۷ کمبود رایج ویتامین ها و مواد معدنی و نشانه های مهم هرکدام

۷ کمبود رایج ویتامین ها و مواد معدنی و نشانه های مهم هرکدام

۷ کمبود رایج ویتامین ها و مواد معدنی و نشانه های مهم هرکدام :

 

بعضی نشانه هایی که در طول روز مشاهده می کنید ،مثلاً خستگی یا برخی درد ها می تواند نشانه کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی در بدن باشد. اگر در بدن خود نشانه های غیر معمول را احساس می کنید که قبلاً سابقه آن برای تمام وجود نداشته حتماً به پزشک خود مراجعه کنید .پزشک با انجام بررسی و آزمایشات مختلف مکمل های لازم را برای تامین ویتامین های مورد نیاز بدن شما را تامین می کند. در ادامه با برخی از نشانه های رایج کمبود مواد مغذی در بدن آشنا می شویم.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه

کمبود مواد مغذی به چه معناست؟

شاید فکر کنید که کمبود مواد مغذی پدیده قدیم بوده و مربوط به سال‌های بسیار دور است .زمانی که منابع غذای کافی وجود نداشته و یا ممکن است فکر کنید که فقط در زمان‌های دور که دریانوردان به دریا می رفتند و سفرهای طولانی داشته اند دچار کمبود مواد مغذی می شدند .اما حتی همین امروز و در قرن بیست و یکم ودر بین  اقشار ثروتمند و در کشورهای مرفه ممکن است ،که دچار برخی کمبودهای مواد مغذی شوند،که کمبود آن می‌تواند برای سلامتی بدن ضرر داشته باشد. کمبود مواد غذایی عملکرد بدن را در ابتدایی ترین سطح سلولی تغییر می‌دهد. فرآیند ها شامل تعادل آب ،عملکرد آنزیم ها، هضم غذا ،متابولیسم، پیام رسان های عصبی و ….رفع این کمبودها برای رشد و بازسازی اعضای مختلف بدن نیز از اهمیت خاصی برخوردارند . کمبود مواد غذایی منجر به بعضی بیماری‌ها نیز می‌شود به عنوان مثال ،کمبود کلسیم و ویتامین D می‌تواند پوکی استخوان را به همراه داشته باشد.وضعیتی که باعث شکننده شدن راحت استخوان  ها می شود آهن کم در بدن نیز باعث کم خونی می شود که انرژی بدن را به طور چشمگیری کاهش می دهد.

 

نشانه های رایج کمبود مواد مغذی:

علائم زیادی وجود دارد که معمولاً سرنخ هایی هستند که نشان می‌دهد که چه مواد معدنی و ویتامین ها در بدن کم است .در ادامه این علامت ها را بخوانید تا کمبود مواد مغذی را تشخیص دهید .البته تشخیص نهایی بر عهده پزشک می باشد.

۱. کمبود کلسیم

‏بی حسی ، سوزن سوزن شدن انگشتان و ضربان قلب غیر طبیعی

کلسیم برای حفظ استخوان ها و کنترل عملکرد ماهیچه ها اهمیت زیادی دارد .علائم شدید کمبود کلسیم باعث بی حسی، سوزن سوزن شدن انگشتان و ضربان قلب غیر طبیعی می شود. با این وجود هیچ نشانه کوتاه مدتی از کمبود کلسیم وجود ندارد. اکثر بزرگسالان به ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیم در روز احتیاج دارد. نیاز زنان بالای ۵۰ سال و مردان بالای ۷۰ سال به ۱۲۰۰ میلی‌گرم از کلسیم هم می‌رسد. مصرف حداقل سه وعده شیر یا ماست در روز می‌تواند کلسیم بدن را تأمین کند. پنیر نیز منبع خوبی برای تأمین کلسیم است ،اما اگر اهل لبنیات نیستید می توانید از مواد دیگری مانند آب پرتغال غنی شده با کلسیم یا غلات صبحانه استفاده کنید .برای پیدا کردن این محصولات باید برچسب حقایق تغذیه ای روی آنها را بررسی کنید و ببینید آیا کلسیمی در آن وجود دارد یا نه .سبزیجات با برگ تیره نیز دارای کلسیم فراوانی هستند، از جمله کلم بروکلی.

۲. ویتامینD

خستگی ، درد استخوان ، تغییرات خلق و خو و موارد دیگر

این ویتامین یکی از ویتامین‌های ضروری برای سلامت استخوان است و می‌تواند از برخی سرطان ها نیز جلوگیری کند. علائم کمبود ویتامینD می‌تواند مبهم باشد اما برخی علائم مانند خستگی، درد استخوان ،تغییرات خلق و خو و ضعف عضلات ممکن است باعث کمبود این ویتامین باشد. کمبود ویتامین D اگر برای مدت طولانی ادامه پیدا کند می‌تواند باعث نرم شدن استخوان ها می شود که کمبود طولانی‌مدت این ویتامین باعث سرطان و بیماری های خود ایمنی نیز می‌شود.اکثر بزرگسالان روزانه ۱۵ میلی گرم ویتامین D و بزرگسالان بالای ۷۰ سال به ۲۰ میلی گرم از این ویتامین نیاز دارند. روزانه سه وعده شیر و ماست و دو بار در هفته مصرف ماهی سالمون می تواند کمبود این ویتامین را از بین ببرند. این ها غذاهای حاوی ویتامین D هستند هر روز برای مدتی بیرون از خانه و در زیر نور آفتاب نیز قرار گیرید. نورآفتاب عالی برای تامین این نوع ویتامین است روزی ۱۰ تا ۳۰ دقیقه و چند بار در هفته در معرض نور مستقیم خورشید قرار گیرید، تا به رفع این ویتامین کمک کنید.

۳. پتاسیم

ضعف عضلانی ، یبوست ، ضربان قلب نامنظم و موارد دیگر

پتاسیم به قلب ، اعصاب و ماهیچه بسیار کمک می کند تا به درستی کار خود را انجام دهند و همچنین مواد مغذی را به سلول ها برساند و مواد زائد را از بدن خارج کند .به علاوه پتاسیم یک ماده مفیدی است که می تواند تاثیرات منفی سدیم بر فشار خون را کاهش دهد و به حفظ سلامت خون کمک کند. ممکن است در کوتاه مدت به دلایل مختلفی بدن دچار کمبود پتاسیم شود دلایلی مانند اسهال ، استفراغ ، تعریق بیش از حد ، آنتی بیوتیک ها ، ملین ها ، ادرار آورها ، مصرف بیش از اندازه الکل و یا بعضی بیماری‌ها مانند بیماری‌های کلیوی.

علائم کمبود پتاسیم شامل ضعف عضلات ،انقباض و گرفتگی ،سوزن سوزن شدن ، بی حسی و …. برای تامین پتاسیم می توانید از غذاهایی مانند شیر ، عدس ، لوبیا ، موز ، سایر حبوبات استفاده کنید. مردان بالغ بر ۳۴۰۰ میلی گرم در روز و زنان به ۲۶۰۰ میلی گرم پتاسیم نیاز دارند.

۴. آهن

خستگی ،تنگی نفس ، سرد شدن دست ها و پاها ، ناخن های شکننده و موارد دیگر

آهن برای تولید گلبول های قرمز و رساندن اکسیژن به تمام نقاط بدن  بسیار ضروری است. هنگامی که آهن بدن کم شود مشکلاتی در گلبول های قرمز ایجاد می شود که منجر به وضعیتی به نام کم خونی خواهد شد .برخی از گروه هایی که در معرض کمبود آهن قرار دارد، زنان در دوره قاعدگی، افراد در حال رشد ( مانند کودکان و زنان باردار) و همچنین افرادی که رژیم غذایی گیاه خواری را دنبال می‌کنند ،هستند. کم‌خونی می‌تواند علائمی مانند خستگی، تنگی نفس، ضربان  شدید قلب ، ضعف ، صورت رنگ پریده ، سردرد ، سرد شدن دست و پاها ، شکنندگی ناخن و میل به خوردن چیزهایی مانند خاک دارد. علائم ابتدا ملایم و کم است تا جایی که فرد متوجه نمی‌شود و هر چقدر که ذخایر آهن کمتر شود این علائم شدت بیشتری پیدا می‌کند .برای افزایش سطح آهن می توانید از غذاهای غنی شده از آن استفاده کنید. آهن در موارد غذایی متعددی مانند ، انواع لوبیا ، عد س، اسفنا ج، وجود دارد زنان و مردان مسن بالای ۵۰ سال به روزی ۸ میلی گرم آهن نیاز دارند. زنان بزرگسال کمتر از ۵۰ سال نیز به روزی ۱۸ میلی گرم آهن نیاز دارد.

۵. ویتامین B12

بی حسی ،خستگی ، زبان متورم و موارد دیگر

ویتامین B12 به تولید گلبول های قرمز خون کمک می کند.   انتقال دهنده‌های عصبی را نیز بهبود می بخشد .افرادی که رژیم گیاهخواری دارند در معرض کمبود این ویتامین نیز قرار دارد چون این ویتامین در منابع گیاهی وجود ندارد. افرادی که عمل های جراحی انجام داده‌اند برای کاهش وزن هم در معرض کمبود این ویتامین قرار دارند چون این عمل جراحی باعث می‌شود که بدن دیگر نتواند این ویتامین را جذب کند. علائم کمبود شدید ویتامین B12 شامل بی حسی در پاها و یا دست ها است .مشکل در راه رفتن و تعادل ،خستگی، ضعف، زبان متورم ،کم خونی ،از دست دادن حافظه و مشکل در تفکر از علائم کمبود این ویتامین است. این علائم سریعا ویا به تدریج ظاهر می شوند. علائم زیادی برای این کمبود وجود دارد و ممکن است که شما مدتی متوجه کمبود آن نشوید. بزرگسالان به ۲/۴ میکروگرم B12 در روز نیاز دارند. اگر رژیم گیاهخواری دارید از غذاهای غنی شده با ویتامین مثل، شیر گیاهی و غلات صبحانه استفاده کنید .کمبود این ویتامین را می‌توانید در مولتی ویتامین ها نیز تامین کنید. اما اگر در معرض کمبود هستید می توانید مکمل مخصوص حاوی B12 استفاده کنید.

۶. فولات

خستگی ، اسهال ، زبان صاف و موارد دیگر

فولات یا اسید فولیک یک ویتامین گروه B است که برای زنان در بارداری از اهمیت خاصی برخوردار است به همین دلیل مولتی ویتامین ها در دوران بارداری با دوز مشخصی از فولات هستند .فولات برای رشد و عملکرد مادر و نوزاد بسیار اهمیت دارد و می‌تواند خطر نقایص مادرزادی به ویژه آن هایی که لوله عصبی ( مغز و ستون فقرات را درگیر می‌کند) کاهش دهد. کمبود این ویتامین تعادل کل سلول های گلبول ها را کاهش می دهد و باعث نقص لوله عصبی در جنین می شود .علائم کمبود این ویتامین را می‌توان خستگی، بی حالی، رشد نامناسب ، زبان صاف و حساس ، تحریک پذیری دانست. زنانی که باردار هستند باید مطمئن شود که روزانه ۴۰۰ میلی گرم اسید فولیک علاوه بر مصرف غذاهای حاوی این ویتامین را دریافت می‌کنند .فولات به شکل مکمل بهتر توسط بدن جذب میشود و ۸۵ درصد از مکمل‌ها و ۵۰ درصد غذا را جذب می کند .برای دریافت این ویتامین از غذاهای غنی شده مانند لوبیا ، بادام زمینی ، تخمه آفتابگردان ، غلات کامل ، تخم مرغ و سبزیجات با برگ تیره استفاده کنید.

۷. منیزیم

کاهش اشتها ، تهوع ، خستگی و موارد دیگر

منیزیم برای سلامت استخوان ها بسیار مفید است و برای تامین انرژی بدن نیز لازم و ضروری است. بزرگسالان بسته به جنسیت شان روزانه بین ۳۱۰ تا ۴۲۰ میلی گرم به این ویتامین نیاز دارند. کمبود آن در افراد غیر معمول ،مصرف برخی داروها مانند آنتی بیوتیک ها و شرایط سلامتی می تواند جذب منیزیم را محدود کند و یا از دست دادن این ماده مغذی را در بدن افزایش دهد. کمبود منیزیم باعث کاهش اشتها ، تهوع ، استفراغ ، خستگی و ضعف می شود و در موارد شدید بی حسی و سوزن سوزن شدن ، گرفتگی و انقباض عضلات ، ریتم نامنظم قلب ، تغییر شخصیت ، دید ، تشنج و….می شود. برای کمک به بازگشت منیزیم طبیعی بدن، غذاهایی مانند بادام ، بادام هندی ، بادام زمینی ، اسفناج و لوبیای سیاه را مصرف کنید.

ویتامین
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه – ویتامین

کمبود مواد مغذی در رژیم غذایی سالم

اگر فکر می کنید دچار کمبود مواد مغذی هستید به پزشک مراجعه کنید تا پزشک با نتایج آزمایشات مورد نظر برای شما کمبود ویتامین را تشخیص دهد و دارو و مکمل مورد نیاز را برای شما تجویز کند .گاهی به جای مکمل پزشک شما را به یک متخصص تغذیه ارجاع می دهد تا یک رژیم غذایی سالمی را ادامه دهید. رژیم غذایی سالم به کمبود برخی ویتامین ها و مواد مغذی کمک می کند و به مرور آنها را برطرف می کند. بهترین روش برای پیشگیری از کمبود ویتامین داشتن رژیم غذایی سالم و غنی از مواد مغذی است. استفاده از مولتی ویتامین ها نیزمی تواند کامل کننده رژیم غذایی باشد. افرادی که در معرض خطر کمبود مواد مغذی هستند ازجمله بزرگسالان و افرادی که رژیم های غذایی محدود دارد ، مثل گیاهخواران ، زنان باردار و افرادی که به اندازه کافی سبزیجات و میوه‌جات مصرف نمی‌کند. اگر سوالی در مورد احتمال ابتلا به کمبود ویتامین دارید با پزشک مشورت کنید. شما می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی ارومیه تحت نظر پزشکی با تجربه و حرفه ای کلینیک مورد معاینه قرار گیرید و آزمایشات لازم برای شما انجام شود و پزشک تشخیص می دهید که به چه نوع کمبودی دچار هستید و راه درمان مناسبی را به شما ارائه می دهد. تا به رفع کمبود ویتامین ها در بدن خود بپردازید و سلامت خود را تامین کنید.

 

مراحل از بین بردن کمبود مواد مغذی بدن

اگر شما هم جزو افرادی هستید که فکر می کنید دچار بعضی کمبودها و مواد مغذی هستید بهتر است که به پزشک مراجعه کنید. متخصصان با انجام آزمایشات خون و معاینات لازم کمبود ویتامین ها در بدن شما را مشخص می‌کند و دارو و مکمل های مناسبی را برای شما در نظر می‌گیرند. در برخی مواقع پزشک ممکن است که شما را به یک متخصص تغذیه ارجاع داده تا با برنامه‌ریزی و یک برنامه غذایی سالم و مناسب مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز بدن خود را دریافت کنید. اگر میزان کمبود مواد مغذی در بدن شما زیاد نباشد در زمان بسیار کوتاهی می تواند بدنتان به حالت طبیعی بازگردانید. برای تامین نیازهای بدن و جلوگیری از کمبود مواد مغذی سعی کنید رژیم غذایی مناسب و متعادل ای داشته باشید. استفاده از مولتی ویتامین ها نیز می تواند در برنامه غذایی برای شما تکمیل کننده باشد.

مزایا و فواید مواد مغذی

شما می‌توانید با مصرف وعده های کامل غذایی کمبود مواد غذایی را در بدن برطرف کنید .مصرف مکمل ها نقش مهمی در تامین مواد مغذی برعهده دارند. مکمل های در گروه  زیر مغزی ها هستند که ویتامین و مواد معدنی بدن را تامین می کنند .مصرف آنها بدون خطر است. کمبود مکمل‌های  مشکلاتی چون کم خونی و فقر آهن را از بین می برد. و برخی مواقع برای درمان بعضی بیماری ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. دوز بالای نیاسین برای کمبود کلسترول خون ،یا فولیک اسید برای از بین رفتن فقر آهن در دوران بارداری توصیه می شود .البته توجه داشته باشید که برای مزایا و فواید، این مکمل ها حتماً باید توسط پزشک مورد معاینه و آزمایش قرار گیرد تا بدانید که به چه موادی نیاز دارید تا بهترین نتیجه را بگیرید و از بروز بعضی مشکلات بر اثر مصرف بیش از اندازه بعضی ویتامین ها و مکمل ها دوری کنید.

ویتامین

عوارض کمبود ویتامین و مواد مغذی

کمبود بعضی مواد مغذی و ویتامین ها باعث بروز بعضی بیماری ها و مشکلات می‌شود ،که شاید اگر به آن رسیدگی نشود می‌تواند مشکلات زیادی را برای شما در پی داشته باشد. مثلاً کمبود کلسیم و ویتامین D می‌تواند باعث پوکی استخوان و نرم شدن استخوان ها شود که این امر باعث راحت شکسته شدن استخوان ها و پیشروی آن می شود و فرد دچار مشکلات زیادی خواهد شد .همچنین برای اینکه بدانید چه مقدار ویتامین بدن شما نیاز دارد حتماً باید به یک پزشک متخصص مراجعه کنید و به آزمایشات لازم بپردازید و به مصرف ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز ادامه دهید . از مصرف خودسرانه ویتامین ها نیز پرهیز کنید زیرا ممکن است عوارض و مشکلاتی را برای شما در پی داشته باشند. اگر دچار خستگی، بی حالی و مشکلات دیگری در بدن هستید که قبل  وجود نداشته است می‌توانید در کلینیک بین المللی پوست و مو زیبایی ارومیه تحت نظر پزشکی متخصصین کلینیک مورد معاینه قرار گیرد. آزمایشات لازم را انجام دهید و با برطرف کردن مواد مغذی و ویتامین های بدن خود سلامتی و نشاط را دوباره به خود هدیه دهید.

 

هزینه درمان کمبود ویتامین ها و مواد معدنی

هزینه این که بفهمید که به چه ویتامین و مواد مغذی در بدن  کمبود دارید به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این که به کدام کلینیک و پزشک متخصص مراجعه کنید و با انجام آزمایشات متوجه شوید که بدن شما چه کمبودهایی دارد و بسته به اینکه ویتامینی برای شما مورد نیاز است هزینه تهیه دارو و مکمل نیز می‌تواند برای هر فرد متفاوت باشد. اما این را هم در نظر بگیرید که اگر سلامتی شما برای تان اهمیت دارد و می توانید و می خواهید همیشه سالم و سلامت بمانید و برخی از کمبودها ویتامین‌ها و مواد مغذی بدن را برطرف کنید،  هر چقدر هم که هزینه کنید مقرون به صرفه است چون به سلامت و نشاط بدن شما ربط دارد. پس اگر به موقع به درمان کمبود ویتامین  و مکمل های بدن اهمیت ندهید با افزایش مشکلات دیگری روبرو می‌شوید که نیاز به درمان دارد و ممکن است هزینه‌های بیشتری را نیز برای شما در پی داشته باشد. پس به سلامت خود اهمیت دهید و هزینه را ملاک قرار ندهید.

ویتامین
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه – ویتامین

توصیه‌های مصرف صحیح انواع ویتامین‌ها

. همراه با ویتامین ها و مولتی ویتامین ها آب فراوانی بنوشید

. از مصرف مولتی ویتامین ها همراه با قهوه و چای یا نوشیدنی هایی که باعث از بین رفتن تاثیرات این دارو می شوند خودداری کنید.

. مولتی ویتامین های جویدنی را قبل از بلعیدن به خوبی بجویید. در صورت زیر زبانی بودن بعضی ویتامین ها آنها را زیر زبان قرار دهید و صبر کنید تا به خوبی با آب دهان حل شود.

. میزان مصرف ویتامین ها را طبق تجویز پزشک متخصص استفاده کنید و در مصرف بیش از اندازه آن ها زیاده روی نکنید زیرا ممکن است عوارضی مانند تپش قلب ،افزایش ادرار ،ایجاد لکه ها بر سطح دندان، سرگیجه و….را برای شما به همراه داشته باشد.

. اگر هنگام مصرف ویتامین ها را فراموش کردید به محض یاد آوری آنها را استفاده کنید و در هنگام وعده بعدی به اندازه تعیین شده از این ویتامین استفاده کنید و دوزقبلی را فراموش کنید.

. از قرار دادن ویتامین ها در دمای اتاق و مکان های مرطوب و نور خورشید خودداری کنید. برای کسب اطلاعات کافی در نحوه مصرف ویتامین ها و مولتی ویتامین ها می توانید با مشاوران و کارشناسان کلینیک بین المللی پوست و مو زیبایی ارومیه مشورت داشته باشید.

 

مراقبت های بعد از استفاده از مولتی ویتامین ها و همچنین مواد مغذی

همانطور که گفتیم استفاده از ویتامین‌ها و مواد مغذی بستگی به جواب ازمایش ای دارد که توسط پزشک متخصص برای شما مشخص شده است و همچنین از مصرف خودسرانه ویتامین ها به طور جدی باید خودداری کنید زیرا اگر بدن آنها نیاز نداشته باشد می‌تواند اختلالاتی و مشکلاتی در بدن به وجود آورد و همچنین مصرف دوز مصرفی را  پزشک متخصص باید مشخص کند که طبق دستور آن باید به مصرف آنها بپردازید.

.از مصرف خودسرانه خودداری کنید و همچنین از مکمل های دیگر در کنار آن ها استفاده نکنید .زیرا ممکن است که باعث تداخل دارویی در بدن شما شود و اگر داروهای خاصی مصرف کنید و یا بیماری خاصی دارد قبل از تجویز پزشک برای جبران ویتامین‌ها و مواد مغذی باید در مورد مصرف داروهای خود با پزشک متخصص مشورت داشته باشید تا تداخل دارویی برای شما حاصل نشود .

.شما می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی ارومیه با مشاوران و پزشکان متخصص و با تجربه کلینیک به رفع کمبود ویتامین‌ها و مواد مغذی بدن خود بپردازید و سلامت و نشاط را به بدنه خود هدیه دهید.

ویتامین
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه – ویتامین

اثرات و نتایج

اگر شما به سلامتی خود اهمیت می دهید با انجام آزمایشات به رفع ویتامین‌ها و مواد مغذی به بدن خود بپردازید. همچنین سلامت جسم  باعث می‌شود که زندگی سالم و شادابی را داشته باشید .کمبود بعضی ویتامین ها می تواند عوارض جبران ناپذیری را برای بدن به همراه داشته باشد. همچنین مصرف بیش از اندازه بعضی از آنها نیز می‌تواند عوارضی را برای شما به وجود آورد پس از مصرف خودسرانه ویتامین‌ها و مواد مغذی پرهیز کنید و با مراجعه به پزشک و انجام آزمایشات لازم به بررسی آن بپردازید تا همیشه بدنی سالم و تندرست داشته باشید .شما می توانید در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی ارومیه سلامت و زیبایی خود را تأمین کنید.

 

دوره نقاهت ویتامین‌ها و مواد مغذی

ویتامین و مواد معدنی برای کمبود آن در بدن مورد استفاده قرار می گیرد که دوره نقاهت و ریکاوری ندارد و شما می توانید بعد از مصرف هرگونه ویتامین و مواد مغذی به کارهای روزمره خود ادامه دهید. ویتامین‌ها و مواد مغذی در میوه جات و سبزیجات نیز وجود دارد که با مصرف به اندازه میوه جات و سبزیجات می توانید سلامت خود را حفظ کنید و به جبران کمبود آنها بپردازد. البته باید توجه کنید که اگر فکر می کنید بدن شما دچار کمبود و یا ویتامین است  حتما باید توسط پزشک مورد معاینه قرار گیرد تا مشخص شود و درمان مناسبی صورت گیرد. شما می توانید در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی ارومیه زیر نظر پزشک متخصص و با تجربه ی کلینیک و انجام آزمایشات لازم بپردازید و با مشورت و راهنمایی پزشک متخصص در مورد تغذیه مناسب و همچنین داشتن رژیم غذایی سالم و استفاده کنید.و ویتامین ها و مواد معدنی بدن خود را تامین کنید و از سلامت و تندرستی خود را تضمین کنید.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه

نتیجه گیری

کمبود بعضی ویتامین ها و مواد معدنی می‌تواند به‌طور قابل مشاهده و آشکار شود مثلا خستگی یا برخی درد ها در بدن می تواند نشانه کمبود بعضی ویتامین ها و مواد معدنی باشد. اگر در بدن خود نشانه های غیر معمولی را مشاهده کردید که قبلاً وجود نداشته حتماً باید توسط پزشک متخصص مشورت داشته باشید تا با انجام آزمایشات لازم مصرف مکمل ها و کمبود ویتامین ها در بدن شما را از بین ببرد .شاید فکر کنید که کمبود مواد غذایی پدیده بوده که در قدیم وجود داشته و امروزه با مصرف غذاهای فراوانی که وجود دارد دیگر دچار کمبود نمی شوید، ولی این یک اشتباه بزرگ است و ممکن است  در برخی موارد دچار بعضی کمبودها و مواد مغذی شود  و اگر درمان نشوید برای سلامت شما  ضرر آور باشد کمبود مواد مغذی به بدن بسیار کمک می‌کند و اگر با کمبود مواجه شوند ممکن است بروز مشکلاتی را در بدن آغاز شود. کمبود مواد مغذی می‌تواند باعث برخی بیماری‌ها شود مثلا کمبود کلسیم و ویتامین D می‌تواند باعث نرم شدن استخوان‌ها و در نهایت شکستگی استخوان‌ها را به همراه داشته باشد و همچنین کم بوده آهن ناکافی می تواند باعث کم خونی و کمبود انرژی در بدن شود. علائم زیادی وجود دارد که نشان می دهد شما چه ویتامین و مواد معدنی را در بدن کم دارید و برای جبران آن باید چه کاری را انجام دهید. اما باید توجه کنید که اگر مشکلی در سیستم بدن مشاهده کردید حتما باید توسط پزشک متخصص و با تجربه مورد معاینه قرار گیرید تا ایشان با انجام آزمایشات لازم تشخیص دهد که چه نوع کمبودی در بدن مبتلا هستید و با دادن رژیم غذایی مناسب به شما و همچنین مصرف بعضی مکمل ها و ویتامین ها آنها را در بدن شما تامین کند و سلامتی و نشاط را به بدن شما هدیه دهد. شما می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی ارومیه تحت نظر پزشک متخصصین کلینیک مورد آزمایش قرار گیرید تا پزشک بتواند به راحتی به بررسی کمبود ویتامین های شما بپردازد و برای شما مکمل ها و داروهای مورد نیاز را تجویز کند تا شما دوباره سلامتی و نشاط خود را به دست آورید. همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو توسط پزشک متخصص و با تجربه صورت می‌گیرد که می توانید از خدمات بهره‌مند شوید و زیبایی و جوانی را به خود هدیه دهید. مشاوره در این کلینیک به صورت رایگان است که می توانید از مشاوره نیز کلینیک نیز بهره‌مند شوید.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد :

راهکار های خانگی درمان افتادگی پوست صورت با ماساژ و ماسک

جلوگیری از ریزش مو_راهکارهای موثر در درمان ریزش مو

آیا قرص اسپیرونولاکتون از ریزش موی ارثی جلوگیری می‌کند؟

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

44910107800

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 6 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicorumieh

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه توسط کادرحرفه ای انجام میشود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

https://clinicorumieh.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه: https://clinicorumieh.ir/5btt

لینک آپارات: https://aparat.com/v/5xr4l

لینک نماشا: https://www.namasha.com/v/pveHmP6h

ویکی پدیا: https://en.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://youtu.be/-DDQ6jieGdQ

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

مدل ابرو فیبروز برای صورت گرد
انواع خدمات زیبایی پوست در کلینیک پوست مو
هزینه پروتز چانه ۱۴۰۲
کانتورینگ صورت با تزریق چربی
سفید کننده واژن
لیفت لب روسی

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • ایران ارومیه کلینیک زیبایی ارومیه
  • 09120043630-04491010780
  • info@clinicorumieh.ir