کند که آیا شما کاندید خوبی برای کاشت ابرو هستید یا نه.

کاشت ابرو
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه – کاشت ابرو

مراقبت‌های بعد از عمل کاشت ابرو

به همان اندازه که تخصص و مهارت پزشک در برداشت و کاشت گرافت‌ ها اهمیت دارد، مراقبت‌ های بعد از کاشت ابرو نیز مهم است. چرا که مراقبت نادرست از مو های تازه کاشته شده به آن‌ ها آسیب می‌رساند و ممکن است باعث از بین رفتن فولیکول‌ های مو و ریزش آن‌ ها شود؛ بنابراین بعد از کاشت ابرو حتما نکات زیر را رعایت کنید :

▪︎پانسمان روی ناحیه بانک مو و ناحیه کاشت برای دو روز باقی خواهد ماند و در این مدت مرتب پانسمان را تعویض کنید و ناحیه را تمیز نگه دارید.

▪︎بعد از برداشتن پانسمان ناحیه دهنده، این ناحیه را بااحتیاط بشویید.

▪︎پزشک بعد از کاشت ابرو اسپری مخصوصی را به شما می‌دهد که باید هر ۲ تا ۳ ساعت آن را روی ابرو های خود اسپری کنید. این کار را بر اساس دستورالعمل پزشک و به‌ صورت مرتب انجام دهید.

▪︎ممکن است در روز بعد از کاشت ابرو، پوسته‌ ها یا لخته‌ هایی روی ابرو وجود داشته باشد. آن‌ ها را دست‌کاری نکنید تا خودشان به‌ طور کامل برطرف شوند.

▪︎برای کاهش التهاب می‌توانید از کمپرس سر استفاده کنید؛ اما نباید یخ را بیشتر از ۵ دقیقه روی پیشانی خود بگذارید.

چرا ابرو ها ریزش پیدا می‌کنند؟

پیدا کردن علت ریزش ابرو ها یکی از مهم‌ترین مراحل برای انتخاب روش مناسب کاشت ابرو است. قبل از کاشت ابرو، باید علت ریزش آن‌ ها درمان شود. توجه کنید که مو هایی که در فرایند کاشت ابرو استفاده می‌شوند، مو هایی کاملا طبیعی هستند و فرایند رشد آن‌ ها نیز با مو های طبیعی تفاوتی ندارد.

بنابراین هر دلیلی که باعث ریزش ابرو ها شده است، می‌تواند بر روی مو های کاشته شده نیز تاثیر بگذارد. ممکن است بعضی از این دلایل مانند دلایل ارثی قابل درمان نباشند؛ اما شاید بتوان از طریق روش‌ هایی آن‌ ها را کنترل کرد. از دست دادن یا کم پشتی ابرو ها می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد؛ برخی از آن‌ ها عبارتند از:

■بیماری‌ های تیروئیدی،

■افزایش سن افراد،

■بیماری‌ های عمومی یا سیستمیک،

■آلوپسی آره‌تا،

■سوختگی،

■تاتو و هاشور ابرو،

■عفونت،

■کندن و برداشتن بیش از حد ابرو ها،

■اختلال در رشد ابرو ها به صورت مادرزادی،

■افرادی که به صورت ارثی و ژنتیکی مستعد از دست دادن ابروها یا کم پشت شدنشان هستند.

به هر حال دلیل کم‌ پشتی و ریزش ابروی شما هر کدام از موارد بالا که باشد، بهترین راه داشتن ابرو هایی ضخیم، کاشت ابرو است. روش‌ هایی مانند تاتو، هاشور، استفاده از مداد ابرو و سایر شیوه‌ های مشابه می‌توانند تا حدی ظاهر ابروی شما را بهبود بخشند، ولی در ایجاد ابرو های ضخیم و طبیعی ناتوان‌اند.

در تمام روش‌ های زیباسازی، طبیعی بودن نتایج برای همه‌ی متقاضیان اهمیت دارد. موضوعی که در کاشت ابرو به خوبی قابل دستیابی است و این روش ابرو هایی ضخیم و طبیعی را به شما هدیه می‌دهد.

روش‌ های مختلف کاشت ابرو

از زمانی که کاشت ابرو به‌ عنوان روشی برای پرپشت کردن ابرو ها و حل مشکلات ریزش آن‌ ها مطرح شد، روش‌ های مختلفی ایجاد شدند. نکته مهم در همه روش این است که در جلسات مشاوره قبل از کاشت، با توجه به ترکیب چهره و صورت فرد باید طرح ابرو کاملا مشخص شود تا پزشک بداند که مو های برداشته شده را در چه محلی و با چه زاویه‌ای قرار دهد؛ اما سوال اینجا است که جدید ترین روش کاشت ابرو چیست و کدام‌یک از روش‌ ها تاثیر بیشتری خواهد گذاشت؟

◇روش کاشت نواری یا FUT

این روش یکی از روش‌ های قدیمی تر کاشت مو است که کاربرد بسیار زیادی دارد. البته این روش هنوز هم یکی از پرطرفدار ترین روش‌ ها برای کاشت مو و ابرو است. ابرو های کاشته شده با این روش جلوه‌ ای طبیعی داشته و حالتی وز و شانه‌ای پیدا نمی کنند. در این روش با وجود دقت بالای جراح، در نهایت رشد ابرو ها در جهت بسیار مناسب بوده و زاویه رشد مو ها با مو های طبیعی ابرو کاملا منطبق است.

در روش کاشت نواری یا FUT مو ها معمولا از پشت گوش‌ ها یا روی سر برداشته می‌شوند. در واقع برای برداشت مو ها یک برش نواری در قسمت مورد نظر ایجاد شده و بعد از برداشت مو ها، برش ایجاد شده بخیه می‌خورد.

کاشت ابرو به روش FUT دقیقا مانند روش نواری در کاشت مو است. در این روش گرافت های برداشت شده با استفاده از سوزن‌ های مخصوص با دقت در ناحیه مورد نظر کاشت می‌شوند تا جهت خواب ابرو ها و زاویه رشد مو ها با مو های طبیعی تفاوتی نداشته باشند.

ابرو های کاشته شده در این روش کاملا طبیعی هستند و به همین دلیل مانند ابروی طبیعی رشد می‌کنند. پس بعد از تثبیت نتایج کاشت می‌توانید ابرو های خود را مثل قبل اصلاح کنید.

◇روش غیر جراحی FUE

یکی دیگر از روش‌ های کاشت ابرو، روش FUE یا برداشت غیرنواری و غیر جراحی است. این روش را می‌توان هم برای خانم‌ ها و هم برای آقایان به کار گرفت و یکی از بی دردسر ترین روش‌ های کاشت ابرو است.

در این روش تار های مو از ناحیه پشت سر برداشته می‌شوند، چراکه در این ناحیه تراکم مو ها بیشتر است و به دلیل قطر کمتر، شباهت مو ها به مو های طبیعی ابرو نیز بسیار بیشتر خواهد بود. علاوه بر این ظرافت مو ها باعث می‌شود که ابرو های شما طبیعی‌ تر شوند و کاشت با دقت بیشتری انجام شود.

جراحی انجام شده در این روش بسیار سبک‌ تر از روش FUT است و به همین دلیل دوره نقاهت بسیار کوتاه‌ تری هم دارد. پس از کاشت ابرو با این روش جای زخم بر روی بانک موی فرد باقی نمی‌ماند و به دلیل عدم نیاز به استراحت طولانی، فرد بعد از کاشت می‌تواند به کار های روزمره خود بپردازد.

در روش FUE برای حفظ سلامت مو ها و فولیکول‌ های آن، در هر انتقال تنها یک فولیکول برداشته شده و با زاویه مناسب در محل مورد نظر کاشته می‌شود؛ بنابراین این روش نیازی به برش و بخیه نخواهد داشت. همین موضوع باعث می‌شود که FUE یکی از جراحی‌ های کم تهاجمی باشد و به دلیل نبود زخم و خونریزی و طبیعتا درد کمتر به یکی از محبوب‌ ترین روش‌ های کاشت مو تبدیل شود.

امروزه از این روش‌ نیز برای کاشت ابرو ها استفاده می‌شود. روش‌ های SUT و Super FUE از روش‌ های رایج کاشت ابرو هستند که همگی بر پایه استخراج فولیکول عمل می‌کنند. در این روش‌ ها جراح از تکنیک‌های متفاوتی برای برداشت فولیکول و کاشت آن ها استفاده می‌کند؛ اما همه آن‌ ها بدون برش، زخم و خونریزی هستند. علاوه بر آن نتایج این روش‌ ها بسیار طبیعی است و تا آخر عمر باقی می‌مانند. به همین دلیل این روش‌ ها از روش‌ های پرطرفدار برای کاشت ابرو ها هستند.

دلیل اهمیت چهره شناسی در کاشت ابرو

چرا ریخت‌ شناسی قبل از کاشت ابرو تا این حد اهمیت دارد؟ در ادامه پاسخ این سوال را بیان خواهیم کرد.

■جهت رشد مو های ابرو بسیار متفاوت است.

بر خلاف مو های سر که همگی در یک جهت رشد می‌کنند، مو های بخش‌ های مختلف ابرو جهت‌ گیری متفاوتی دارند. به همین دلیل تعیین زاویه مناسب کاشت اهمیت بسیاری دارد. اگر به ابرو های خود در آینه دقت کنید، متوجه خواهید شد که مو های ابرو در قسمت سر، تنه و دم ابرو ها زاویه‌ های مختلفی دارند و همین موضوع باعث ایجاد فرم ابرو ها می‌شود.

به‌ علاوه رنگ مو ها، طول و ضخامت این قسمت‌ ها نیز با یکدیگر متفاوت است. به همین دلیل باید با توجه به محل کاشت، مو ها از قسمت مناسبی برداشته شوند.

■مو های ابرو با زاویه خاصی نسبت به فولیکول رشد می‌کنند.

مو های ابرو باید روی صورت فرد بخوابند و نباید از صورت فاصله داشته باشند. به همین دلیل زاویه آن‌ها نسبت به فولیکول اصلی بسیار متفاوت است و همین موضوع نیز باعث می‌شود که مو های ابرو رشد عمودی نداشته و بیشتر از اندازه خاصی رشد نکنند. توجه به این ویژگی به پزشک کمک می‌کند که بهترین محل را برای برداشت مو ها انتخاب کند. معمولا پشت گوش‌ ها و ناحیه پشت سر که خود حالتی زاویه‌ دار دارند، انتخاب مناسبی خواهد بود.

■مو های ابرو تک تار مویی هستند.

اگر با دقت به مو های سر خود نگاه کنید، متوجه خواهید شد که چندین تار مو از یک روزنه بیرون زده‌اند. این نشان می‌دهد که مو های سر به‌ صورت دسته‌ای رشد می‌کنند و واحد های فولیکولی این مو ها با ابرو متفاوت است؛ اما مو های ابرو این‌طور نیستند. به همین دلیل هم هست که روش‌ ها استخراج فولیکول که به‌صورت نقطه‌ای کاشت را انجام می‌دهند، روش‌ های موفق‌ تری برای کاشت ابروها هستند.

■تفاوت چرخه رشد ابرو ها و مو های سر

معمولا مو های ابرو از اندازه خاصی بزرگ‌ تر نمی‌شوند. این موضوع به این دلیل است که زمان قرار گرفتن در چرخه رشد این مو ها نسبت به مو های سر بسیار کمتر است. این موضوع ممکن است یکی از دردسر های کاشت ابرو باشد. اگر پزشک تخصص کافی برای شناسایی منطقه مناسب برداشت فولیکول را نداشته باشد، مو های کاشته شده نسبت به مو های طبیعی ابرو با سرعت بیشتری رشد می‌کنند و به همین دلیل شخص نیاز دارد که با فاصله‌ های زمانی بسیار کم آن‌ ها را کوتاه یا اصلاح کند.

■تعیین طرح ابرو ها قبل از کاشت

تا اینجای کار متوجه شدید که ریخت‌شناسی یکی از مهم‌ترین دلایل نیاز به جلسات مشاوره قبل از کاشت ابرو است. یکی دیگر از موارد مهمی که در جلسات قبل از عمل و البته بعد از ریخت‌شناسی ابرو ها باید انجام شود، تعیین طرح ابرو است. این موضوع مشخص می‌کند که فولیکول‌ های برداشته شده باید دقیقا در چه محلی قرار بگیرند و زاویه آن‌ها نیز باید چگونه باشد. تعیین طرح ابرو معمولا با توجه به اصول زیبایی‌ شناختی و بر اساس حالت فعلی ابرو ها و چهره فرد انجام می‌شود.

در تعیین طرح ابرو مهم‌ترین نکته این است که طرح جدید باید با کل صورت و به‌ خصوص حالت چشم‌ ها هماهنگی داشته باشد. در این فرایند باید نقطه شروع ابرو مشخص شود. تعیین نقطه شروع باعث می‌شود که ابرو های کاشته شده خیلی به هم نزدیک نشوند و فاصله زیادی هم نداشته باشند. علاوه بر نقطه شروع، باید نقطه پایانی را نیز مشخص کرد. این نقطه نیز نباید تا شقیقه‌ ها کشیده شود یا به کناره صورت نزدیک باشد.

در نهایت خم ابرو که مهم‌ترین قسمت ابرو است تعیین می‌شود. محل قرارگیری خم ابرو تاثیر زیادی در حالت چهره فرد دارد. اگر خم ابرو بیش‌ از حد بالا یا پایین باشد، به چهره فرد حالتی متعجب، خشمگین یا ناراحت می‌بخشد و این اصلا خوشایند نیست.

آیا برای کاشت ابرو می‌توان از مو های بدن استفاده کرد ؟

بله از لحاظ تئوری امکان این کار وجود دارد؛ ولی توصیه می‌شود که مو های بدن برای کاشت ابرو ها استفاده نشود. چون به طور کلی درصد کمتری از گرافت‌ هایی که از بدن استخراج می‌شوند در جای جدید رشد می‌کنند و همچنین امکان فر خوردن این مو ها وجود دارد. به همین دلیل برای ابرو ها از مو های بدن استفاده نمی‌شود.

تعداد گرافت‌ های مورد نیاز برای کاشت ابرو معمولاً بیشتر از ۴۰۰ عدد نیست. برای استخراج گرافت‌ ها در روش FUE و سایر روش‌ های مشابه از تیغ‌ های بسیار کوچکی که قطری کمتر از یک میلی‌متر دارند استفاده می‌شود. اگر از مو های پشت گوش استفاده شود که بانک موی رایج‌ برای کاشت ابرو است، از هر طرف ۲۰۰ گرافت برداشت می‌شود. البته تعداد گرافت‌ ها می‌تواند با توجه به وضعیت تراکم ابرو های شما متفاوت باشد.

برداشت گرافت‌ ها با استفاده از روش FUE بدون درد و خونریزی صورت می‌گیرد. چون پوست ناحیه‌ی برداشت به کمک داروی بی‌حسی موضعی کاملاً بی‌حس شده و بعد از عمل به دلیل کوچک بودن زخم‌ ها به سرعت بهبود می‌یابد و دردی احساس نخواهید کرد.

خونریزی حین و بعد از کاشت ابرو

در جراحی کاشت ابرو نیز مانند هر جراحی دیگری، خطر خونریزی بیمار را تهدید می کند. البته باید ذکر کنیم که خونریزی بعد از کاشت ابرو و مو، اتفاق نادری است.

 برای جلوگیری از خطر خونریزی، معمولا توصیه می شود که ۱۰ روز قبل از انجام جراحی از مصرف داروهای رقیق کننده خون از قبیل آسپیرین، وارفارین، مهترین دارو های ضد التهابی غیراستروئیدی که سبب رقیق شدن خون می شوند، خودداری شود. علاوه بر این گاهی به بیمار توصیه می شود که به مدت ۲ روز بعد از جراحی نیز از مصرف این داروها پرهیز کند. توصیه به عدم استفاده از این دارو ها به منظور پیشگیری از خونریزی یک توصیه کلی است. در شرایطی که پزشک برای شما استفاده از این دارو ها را قبل یا بعد از کاشت تجویز کند، لازم است که طبق دستورالعمل پزشک این دارو ها مصرف شوند.

در شرایطی که با وجود مراقبت های مختلف، بیمار شاهد خونریزی در ناحیه ابرو یا ناحیه برداشت باشد، بهتر است که با استفاده از گاز استریل، پنبه یا پارچه بسیار تمیز، محل خونریزی را کمی فشار دهد و مدت ۵ دقیقه در همین حالت نگه دارد. با توجه به اینکه خونریزی معمولا بسیار خفیف است، با این روش متوقف می شود؛ اما اگر با این روش خونریزی متوقف نشد، توصیه می شود که بیمار به پزشک یا کلینیک کاشت مو مراجعه کند.

در کلینیک زیبایی ارومیه، بیمار در تمام مراحل کاشت ابرو همراهی می شود. پرسنل دوره دیده این مرکز، هیچ گاه بیماران را تنها نمی گذارند. در صورت مشاهده خونریزی یا هر گونه عارضه دیگری بعد از کاشت ابرو، بیمار این امکان را دارد که از طریق تماس تلفنی، راهنمایی و مشاوره های لازم را  در این زمینه دریافت کند.

آیا روش‌های کاشت ابرو برای خانم‌ها و آقایان متفاوت است؟

کلیت روش کاشت ابرو برای همه افراد یکسان است؛ اما تکنیک انتخابی توسط جراح با توجه به شرایط افراد متفاوت خواهد بود. طبیعتا به دلیل تفاوت‌ هایی که بین ابرو های خانم‌ ها و آقایان وجود دارد، تکنیک کاشت ابرو نیز متفاوت است. ابرو های آقایان معمولا ضخیم‌ تر بوده و ضخامت آن‌ ها در همه قسمت‌ های ابرو یکسان است.

در آقایان ابرو ها معمولا برجسته‌ تر و پرتر هستند، رنگ تیره‌ تری دارند و طول مو های ابرو نیز بلندتر است. این در حالی است که در خانم‌ ها تراکم مو ها در ناحیه انتهایی ابرو ها کمتر است و مو های این ناحیه نیز معمولا نازک‌ تر هستند. طول و ضخامت مو ها نیز کمتر است. همین تفاوت‌ ها باعث می‌شود که تکنیک مورد نیاز برای کاشت ابرو در آقایان و خانم‌ ها با یکدیگر تفاوت داشته باشد.

اثرات و نتایج کاشت ابرو

موارد و عوامل بسیاری وجود دارند که می توانند در نتیجه بخشی پیوند ابرو بعد از یکسال تاثیر مستقیم بگذارند. مواردی از قبیل روش کاشت ابرو، کم پشتی ابرو ها، سبک زندگی، استرس، اختلالات تیروئیدی،برخی قارچ های پوستی، عوامل ژنتیکی و … که هر کدام به اندازه خود باعث نارضایتی از عمل کاشت و ریزش مجدد مو ها می شوند.

در دوران اولیه بعد از کاشت، مو های کاشته شده، رشد می کنند اما مجددا ریزش می کنند که این امر طبیعی می باشد. این روند تا چند ماه ادامه دارد ولی تقریبا یکسال بعد از کاشت ابرو رشد فولیکول ها کامل شده و مو ها کاشته شده مانند مو های طبیعی فرد رشد می کنند و نتیجه مطلوب حاصل می گردد.

شما هم می‌توانید از آثار و نتایج کاشت ابرو در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی ارومیه تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک بهره مند شوید. همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک انجام می گیرد که می توانید از اثرات و نتایج این خدمات نیز بهره مند شوید و همواره زیبایی و جوانی خود را افزایش دهید.

در روز عمل چه اتفاقی می‌افتد؟

بعد از اینکه جراح و شخص متقاضی درباره طرح موردنظر ابروها به توافق رسیدند و معاینات تکمیل شد، تاریخ جراحی تعیین می‌شود. در روز جراحی پزشک باید از بانک موی تعیین شده فولیکول‌ های مو را بردارد و آن‌ها را به محل‌ های موردنظر در ابروها منتقل کند.

برای کاشت ابرو، بانک موها معمولا نواحی پشت سر، گردن و پشت گوش‌ها است. نکته مهم این است که فولیکول‌های استخراج شده، باید تک تار مویی باشند. در غیر این صورت پزشک خود باید فولیکول را استخراج شده را تجزیه کرده و آن را به نوع تک تار مویی تبدیل کند.

تعداد گرافت‌های موردنیاز برای کاشت ابرو حدود ۴۰۰ عدد است؛ اما با توجه به تراکم ابروها ممکن است تعداد آن‌ها کمتر یا بیشتر شود. بعد از برداشت گرافت‌ها از محلی که موهای آن از نظر رنگ، ضخامت و نحوه رشد بیشترین شباهت را به موهای ابرو دارند، نوبت به کاشت آن‌ها می‌رسد.

توجه کنید که برداشت گرافت‌ها از طریق سوزن‌ های بسیار ریزی انجام می‌شود و به همین دلیل هیچ زخم یا خونریزی در محل برداشت ایجاد نخواهد شد. گرافت‌های برداشته شده باید برای کاشت آماده شوند که این کار را کادر درمانی حاضر در اتاق جراحی انجام می‌دهند.

بعد از آماده‌سازی گرافت‌ها، پزشک متخصص با تیغ‌های بسیار ریزی سوراخ‌ هایی در محل موردنظر ایجاد می‌کند و گرافت‌ها را در داخل این سوراخ‌ها قرار می‌دهد. در مرحله کاشت توجه به زاویه کاشت موها و جهت رشد آن‌ها بسیار مهم است. عدم توجه به این موضوع فرم ابرو را به هم می‌ریزد یا حتی ممکن است باعث رشد عمودی موهای ابرو شود. در همه این مراحل پزشک از بی‌حسی موضعی استفاده می‌کند. به همین دلیل شخص دیگر عوارض ناشی از بیهوشی را تجربه نخواهد کرد و دوره نقاهت بسیار کوتاه‌تری را نیاز خواهد داشت.

چه راه‌هایی برای جلوگیری از ریزش ابروها و پرپشت شدن ابروها وجود دارد؟

گاهی با از بین رفتن عامل ریزش ابروها، ابروها مجددا رشد کرده و به حالت اولیه بازمی‌گردند. به طور مثال با پایان دوره‌ی شیمی درمانی یا پرتو درمانی اغلب ابروها مجددا رشد کرده و تقریبا حالت اولیه‌ی خود را باز می‌یابند. در برخی موارد نیز می‌توان با مصرف داروهای تقویتی یا بازدارنده از ریزش بیشتر ابروها جلوگیری کرد و به ندرت به رشد مجدد ابروها نیز کمک کرد. اگر چه این روش‌ها عموما قطعی نیستند. آسیب وارده به ابروها ممکن است منجر به از بین رفتن آن‌ها از ریشه شده باشد. در این صورت (با وجود تبلیغات گسترده در این زمینه) به طور قطع می‌توان گفت هیچ دارویی که به رشد مجدد ابروها کمک کند و مورد تایید FDA یا همان سازمان غذا و داروی ایالات متحده باشد، وجود خارجی ندارد. تنها راهی که برای ایجاد ابروهای جدید، طبیعی و قابل رشد وجود دارد، کاشت ابرو می‌باشد.

کاشت ابرو
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه – کاشت ابرو

دوره نقاهت کاشت ابرو

ریکاوری پس از استفاده این روش درمانی سریع و بی درد است، هر چند امکان ایجاد ورم و کبودی در اطراف چشم‌ها برای ۳ تا ۴ روز پس از عمل جراحی وجود دارد، اما در روز پنجم معمولاً هیچ نشانه ای از کاشت ابرو در صورت بیمار مشاهده نمی‌شود و ظاهر جدید ابرو برای سایرین جلب توجه خواهد کرد.

نتایج حاصل از کاشت ابروی کامل یا جزئی دائمی است، اما برای مشاهده نتایج کامل ناشی از درمان نیاز به زمان وجود دارد. بلافاصله پس از عمل جراحی، تغییر در ظاهر و تراکم ابرو برای بیمار قابل مشاهده است، اما بسیاری از موهای کاشته شده در طول دو هفته می‌ریزد. این شرایط کاملاً عادی است و نیازی به نگرانی درباره آن وجود دارد. در حقیقت این ریزش ابرو بخشی از فرآیند بهبودی پس از کاشت ابرو است و رشد موها مجدداً در محل کاشت آن‌ها شروع می‌شود. معمولاً مشاهده نتایج کامل حاصل از این درمان به ۱۲ ماه زمان نیاز دارد. موهای کاشته شده با گذشت زمان به رشد خود ادامه می‌دهند و به همین خاطر لازم است ظاهر ابرو هر ماه یک بار اصلاح شده و مرتب شود. این نگهداری می‌بایست به صورت منظم انجام شود تا به این ترتیب بتوان ظاهر ابروها را به صورت مطلوب و مناسب حفظ کرد.

تعداد جلسات کاشت ابرو

در بیشتر افراد کاشت ابرو بعد از یک جلسه ۴ تا ۶ ساعته به اتمام می‌رسد.

چه عواملی در کاشت ابروی موفق موثرند؟

در کاشت ابروی طبیعی و کسب بهترین نتیجه‌ی ممکن نیمی از موفقیت در دستان شماست. رعایت مراقبت‌های قبل و بعد از کاشت، رعایت نکات ذکر شده توسط پزشک متخصص پوست و مو و صداقت شما درباره‌ی ابروهای مورد نظرتان در جلسه‌ی مشاوره.

نیم دیگر وابسته به مرکز و کلینیک تخصصی کاشت مویی ‌است که شما به آن مراجعه می‌کنید. کاشت ابروی طبیعی موفق باید زیرنظر پزشک متخصص و در فضایی مجهز و بر طبق اصول و علم روز پزشکی زیبایی دنیا انجام شود. اهمیت این موضوع بسیار بالاست. چرا که می‌تواند در دو عامل بسیار مهم زیبایی و سلامت شما تاثیرگذار باشد. پس حتما پیش از انجام کاشت، درباره‌ی کلینیک مدنظر خود و نمونه‌ی ابروهای کاشت شده در آن اطلاعات کافی را کسب کنید.

چقدر طول می کشد تا نتایج کاشت ابرو نمایان شود؟

بیشتر اوقات ۳ ماه پس از عمل رشد اولیه موها اتفاق می افتد. صبر در این جراحی یک خصوصیت مثبت به حساب می آید زیرا موهای ابرو به آن سرعتی که تصور می کنید رشد نمی کنند.

از نظر پزشکان متخصص پوست و مو، ریختن موهای کاشته شده در ماه اول در هر نوع کاشتی از جمله کاشت ابرو معمول است. البته این موضوع احتمالا شما را نگران خواهد کرد، اما باید بدانید که این مسأله طبیعی و موقتی است. بعد از ۶ ماه باید تاحدی ابروها رشد کرده باشند. معمولا بعد از ۱ سال نتایج نهایی قابل مشاهده اند. اگر بعد از ۱۸ ماه از نتایج خود راضی نبودید می توانید ترمیم انجام دهید. با این حال بیشتر مراجعین نتایج مطلوبی می گیرند و نیازی به ترمیم کاشت ابرو ندارند.

هزینه‌ی کاشت ابروی طبیعی در کلینیک ارومیه چقدر است؟

احتمالا با مرور فضای دیجیتال و وب در ارتباط با هزینه‌ی کاشت ابرو به مبالغ متفاوتی برخواهید خورد. بهتر است اولویت را حفظ سلامت و زیبایی خود قرار دهید. چرا که هیچ هزینه‌ی کمی بی‌دلیل نیست. همچنین هزینه‌ی دقیق کاشت ابروی طبیعی به شرایط ابروهای شما، حجم ابروهای مورد نیاز برای کاشت و ظرافت بیشتر کاشت ابرو دارد. پیش از انتخاب حتما از اعتبار کلینیک زیبایی و میزان رضایت مراجعین به آن اطلاع کسب کنید.

۱- مهارت و تخصص پزشک

پزشکانی که در امر کاشت ابرو طبیعی مهارت کافی دارند و می‌توانند به خوبی زاویه کاشت مو‌های ابرو را مشخص کنند، نتیجه کار آن‌ها طبیعی‌تر است و در پایان هم رضایت بیمار حاصل می‌شود. طبیعتا این پزشکان در مقابل کاری که انجام می‌دهند، هزینه بیشتری دریافت می‌کنند، زیرا برای کسب مهارت و تخصص زمان و هزینه بیشتری را صرف کرده اند. همچنین این دسته از پزشکان تجربه بیشتری داشته و می‌توانند مطابق با میل بیمار ابرو‌ها را طراحی و بکارند.

۲-کلینیک کاشت ابرو

کلینیک زیبایی ارومیه با به کارگیری به‌روز‌ترین تکنیک‌ های کاشت ابرو و پیشرفته‌ ترین و مجهز ترین دستگاه‌ های موجود در ایران با تکیه بر تجربه چند ساله و کادر مجرب خود سعی در ارائه خدمات با بالاترین کیفیت ممکن مطابق سلیقه و خواست مشتری دارد.

۳- سابقه پزشک کاشت ابرو

کلینیک‌ هایی که سابقه بیشتری در کاشت ابرو دارند، هزینه‌ های بیشتری نیز دریافت می‌کنند. پزشکان این کلینیک‌ ها به دلیل خوشنام بودن در میان مراجعین و همچنین سابقه طولانی که در کاشت ابروی طبیعی دارند، طبیعتا هزینه بیشتری دریافت می‌کنند. بیمارانی که به این کلینیک‌ها مراجعه می‌کنند، با متخصص کاشت ابرو مشورت می‌کنند تا از نتیجه کار رضایت بیشتری دارند.

۴-هزینه پرسنل و کارکنان کلینیک

در زمان کاشت ابرو تنها پزشک نیست که برای پیوند ابرو آماده به کار می‌شود. بلکه در کنار او پرسنل دیگری نیز مشغول به فعالیت هستند که حقوق و دستمزد آن‌ها نیز با کاشت ابرو تامین می‌شود؛ بنابراین پزشک میزانی از هزینه‌ های دریافتی را برای پرداخت حقوق کارکنان کلینیک در نظر می‌گیرد.

۵-تجهیزات و دستگاه کاشت ابرو

در کلینیک‌ هایی که از تجهیزات و دستگاه‌ های پیشرفته و استاندارد استفاده می‌شود، نتیجه نهایی بهتر است. تهیه این تجهیزات و دستگاه‌ ها کاشت ابرو نیازمند صرف سرمایه زیادی دارد. در کلینک‌ هایی که از پیشرفته‌ ترین دستگاه‌ های روز دنیا استفاده می‌شود، هزینه کاشت ابروی طبیعی را بیشتر محاسبه می‌کنند.

جهت اطلاع پیدا کردن از هزینه های مربوط به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی ارومیه با مشاوران و کارشناسان حرفه ی کلینیک تماس بگیرید. و با آنها گفت‌وگو داشته باشید از هزینه انجام هر کدام از روش های مختلف و تخفیفات ویژه این مرکز زیبایی اطلاعات کامل به دست آورید و با خیالی آسوده به انجام درمان مناسب بپردازید.

سوالات متداول شما

۱. عمل کاشت ابرو چگونه است؟

برای پیوند ابرو با توجه به گرافت های مورد نیاز ابرو شما، مو هایی برای پیوند از پشت سر یا بین گوش گرفته می شود. پس از آماده سازی گرافت مو در آزمایشگاه، دکتر جراح به وسیله تیغ های باریک گرافت ها را در نواحی خالی ابرو می کارد. کاشت ابرو به روش FIT در کلینیک ارومیه بدون هیچ درد یا خون ریزی انجام می شود.

۲. دکتر خوب برای کاشت ابرو چه دکتری است؟

کاشت ابرو مانند سایر عمل های زیبایی نیارمند تجربه و تخصص از سوی پزشک است تا نتیجه حاصل آمده مورد رضایت شما و با کمترین عارضه همراه باشد. پزشک با تجربه در ابتدا با معاینه فرد و انجام آزمایشات لازم، بهترین روش درمانی برای کاشت مو را برای فرد انتخاب می کند. از این طریق شما پیوند مویی با بالاترین رضایت خواهید داشت. کلینیک ارومیه با برخورداری از کادر درمانی متخصص و با تجربه در زمینه پیوند ابرو و استفاده از بهترین دستگاه های روز دنیا، پیوندی با بالاترین درصد رضایت را برای شما به ارمغان می آورد و همواره آماده پذیرش بیماران عزیز است.

۳. زمان بهبود پس از کاشت ابرو چقدر است؟

به طور معمول پس از 48 ساعت از عمل پیوند ابرو می توانید فعالیت های روزمره خود را ادامه دهید. به شرطی که از فعالیت های سنگین یا ورزشی خودداری کنید.

۴. آیا پس از تاتو می توان کاشت ابرو انجام داد؟

بله کاشت ابرو پس از تاتو نیز امکان پذیر است. در برخی از موارد وجود تاتو موجب زیباتر شدن و بهتر شدن نتیجه می شود. چرا که پس از پیوند ابرو ممکن است برخی از گرافت های مو بعد از مدتی از بین برود و فاصله های ریزی در بین ابرو ایجاد شوند. در این مواقع نیاز به کاشت دوباره ابرو نخواهد بود اما وجود هاشور بین این فواصل باعث عدم تغییر ابرو شما می شود.

۵. علت سیخ شدن ابرو بعد از کاشت چیست؟

اولین دلیل سیخ شدن ابرو، انتخاب پزشک غیر حاذق با توانایی پایین و تجهیزات بی‌کیفیت است. دومین دلیل هم مربوط به جنس مو های خود فرد است. برخی‌ها دارای موهای ضخیم و خشک هستند و هر چقدر هم پزشک ماهر باشد باز هم موهای ابروها سیخ می‌شوند.

۶. بعد از کاشت ابرو چه روغنی استفاده کنیم؟

بعد از پیوند ابرو با مشورت پزشک می‌توان از روغن بادام تلخ، روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن دانه کنجد، روغن کرچک، روغن آرگان، روغن رز ماری و روغن درخت چای برای تقویت موها استفاده کرد.

۷. آیا کاشت ابرو برای از بین بردن محل زخم، سوختگی یا شکستگی مناسب است؟

بله. علت اصلی عدم رشد موها در این نواحی از بین رفتن فولیکول‌ های ناحیه است؛ با کاشت ابرو می‌توان فولیکول‌های جدیدی که قابلیت رشد دارند در محل‌های طاسی ابرو قرار داد و به همین دلیل این نواحی به طور کامل پوشش داده می‌شوند. اگر بخش زیادی از ابروی خود را در اثر یک سانحه از دست داده‌اید، می‌توانید برای برگرداندن زیبایی و جذابیت چهره خود بر روی کاشت ابرو حساب کنید.

۸. آیا کاشت ابرو روی محل تاتو یا هاشور ممکن است؟

بله. شما می‌توانید رنگ تاتو یا هاشور را با استفاده از لیزر از بین ببرید و سپس با از کاشت ابرو چهره خود را طبیعی‌تر کنید. همچنین اگر فرم ابروی خود را بعد از این روش‌ها می‌پسندید و تنها دوست دارید که به جای رنگ موهای طبیعی ابرو دیده شود، می‌توانید بر روی همان محل تاتو کاشت ابرو را انجام دهید.

۹. ایا کاشت ابرو دردناک است؟

کاشت ابروی طبیعی به خاطر مقدار بسیار کمتر تعداد گرافت‌های مورد نیاز برای انتقال به نسبت کاشت مو، ریش و … درد بسیار کمتری دارد. از طرفی با توجه به استفاده از بی‌حسی موضعی درد خاصی را احساس نخواهید کرد.

۱۰. آیا ابرو های کاشت شده ظاهری طبیعی خواهند داشت؟

در کاشت ابروی طبیعی با توجه به زاویه‌ی خواب ابروهای خود شخص، ابروها کاشت می‌شود. پس ابروهای کاشت شده از لحاظ جهت رویش کاملا طبیعی بوده و با توجه به استفاده از تار موهای خود شخص ظاهری کاملا طبیعی داشته و قابل رشد و همچنین اصلاح و رنگ کردن می‌باشد.

۱۱. آیا ابروهای کاشت شده بعد از مدتی می‌ریزند؟

احتمالا. در بیشتر افراد تعداد کمی از ابروهای کاشت شده بعد از زمان دو هفته الی یک ماه شروع به ریزش می‌کنند. اگرچه این ریزش جهت تطبیق فولیکول‌ های ابرو های کاشت شده‌ی شما می‌باشد. به صورت تخمینی می‌توان گفت از حدود 4 الی 6 ماه بعد از کاشت ابرو، شاهد رشد ابروهای جدیدتان خواهید بود.

۱۲. چه زمانی می توانیم به محل کار بازگردیم؟

به طور کلی، می توانید بلافاصله سه روز بعد به کار بازگردید. با این حال، ممکن است بخواهید پنج یا هفت روز منتظر بمانید تا تمام علائم از بین بروند.

نتیجه گیری

زیبایی ظاهری چیزی است که همه مردم به آن توجه می نمایند کاشت ابرو یک روش پیچیده می باشد که با برداشتن فولیکول های مو و پیوند زدن به منطقه خالی ابرو سبب پرپشت شدن ابرو می گردد.

این روش یک روش دائمی می باشد و اگر از منطقه درست موها انتخاب گردد می تواند علاوه بر زیبایی بهتر از ریزش ابرو ها به علت های متفاوت مانند ژنتیک، باکتری ها و بیماری ها، برداشتن بیش از حد کمک شایانی می نماید.

در پاسخ به سوال این که کاشت ابرو چقدر طول می کشد تا به طور کامل از سطح ابرو در بیاید باید گفت که این زمان بسته به بدن هر شخص متفاوت می باشد و به طور دقیق نمی توان زمانی را مشخص نمود.

شما می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی ارومیه تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک مورد معاینه و مشاوره قرار گیرید و بسته به شرایط بهترین روش برای کاشت ابرو انتخاب کنید و از آن بهره مند شوید انواع خدمات زیبایی پوست و مو در این کلینیک زیر نظر پزشک متخصص و باتجربه صورت می‌گیرد که میتوانید از این خدمات بهره مند شده و همواره زیبایی و جوانی خود را حفظ کنید بدون آنکه عوارض جانبی برای شما به وجود آید و سلامتی شما به خطر بیفتد.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

04491010780

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 6 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicorumieh

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک آپارات:

https://aparat.com/v/Fw3N2

لینک نماشا:

https://www.namasha.com/v/3mLNOhWV

تلگرام

https://t.me/clinic_elahieh

گپ

https://gap.im/join/Nzg0Nzk2ODU5NDcwNTQ2Nzk0NzY1NjIwNTg3NjY2MzQ0NTYxMDI4OTE5NTE2NjE1NjI1Mjc3OTgzMTYyNjI3MDYyNTAyNjA3MTA1NTG

سروش

https://splus.ir/clinicelahieh

ایتا

https://eitaa.com/clinicelahieh

روبیکا

https://eitaa.com/clinicelahieh

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

مدل ابرو فیبروز برای صورت گرد
انواع خدمات زیبایی پوست در کلینیک پوست مو
هزینه پروتز چانه ۱۴۰۲
کانتورینگ صورت با تزریق چربی
سفید کننده واژن
لیفت لب روسی

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • ایران ارومیه کلینیک زیبایی ارومیه
  • 09120043630-04491010780
  • info@clinicorumieh.ir