لیفت صورت روش ها مزایا عوارض و هزینه ها

لیفت صورت روش ها مزایا عوارض و هزینه ها

لیفت صورت روش ها مزایا عوارض و هزینه ها:

گذر زمان را به‌وضوح می‌توان در افتادگی‌های پوستی و چین و چروک‌ها مشاهده کرد. این اتفاق گریزناپذیر تقریبا تمام افراد اعم از زن و مرد را درگیر خود می‌کند. از همین رو بسیاری از افراد در سنین بزرگسالی به انواع راه‌های جوانسازی پوست از جمله کرم‌ها، محلول‌ها و حتی روش‌های کلینیکال جوانسازی روی می‌آورند. استفاده از کرم‌های لیفت موقتی بوده و ممکن است پس از توقف مصرف چین و چروک‌ها با شدت بیشتری برگردند.لیفت صورت یکی از روش‌های کلینیکال برای جوانسازی پوست است که تاثیر چشمگیری روی صورت دارد.

با افزایش سن رفته‌رفته کلاژن موجود در پوست کاسته شده و پوست استحکام و سفتی خود را از دست می‌دهد. در نتیجه از بین رفتن استحکام رشته‌های پوستی، افتادگی در قسمت‌های مختلف به ویژه در ناحیه صورت می‌شود که می‌تواند بر روی زیبایی تاثیر منفی بگذارد.

به همین دلیل پزشکان متخصص زیبایی همواره به دنبال راهی برای بازگرداندن استحکام و بهبود سفتی پوست هستند. لیفت صورت یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای بهبود آثار پیری و از بین بردن آن‌ها است. این کار با استفاده از روش‌ها و متدهای مختلفی انجام می‌شود که هر یک مزایا و معایب خاص خود را دارند. در این مطلب می‌خواهیم روش‌های لیفت صورت را با هم مقایسه کرده و بهترین گزینه را به شما معرفی کنیم. بنابراین اگر می‌خواهید برای بازگرداندن شادابی به صورت خود از روش‌های لیفت استفاده کنید؛ تا انتها با ما همراه باشید.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه

لیفت صورت چیست؟

پوست ما همواره در معرض آسیب‌های بیرونی مانند نور خورشید و آلودگی‌های محیطی است. از سوی دیگر حالت‌های روحی نامساعد ما هم نشانه‌های خود را بر روی پوست به جای می‌گذارند و می‌توانند از شادابی آن بکاهند. همچنین تغذیه نامناسب و عدم رسیدگی به پوست می‌تواند مزید بر علت شده و در نهایت باعث ایجاد چین و چروک و افتادگی در قسمت‌های مختلف پوست صورت و بدن شود. در این موارد تنها راه، بالا کشیدن پوست یا لیفتینگ است. این کار می‌تواند به طور موثری بر روی چین و چروک‌های صورت تاثیر گذاشته و آن‌ها را از میان بردارد. در نتیجه صورت شما جوان‌تر به نظر می‌رسد و خطوط عمیق بر روی آن از بین می‌روند.

استفاده از روش‌های مختلف برای لیفت صورت می‌تواند باعث سفت‌تر شدن پوست شده و در نهایت شادابی و طراوت را برای آن به ارمغان آورد. این روش‌ها با از بین بردن چین و چروک‌ها و جوان‌تر نشان دادن چهره، باعث افزایش اعتماد به نفس می‌شوند و تاثیر به سزایی بر روی روحیه افراد دارند. از سوی دیگر از روش‌های لیفت صورت می‌توان برای از بین بردن غبغب هم استفاده کرده و همه چروک‌های سطحی موجود بر روی صورت را از بین برد.

 

انواع روش ها لیفت صورت

در حال حاضر روش‌های مختلفی برای از بین بردن آثار پیری و افتادگی پوست وجود دارد که با توجه به شرایط افراد، یکی از آن‌ها به عنوان بهترین گزینه انتخاب می‌شود. بیشتر این روش‌ها ایمن و غیرتهاجمی هستند و هیچ نیازی به جراحی ندارند. در این بخش می‌خواهیم تعدادی از بهترین روش‌ها را برای کشیدن پوست صورت و از بین چین و چروک از روی آن به شما معرفی کنیم.

 

هایفوتراپی

هایفوتراپی یکی از روش‌های غیرتهاجمی برای از بین بردن چین و چروک‌های خفیف و متوسط است که با استفاده از امواج فراصوت انجام می‌شود. در نتیجه در این روش هیچ اثری از تزریق و سوزن وجود ندارد و همه افراد از سن 30 تا 75 سالگی می‌توانند از آن استفاده کنند. در هایفوتراپی امواج فراصوت به لایه‌های میانی پوست نفوذ کرده و آسیب‌های جزئی را با ایجاد گرما در این بافت‌ها به وجود می‌آورند؛ در نتیجه بدن برای ترمیم این آسیب‌ها، سلول‌های پوست را تشویق به تولید کلاژن می‌کند و به این ترتیب چین و چروک‌ها را از بین می‌برد.

مزیت‌های روش هایفوتراپی

. بدون نیاز به جراحی و کاملا ایمن،

. بدون درد و عوارض جانبی،

. قابلیت از بین بردن چین و چروک‌ها تنها در یک جلسه،

. قابل‌استفاده در تمامی سنین ۳۰ تا ۷۵ سالگی،

. ماندگاری نتایج از یک تا سه سال،

. قابل‌استفاده برای از بین بردن چین و چروک‌های عمیق،

معایب روش هایفوتراپی

. نمی‌توان از آن برای افرادی که ایمپلنت فلزی دارند استفاده کرد.

. ایجاد بی‌حسی یا تغییر رنگ پوست در موارد نادر.

 

لیفت صورت با نخ

در این روش لیفت صورت از نخ‌هایی به جنس پلی لاکتیک اسید یا اسید گلیکولیک یا دیگر نخ‌های قابل‌جذب، برای از بین بردن چین و چروک صورت استفاده می‌شود. با استفاده از این روش می‌توان شل شدن پوست و افتادگی‌های ناشی از جراحی را از بین برد. در روش لیفت صورت با نخ، تعدادی برش در ناحیه مورد نظر ایجاد می‌شود و سپس با استفاده از نخ‌های بخیه قابل‌جذب، پوست به سمت بالا کشیده می‌شود. این برش‌ها چندان عمیق نیستند و پس از جذب نخ‌ها، هیچ اثری از آن‌ها بر روی صورت شما باقی نمی‌ماند.

یکی از زیرمجموعه‌های روش لیفت صورت با نخ، استفاده از نخ PDO است؛ این نوع نخ می‌تواند بافت‌های کلاژن پوست را تحریک کرده و به این ترتیب با کمک فرایندهای طبیعی، به بازسازی پوست کمک کند. از سوی دیگر استفاده از این روش می‌تواند منافذ پوستی را ببندد؛ در نتیجه مانع از ایجاد چین و چروک‌های جدید خواهد شد. برش‌هایی که در این روش ایجاد می‌شوند؛ معمولا عمق بیشتری نسبت به دیگر روش‌های لیفت صورت با نخ دارند.

مزایای لیفت صورت با نخ

. ایجاد نتایج بسیار زیبا و طبیعی،

. حفظ ویژگی‌های اصلی صورت مانند انحنای طبیعی و حجم گونه‌ها و لب‌ها،

. ایمنی بالا،

. قابلیت استفاده در قسمت‌های حساس مانند پلک‌های افتاده،

. دوره نقاهت بسیار کوتاه،

. هزینه مناسب.

معایب لیفت صورت با نخ

. در این روش نمی‌توان تغییرات بنیادی و جدی در پوست ایجاد کرد.

. از این روش نمی‌توان برای از بین بردن افتادگی‌های شدید یا چروک‌های عمیق استفاده کرد.

 

لیفت صورت با استفاده از جراحی

زمانی که افتادگی یا شل شدن پوست خیلی شدید باشد و نتوان با استفاده از روش‌های غیرتهاجمی از پس انجام آن برآمد؛ از روش جراحی برای لیفت صورت استفاده می‌شود. این روش دوره نقاهت طولانی‌مدتی دارد و نتایج حاصل از آن تا سال‌ها بر روی صورت باقی می‌مانند. به علاوه افرادی که در سنین زیر ۴۰ یا بالای ۶۰ سال هستند؛ نمی‌توانند از جراحی برای از بین بردن چین و چروک‌ها یا رفع اثر افتادگی استفاده کنند.

مزایای لیفت صورت با استفاده از جراحی

. ماندگاری نتایج تا ده سال،

. قابل‌استفاده برای از بین بردن افتادگی‌ها یا شل شدگی بسیار شدید،

. نتایج کاملا قابل‌لمس.

معایب لیفت صورت با استفاده از جراحی

. نیاز به بیهوشی عمومی،

. دوره نقاهت طولانی‌مدت تا شش ماه،

. دارای محدودیت سنی،

. عدم امکان تغییر یا اصلاح نتایج.

 

لیزر RF فرکشنال

لیزر RF فرکشنال یک روش ترکیبی از میکرونیدلینگ و رادیو فرکوئنسی است که در آن از امواج رادیویی با طول موج بلند برای از بین بردن چین و چروک‌ها استفاده می‌شود. در این روش امواج رادیویی بر روی لایه میانی پوست متمرکز شده با ایجاد گرما و تحریک پوست، به روند کلاژن سازی سرعت می‌بخشند. در نتیجه پوست حالت ارتجاعی خود را به دست می‌آورد و می‌تواند آثار باقیمانده ناشی از جوش یا آکنه را هم از بین ببرد.

لیزر RF فرکشنال به صورت تکه‌تکه بر روی قسمت‌های مختلف پوست تاثیر خود را بر جای می‌گذارد و از بافت‌های سالم برای ترمیم قسمت‌های آسیب‌دیده کمک می‌گیرد. اگر می‌خواهید درباره این روش اطلاعات بیشتری را به دست آورید.

یکی از روش‌های زیرمجموعه لیزر آر اف فرکشنال، به عنوان روش آتیوا شناخته می‌شود. در این روش گرمای یکنواخت و کنترل‌شده‌ای در لایه‌های زیرین پوست ایجاد می‌شود که می‌تواند بافت‌های فیبروزی را تحریک کرده و به این ترتیب پوست را تحریک به تولید کلاژن‌های جدید کند. از سوی دیگر ایجاد گرما می‌تواند به روند تولید کلاژن سرعت ببخشد. از روش آتیوا می‌توان برای از بین بردن عارضه‌های پوستی و جای زخم هم استفاده کرد.

مزایای لیزر RF فرکشنال

. ایمنی بسیار بالا و عدم ایجاد آسیب در سایر قسمت‌های پوست،

. قابل‌استفاده در قسمت‌های مختلف بدن،

. کارایی و بازدهی بالا به دلیل استفاده از سوزن‌هایی با روکش طلا،

. کاملا بدون درد و خونریزی است.

. قابلیت کنترل میزان حرارت ایجادشده، عمق نفوذ و اثرات تخریبی،

. قابل‌استفاده در نواحی حساس مانند دور لب، چشم، پیشانی و نواحی استخوانی،

. ماندگاری بسیار بالا از ۳ تا ۵ سال،

. استفاده از این روش محدودیت سنی ندارد.

معایب لیزر RF فرکشنال

. برای از بین بردن چین و چروک‌های عمیق یا افتادگی‌های شدید مناسب نیست.

. توانایی پر کردن حجم ازدست‌رفته پوست را ندارد.

. نتایج آن تا حد زیادی به مهارت اپراتور بستگی دارد.

. در صورت تنظیم نادرست قدرت تابش، ممکن است پوست دچار سوختگی شود.

 

اندولیفت

یکی دیگر از روش‌های لیفت صورت که بدون نیاز به جراحی انجام می‌شود؛ اندولیفت است. در این روش نه خبری از تزریق است و نه نیازی به برش وجود دارد؛ به همین دلیل گزینه بسیار خوبی برای افراد مستعد اسکار یا افرادی است که از جراحی می‌ترسند. در روش اندولیفت از یک نوع لیزر با طول موج 1470 نانومتر برای از بین بردن چین و چروک‌های صورت استفاده می‌شود که می‌تواند نتایج بسیار ماندگاری را بر جای بگذارند. این نوع لیزر که از نوع مادون قرمز است؛ می‌تواند با ایجاد حرارت در بافت‌های زیرین پوست، چربی‌های اضافه آن را از بین ببرد و به این ترتیب سفت شدن پوست را به دنبال داشته باشد.

مزایای اندولیفت

. هیچ اثری از خونریزی یا زخم در این روش وجود ندارد.

. دوره نقاهت در این عمل بسیار کوتاه است.

. نیازی به بیهوشی عمومی ندارد.

. تغییرات ناشی از اندولیفت در همان جلسه اول قابل‌مشاهده هستند.

نتایج اندولیفت تا سه سال بر روی پوست باقی می‌مانند.

. قیمت مناسبی دارد.

معایب اندولیفت

. برای از بین بردن چین و چروک‌های عمیق مناسب نیست.

. ممکن است آثاری از تورم و کبودی را بر روی صورت به جای بگذارد.

 

تزریق بوتاکس

یکی از رایج‌ترین روش‌هایی که برای لیفت صورت استفاده می‌شود؛ تزریق بوتاکس است. بوتاکس درواقع یک نوع دارو است که می‌تواند با فلج کردن عضلات، خطوط پوستی را از بین ببرد. از این روش می‌توان برای از بین بردن عیوب ظاهری بینی، رفع افتادگی‌های کنار لب و فرم دادن به ابروها استفاده کرد. نکته مهم اینجا است که برای تزریق بوتاکس حتما باید به کلینیک‌های معتبر مراجعه کنید و از انجام آن در آرایشگاه‌ها به طور جدی بپرهیزید.

مزایای تزریق بوتاکس

. قابلیت از بین بردن چین و چروک‌های عمیق یا خطوط متعدد،

. روش کم تهاجمی و ایمن،

. دارای خاصیت‌های درمانی،

. جلوگیری از تعریق زیاد پوست،

. دارای نتایج کاملا موقتی و قابلیت حذف در صورت نارضایتی فرد متقاضی،

. قیمت مناسب.

معایب تزریق بوتاکس

. احتمال ایجاد تورم و عفونت در صورت استفاده از برندهای نامعتبر و کم کیفیت،

. احتمال ایجاد حساسیت‌های آلرژیک پس از تزریق بوتاکس،

. نیاز به تمدید پس از گذشت 4 تا 6 ماه.

 

تزریق ژل

تزریق ژل یکی از بهترین روش‌ها برای از بین بردن چین و چروک‌های صورت و پر کردن حجم ازدست‌رفته پوست در قسمت گونه یا شقیقه است. با استفاده از این روش می‌توان عیوب ظاهری بینی را هم برطرف کرده و زاویه صورت را بهبود بخشید. برندهای مختلفی برای تزریق ژل استفاده می‌شوند که بهترین گزینه با توجه به شرایط، سن و انتظارات شما انتخاب خواهد شد.

مزایای تزریق ژل

. امکان مشاهده نتایج بلافاصله پس از تزریق،

. قابل‌استفاده برای از بین بردن چین و چروک‌های عمیق،

. نداشتن دوره نقاهت و عوارض شدید،

. کسب نتایج کاملا طبیعی،

. قابلیت برگشت یا اصلاح نتیجه در صورت نارضایتی فرد.

معایب تزریق ژل

. احتمال ایجاد عفونت در صورت استفاده از برندهای نامرغوب،

 

تزریق چربی

یکی دیگر از روش‌های رایج برای از بین بردن چین و چروک‌های پوست و جبران حجم ازدست‌رفته آن، تزریق چربی‌های طبیعی به پوست است. در این روش چربی‌ها از بدن خود فرد استخراج می‌شوند؛ به همین دلیل بیشترین سازگاری را با بدن دارد و عوارض جدی ایجاد نمی‌کند. در برخی از موارد نتایج به‌دست‌آمده از تزریق چربی دائمی هستند و نیازی به ترمیم ندارند.

مزایای تزریق چربی

. ماندگاری بسیار زیاد نتایج و بدون نیاز به ترمیم،

. قابلیت از بین بردن چین و چروک‌های بسیار عمیق،

. کاملا سازگار با بدن،

. ایجاد نتایج کاملا طبیعی و بهبود بافت پوست،

. قابلیت اصلاح فرم صورت.

معایب تزریق چربی برای لیفت صورت

. طولانی بودن دوره نقاهت در مقایسه با سایر روش‌های لیفت صورت،

. احتمال وارد شدن آسیب به بافت بدن در زمان استخراج چربی،

. باقی ماندن جای زخم در برخی از افراد،

. احتمال ایجاد عفونت‌های پوستی یا واکنش‌های آلرژیک،

. احتمال تجمع مایع یا لخته شدن خون در زیر پوست.

 

کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی یکی از بهترین روش‌ها برای از بین بردن چین و چروک‌های پوست، درمان تیرگی اطراف چشم، رفع جای جوش و زخم است. در این روش از گاز کربن دی اکسید برای تحریک سلول‌های پوستی به تولید کلاژن جدید استفاده می‌شود. تزریق کربن دی اکسید به زیر پوست باعث می‌شود که خون‌رسانی به بافت افزایش پیدا کند؛ در نتیجه روند ترمیم سلولی سریع‌تر می‌شود و پوست خیلی راحت خود را ترمیم خواهد کرد.

مزایای کربوکسی تراپی

. قابلیت صاف کردن پوست و از بین بردن ترک‌ها،

. ایمنی بالا،

. کوتاه بودن جلسه‌های درمانی،

. بدون نیاز به دوره نقاهت و ریکاوری،

. بهبود خون‌رسانی به بافت پوست و تشویق بافت به سوزاندن چربی‌ها،

. استفاده از فرایندهای ترمیمی طبیعی برای از بین بردن آثار چین و چروک.

معایب کربوکسی تراپی

. نیاز به تعداد جلسه‌های بیشتر در مقایسه با دیگر روش‌های لیفت صورت،

. ماندگاری کوتاه‌مدت بین 4 تا 6 ماه.

. در انواع روش های لیفت صورت می توان هایفوتراپی را یکی از بهترین روش ها برای لیفت صورت دانست و در این مقاله در مورد هایفوتراپی اطلاعات بیشتری را در اختیار زیبا جویان عزیز قرار می دهیم.

لیفت صورت
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه – لیفت صورت

هایفوتراپی چیست؟

هایفو یا HIFU، به معنای امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا است. هایفوتراپی نیز درمان لیفتینگ و جوانسازی پوست است که عمدتا برای پوست صورت و گردن استفاده میشود. در هایفوتراپی از امواج فراصوت (Ultrasound) شبیه به سونوگرافی استفاده میشود. روش درمانی در هایفوتراپی کاملا غیر تهاجمی بوده و تنها با تحریک و افزایش تولید کلاژن در لایه های عمیق پوست، موجب بازسازی سلول های آسیب دیده و رشد سلول های جدید در پوست میشود. این درمان حتی در بعضی مواقع، “لیفت سرپایی صورت” نیز نامیده میشود چرا که روند درمان در این روش بسیار سریع، بدون درد و بدون نیاز به دوره نقاهت است.

امواج هایفوتراپی، به لایه های عمیق پوست نفوذ کرده و گرمای حاصل از این امواج با ایجاد آسیب کنترل شده به سلول های پیر، موجب تحریک تولید کلاژن در پوست میشود که اصطلاحا به این روند نئوکلاژنوزیس گفته میشود. فرآیند کلاژن سازی منجر به سفت شدن پوست شل شده ی قبلی میشود و درنتیجه باعث میشود فرد پوستی زیباتر، سفت‌تر و بدون چین و چروک داشته باشد.

هایفوتراپی یکی از روش های جوانسازی و زیباسازی پوست است که میتواند جایگزین جراحی لیفت صورت شود. از طرفی، افراد جوانتر که نمیخواهند خطرات ناشی از جراحی های لیفت صورت را تجربه کنند،‌میتوانند از مزایای هایفوتراپی بهره مند شوند. اما توجه داشته باشید که هایفوتراپی در موارد افتادگی شدید پوست نمیتواند چندان موثر باشد.

 

هایفوتراپی صورت

هایفو صورت (FACIAL HIFU) مزایای بسیار زیادی به دنبال داره. شما میتونید به کمک این روش تاثیرات عمیقی روی پوستتون بذارین که در ادامه به مهم ترین اون ها اشاره می کنیم.

کاهش چشمگیر چین و چروک های روی صورت

رفع افتادگی پوست در ناحیه گردن

لیفت کردن بخش های مختلف صورت از جمله گونه ها، پلک ها و ابروها

حذف غبغب با لیفت پوست صورت

کمک به بهتر دیده شدن فک صورت

لیفت کردن گردن

لیفت کردن ناحیه دکلته

رفع پیری پوست

صاف کردن پوست

افزایش نشاط و شادابی پوست

این موارد میتونن پوست شما در چند جلسه زیباتر و جوان تر کنن. تنها موردی که تو انجام عمل های زیبایی اهمیت زیادی داره، اینه که حتما کار رو به متخصص مربوطه بسپارین. سعی کنین برای انجام هایفو صورت حتما به خوبی تحقیق کنین و بهترین پزشک رو برای انجام این کار انتخاب کنین.

 

مراحل انجام هایفوتراپی

در ابتدا بایستی جلسه مشاوره بین پزشک و بیمار تشکیل بشه تا وضعیت پوست بیمار به خوبی بررسی شده و برطبق اون برنامه ریزی هایفو صورت بگیره

در مرحله بعدی آزمایش های لازم برای آماده کردن بیمار انجام میشه

حالا پزشک بخشی از پوست رو که قراره عملیات هایفوتراپی روی اون انجام بشه رو به خوبی تمیز و ضدعفونی میکنه

اولین مرحله عملیاتی استفاده از ژل جوان ساز صورت هست.

حالا بایستی به کمک دستگاه مخصوص هایفوتراپی، امواج فراصوت رو به ناحیه موردنظر وارد کنن

این امواج به صورت امواج کوتاه اولتراسوند تابیده میشن.

به صورت میانگین هر جلسه هایفو صورت چیزی بین 30 الی 90 دقیقه طول میکشه

بر طبق نظر پزشک و شرایط بیمار، در صورت لزوم از بی حسی موضعی استفاده میشه.

از اونجایی که درد هایفوتراپی چندان شدید نیست، از بی حسی های قوی یا بیهوشی استفاده نمیشه. حتی میشه بعد از انجام عمل به کمک داروهای مسکنی مثل ایبوپروفن یا استامینوفن درد رو کاهش داد.

خب به دلیل اینکه در هایفوتراپی خبری از بریدگی و بخیه نیست و تمام کارها با اشعه انجام میشه، بیمار میتونه بعد از عمل به زندگی و فعالیت های روزمره ش برسه و دوران نقاهتی وجود نداره

 

مزایای هایفوتراپی

طبق گفته انجمن جراحی پلاستیک آمریکا هایفو و سایر روش‌های زیبایی بدون جراحی در چند سال گذشته بسیار محبوب شده و تقاضای زیادی داشته ‌اند. نظرات درباره هایفوتراپی معمولا مثبت است. هایفو در جوانسازی پوست بسیار موثر بوده و مزایای زیر را به همراه دارد:

 

کاهش چین و چروک

سفت شدن پوست افتاده در ناحیه گردن

لیفت گونه، ابرو و پلک‌ها

زاویه‌سازی فک

سفت شدن ناحیه سینه

صاف شدن پوست.

 

معایب هایفوتراپی

عوارض هایفوتراپی زیاد نبوده و در عرض چند روز از بین می‌رود. در حین عمل هایفو ممکن است، کمی درد حس شود. در برخی افراد با هر پالس الکتریکی احساسی شبیه به وارد شدن خار در پوست تجربه می‌شود. اگر نگران درد هستید، حتما پیش از عمل با پزشک خود مطرح کنید. ممکن است، پزشک قبل از شروع هایفو مصرف استامینوفن یا داروی ضدالتهابی غیراستروئیدی مانند ایبوپروفن را پیشنهاد دهد.

بلافاصله بعد از درمان ممکن است، قرمزی یا تورم خفیفی را تجربه کنید. این عارضه پس از چند ساعت به طور کامل برطرف می‌شود.

در برخی افراد احساس سوزن سوزن شدن برای چند هفته ادامه خواهد داشت.

یکی از عارضه‌های نادر کبودی و بی‌حسی موقت است. این حالت پس از چند روز از بین می‌رود. اگر این روش توسط یک دکتر پوست آموزش دیده و باتجربه انجام شود، بسیار ایمن است. به راحتی می‌توان پس از انجام این عمل به کارهای روزمره مشغول شد.

 

کاندیدا مناسب هایفوتراپی

خب با اینکه هایفوتراپی یه روش غیرتهاجمی به حساب میاد، اما با این وجود باید قبل از انجام دادنش بررسی کنین و ببینین آیا شما واجد شرایط برای انجام هایفو هستین یا نه؟ بر اساس بررسی هایی که انجام شده، افرادی که در محدوده سنی 30 الی 75 سال هستن میتونن این کار رو انجام بدن. البته مهمه که شرایط پوست به چه صورتی باشه. اگه افتادگی و شل شدگی پوست شما خفیف تا حد متوسط هست و در واقع بیشتر دنبال روش پیشگیری از پیری هستین، میتونین هایفو رو انجام بدین. افرادی که پوست جوان تری دارن و دوست دارن از پیری زودرس جلوگیری کنن میتونن با هایفو نتایج بسیار خوبی بگیرن. اما هرچه درصد پیری در پوست بیشتر باشه ممکنه نتایج هایفو به مراتب کمتر باشه یا برای کسب نتیجه دلخواه به تعداد جلسات بیشتری احتیاج داشته باشین.

 

کاندیدا نامناسب هایفوتراپی

افراد دارای پوست آسیب دیده ممکن است، قبل از هایفوتراپی به درمان‌های دیگری نیاز داشته باشند. این روش برای افرادی که دارای عفونت یا ضایعات پوستی در ناحیه مورد نظر هستند، توصیه نمی‌شود. همچنین افرادی که آکنه شدید، کیستیک یا پروتزهای فلزی در ناحیه درمان دارند، از روش هایفو نباید استفاده کنند.

خانم‌های باردار نیز نباید از روش‌های مختلف زیبایی مثل هایفو استفاده کنند.

اگر تمایل به انجام این متد زیبایی دارید، حتما نظر متخصص زنان و پزشک زیبایی خود را جویا شوید. همچنین افرادی که سن بالایی دارند و افتادگی پوست ‌آن‌ها شدید است، با روش هایفو به نتیجه مطلوبی نمی‌رسند. دکتر پوست معمولا برای این افراد روش جراحی را پیشنهاد می‌دهد.

 

هزینه های هایفوتراپی

عوامل موثر در هزینه های هایفوتراپی

هزینه درمان با روش هایفوتراپی یا اولتراسوند متمرکز با شدت بالا، با توجه به عوامل زیادی که وجود دارد، متفاوت است. نکته بسیار مهم و تاثیرگذار روی این موضوع، تعداد نقاطی است که می‌خواهید این کار زیبایی را در ان نقاط انجام دهید. به‌عنوان مثال ناحیه بالای صورت، از کم هزینه‌ترین نقاط درمان است. در مقابل ناحیه پایین صورت و گردن، از نواحی هستند که نیاز به درمان بیشتری دارند.

عامل بعدی موثر بر هزینه هایفوتراپی ، هزینه کلینیکی است که کار را انجام می‌دهد. اگر کلینیکی هزینه پایینی را برای این‌کار دریافت کند، به‌طور قطع می‌توان گفت که از دستگاه‌های بی‌کیفیت و قدیمی یا برند نامرغوب استفاده می‌کند. البته از لحاظ ظاهری شاید با بقیه دستگاه‌ها تفاوتی نداشته باشد اما قطعا کیفیت یکسانی نخواهند داشت.

سومین عامل موثر بر هزینه هایفوتراپی ، مهارت پزشک معالج است. پزشکان ماهر و متخصص تکنیک‌های منحصر به فرد خود را برای رسیدن به نتیجه بهتری دارند. قوانین خاصی برای تعداد شات‌ها در مناطق مختلف صورت وجود دارند که پزشکان هر قسمت از تعداد شات های متفاوتی استفاده می‌کنند.

هزینه مشاوره یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در این زمینه است. کلینیک‌هایی که در مناطق اصلی شهرها قرار دارند، معمولا هزینه‌های بیشتری را دریافت می‌کنند. چون هم از دستگاه‌های به روز و با کیفیت استفاده می‌کنند و هم از خدمات بی‌نظری که ارائه می‌دهند، می‌توانید استفاده کنید. میزان اهیمت به بهداشت و بهداشتی بودن کلینیک از دیگر مسائلی است که باید به آن اهمیت دهید. هر چه نکات بهداشتی بیشتری در کلینیک رعایت شده باشد اطمینان به عملکرد کلینیک بیشتر خواهد بود.

وسعت ناحیه تحت درمان مطمئنا بر روی هزینه و قیمت هایفوتراپی موثر بوده و هرچه وسعت ناحیه تحت درمان بیشتر باشد، هزینه و قیمت هایفوتراپی نیز افزایش خواهد یافت. اگر ناحیه مورد نظر دچار افتادگی و چین و چروک عمیق باشد، هزینه بیشتری برای درمان باید پرداخت کرد.

برای جلوگیری از بالا رفتن هزینه هایفوتراپی، مشخص کردن دقیق ناحیه مورد نیاز هایفو صورت است. اگر تنها برای یک ناحیه جزئی نیاز به انجام کار دارید، اصلا لازم نیست مه هزینه کل صورت راپرداخت کنید. راه دیگر، تعیین تعداد شات های مورد نیاز برای درمان است. پرس و جو درباره دستگاه به شما کمک میکند تا تعداد شات های مورد نیاز برای درمان خود را مشخص کنید. هزینه درمان هایفو در یک ناحیه با ناحیه دیگر متفاوت است، بنابراین برای تخمین زدن و بررسی هزینه ها هایفوتراپی باید به نکات گفته شده دقت کنید.

 

مراقبت های قبل از هایفوتراپی

قرار گرفتن در معرض آفتاب باعث سوختگی پوست می شود و پوست آفتاب سوخته یا برنزه شده با هایفو قابل درمان نیست. همچنین، از تمام مواد شیمیایی که باعث تحریک پوست می شوند باید خودداری کنید، زیرا مانع درمان می شود. توجه داشته باشید که اگر قصد انجام هایفوتراپی را دارید، از مصرف آنتی بیوتیک ها خودداری نمایید. چرا که برخی آنتی بیوتیک ها باعث می شوند به نور حساس شوید. پس از تکمیل درمان شما با آنتی بیوتیک، انجام هایفوتراپی باید به مدت دو هفته به تعویق بیفتد. در ادامه، به اقدامات احتیاطی قبل از هایفو می پردازیم.

روند درمان لیفت صورت با هایفو نسبتاً بی خطر است. با این حال، افرادی که می خواهند تحت درمان هایفو قرار بگیرند، قبل از درمان نباید سابقه گلودرد یا تب داشته باشند. زخم های سرد باعث اختلال در روند درمان می شود، در حالی که افرادی که تب داشته باشند، نمی توانند درمان هایفو را انجام دهند. در چنین مواردی، هایفو پس از بهبودی کامل سرماخوردگی یا تب انجام می شود. توجه داشته باشید که حداقل یک روز قبل از هایفو، هیچ یک از این مشکلات را نداشته باشید.

 

مراقبت های روز درمان

بسیار مهم است که در روز درمان، از انواع آرایش و مرطوب کننده ها خودداری کنید. با فرض اینکه هیچ مشکلی که روند درمان هایفو را مختل سازد، وجود ندارد، خود را به موقع به مرکز درمانی برسانید. این کار شما را آرام نگه می دارد و هر نوع اضطراب را از بین می برد. هایفو یک درمان بدون درد و غیرتهاجمی است، بنابراین اضطراب نداشته باشید.

اگر جزء افرادی هستید که از اقدامات درمانی ترس دارید، استفاده از داروهای ضد اضطراب توصیه می شود. همچنین، بهتر است کسی را به عنوان همراه با خود بیاورید تا شما را پس از طی مراحل درمانی، به خانه منتقل کند.

 

مراقبت های بعد از هایفوتراپی

برای بیمارانی که تحت درمان پوستی هایفو قرار گرفته اند، مهم است که مراقبت های پس از درمان را بدانند و جدی بگیرند تا احتمال بروز عوارض جانبی را به حداقل برسانند. همچنین، به موفقیت درمان کمک خواهید کرد. بنابراین بیایید نگاهی گذرا به مواردی بیندازیم که بیمارانی که تحت درمان هایفو قرار گرفته اند، باید به طور کامل به آنها پایبند باشند. با رعایت این موارد، بیشترین بهره را از درمان خواهید برد.

از قرار گرفتن در معرض نور خورشید بپرهیزید.

پس از انجام هایفوتراپی، بسیر مهم است که سعی کنید از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و سرما برای چند هفته جلوگیری نمایید. چرا که جلوگیری از آفتاب، به جلوگیری از افزایش رنگدانه و کاهش احتمال آفتاب سوختگی و آسیب به پوست کمک می کند. استفاده از کرم ضدآفتاب نیز توصیه می شود، زیرا این امر به جلوگیری از برخورد مستقیم نور ماوراء بنفش با پوست کمک می کند. این کار باید تا زمان تکمیل فرآیند سفت شدن پوست ادامه یابد.

آب بیشتری بنوشید.

پس از انجام هایفوتراپی، آب بایستی در اولویت اول قبل از سایر نوشیدنی ها باشد، چرا که با تولید کلاژن در بدن، به بهبود شما کمک می کند. به نفع شماست که بدن را هیدراته نگه دارید، بنابراین تا جایی که ممکن است آب بنوشید.

از مصرف الکل خودداری کنید.

با خودداری از مصرف الکل، کار اضافی کبد خود را متوقف کنید. الکل باعث می شود کبد شما کارهای اضافی انجام دهد. پس از انجام مراحل درمانی، کبد بایستی وظیفه تجزیه چربی غیرفعال شده را انجام دهد. مصرف الکل به این معنی است که اکنون کبد علاوه بر چربی غیرفعال شده، باید الکل را نیز تجزیه نماید.

همچنین، الکل علاوه بر اینکه کبد را دچار دردسر می اندازد، از تراکم خون نیز می کاهد. یکی از پیامدهای خون با تراکم کمتر این است که خونریزی بیش از حد ممکن است رخ دهد، زیرا لخته شدن خون یک چالش است. بنابراین، از نوشیدن الکل خودداری نمایید.

از خراشیدن و خاراندن پوست پرهیز نمایید.

به همان اندازه که خاراندن بدن هنگام خارش شیرین است، توصیه می شود پس از درمان هایفو پوست خود را نخراشید. زیرا پوست بسیار حساس بوده و خاراندن آن منجر به آسیب رسیدن به پوستتان می شود. اگر زخمی روی پوستتان وجود دارد، اجازه بدهید تا به طور طبیعی از بین برود. تلاش برای از بین بردن زخم ها ممکن است منجر به زخم بزرگی شود که منجر به عفونت شود. پس از انجام درمان، از خاراندن پوست خودداری کنید.

از دوش گرفتن با آب داغ بپرهیزید.

هنگام حمام کردن، از آب سرد استفاده نمایید، زیرا این کار چربی طبیعی پوست را حفظ نموده و از تحریک پوست جلوگیری می نماید. اگر عادت به استفاده از آب گرم دارید، حداقل از آب ولرم استفاده نمایید، زیرا این امر به بهبود سریع پوست شما کمک می کند.

 

اثرات و نتایج هایفوتراپی

امواج دستگاه هایفوتراپی، در مقایسه با لیزر درمانی یا روش RF، تنها امواجی هستند که می توانند تا حد زیادی در لایه های عمقی پوست که به نام SMAS هستند نفوذ کنند.

این امواج می توانند با این حد نفوذ در پوست، بدون آسیب زدن به بافت های مجاور و به طور کاملا ایمن، کلاژن سازی در لایه SMAS، همان لایه ای که در جراحی های لیفت و جوانسازی اصلاح می شود ، را تحریک می کند و نتایج فوق العاده با هزینه و دردسر کمتر به جا می گذارد.

برخی از نتایج هایفوتراپی را می توانید تا مدت 4 هفته بعد از درمان و جوانسازی پوست مشاهده کنید، اما برای دیدن نتایج بیشتر باید تا 6 ماه صبر کنید تا چروک های عمیق تر پوست شما نیز از بین برود.

اما در نظر داشته باشید هر چقدر که چین و چروک های پوستی در افراد بیشتر باشد ممکن است هایفوتراپی نتایج بسیار موثری را در این افراد ایجاد نکند.

همان طور که گفته شد، پوست های شل و افتاده در سطح خود دیگر کلاژن مورد نیاز برای ایجاد لطافت و سفتی پوست را تولید نمی­کنند، در هایفوتراپی با فرستادن امواج صوتی به عمق پوست، باعث گرم شدن بافت های پوستی در آن مناطق می شود و وقتی این سلول ها به گرمای مورد نظر خود برسند دچار آسیب سلولی می شوند که می­تواند به تحریک سلول ها کمک کند تا بتوانند کلاژن مورد نیاز پوست را دوباره تامین کند.

هایفوتراپی می تواند در افراد مختلف نتایج متفاوتی را در برداشته باشد پس نمی­توان در مورد ماندگاری و جوانسازی پوست زمان مشخصی را گفت. ممکن است برای برخی از افراد حداقل زمان دوام و ماندگاری پوست پس از هایفو یکسال باشد اما در برخی موارد و با رسیدگی و مراقبت فرد از پوست، این مدت زمان ممکن است به دو سال نیز افزایش یابد.

به طور کلی اما ماندگاری و میزان اثربخشی هایفوتراپی به عواملی زیادی بستگی دارد. مواردی چون سن، میزان افتادگی پوست، میزان ضایعات پوستی، سلامت عمومی، عوامل ژنتیکی، سبک زندگی، رژیم غذایی، میزان موفقیت عمل، روش های اعمال شده، میزان در معرض آفتاب قرار گرفتن، عمق چروک ها و مقدار رشته‌های کلاژن موجود در پوست می‌توانند ماندگاری و میزان اثرات درمانی را کاهش یا افزایش دهند.

حداقل تا 6 ماه و حداکثر تا 3 سال بعد از هایفوتراپی نتایج قابل مشاهده است. این که هایفو چقدر روی شما اثر می‌کند، چند جلسه‌ی درمانی یا تمدیدی نیاز دارید و ماندگاری اثرات چقدر خواهد بود، در جلسه‌ی مشاوره و بعد از انجام معاینات به شما اعلام می‌شود.

 

دوره نقاهت هایفوتراپی

دوره نقاهت هایفوتراپی کوتاه مدت است و بعد از ان زیبا جویان عزیز می توانند سریع به کار و فعالیت روزانه خود بپردازند اما می توانید با انجام داد یک سری از کارها ماندگاری این عمل را بالا ببرند:

پس از هایفوتراپی از پوست خود در برابر اشعه های آفتاب مراقبت نمایید و تا 4-6 هفته در معرض آفتاب قرار نگیرید و از کرم ضدآفتاب و کلاه استفاده نمایید.

حداقل تا 2 روز از مصرف الکل و کافئین پرهیز نمایید.

پس از هایفوتراپی پوست کمی حساس شده و از خارش و دست کار یآن خودداری نمایید تا منجر به کاهش اثرات درمانی و آسیب به پوست نگردد.

نوشیدن آب فراوان فراموش نشود.

از حمام آب گرم و جکوزی خوددارای نمایید و با آب خنک استحمام نمایید.

پس از هایفوتراپی از قرار دادن کمپرس سرد در موضع خودداری نمایید زیرا منجر به کاهش اثرات درمان می گردد.

تا 3 روز از اپیلاسیون خودداری نمایید.

2-3 روز اول صرفا از پاک کننده ها و مرطوب کننده پوستی استفاده نمایید و پس از گذشت 2-3 روز استفاده از محصولات مراقبتی پوست در صورت وجود را از سر بگیرید.

پس از یک هفته می توانید از دیگر روش های درمانی جوانسازی پوست مانند لایه برداری، بوتاکس، تزریق ژل و… استفاده نمایید.

 

تعداد جلسات هایفوتراپی

برای رسیدن به بهترین نتیجه‌ی هایفوتراپی بسیاری از مراکز درمانی توصیه می‌کنند در طول سال اول 3 جلسه‌ی درمانی انجام شود. برای حفظ نتایج هایفوتراپی در سال‌های آتی نیز 1 یا 2 جلسه‌ی سالیانه توصیه می‌شود. تعداد جلسات بسته به درخواست شما قابل تغییر است، اما تجربه‌ی ما نشان می‌دهد که تعداد جلسات ذکر شده بهترین نتایج را حاصل می‌کنند.

 

مشاوره

کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو ارومیه با کادری مجرب و متخصص در هر نوع زیباسازی و جوانسازی به صورت حضوری و در صورت عدم امکان زیبا جویان عزیز برای مشاوره حضوری همه ساعت می تواند به زیبا جویان عزیز مشاوره تلفنی را ارایه کند.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه

نتیجه گیری

یکی از دلایل بروز علائم ناشی پیری پوست کاهش برخی از پروتئین‌های مهم پوستی از جمله کلاژن و الاستین  است که در شاداب و جوانسازی پوست تاثیر فراوانی دارند. کاهش این پروتئین‌ها در پوست باعث شلی و افتادگی پوست و نیز ظاهر شدن چین و چروک و خطوط پوستی می‌شود. در روش هایفوتراپی با استفاده از ارسال امواج صوتی به اعماق پوست، سلول‌ها تحریک شده و اقدام به ساخت کلاژن می‌نمایند، و در واقع پوست شادابی و جوانی خود را از سرمی‌گیرد.

این روش بدون هیچ محدودیت خاصی انجام می شود که هر فردی در هر سنی می تواند برای انجام آن اقدام کند. اما معمولاً کسانی برای هایفوتراپی مراجعه می‌کنند که در رده سن 30 سالگی قرار دارند و پوست با مشکلات و اثرات پیری مواجه شده است. در واقع زمانی که هنوز در سنین جوانی قرار دارید و با اثرات پیری مواجه نشده‌اید نیازی به انجام هایفوتراپی نیست.

خیلی ها در مورد نتیجه هایفوتراپی سوال می پرسند. به طور کلی، نمی توان هایفوتراپی را جایگزین روش‌های جراحی نمود. در واقع نتیجه هایفوتراپی قابل مقایسه با جراحی لیفت صورت نیست. اما می‌توان این روش را با دیگر روش ها اقدام کرد و نتیجه موثرتری را مشاهده نمود. البته روش هایفوتراپی برای کسانی که در دوره 30 سالگی قرار دارند، بهترین نتیجه را به ارمغان می آورد. اما هر چقدر اثرات پیری و مشکلات پوست بیشتر باشد و پوست با شل شدگی بیشتری مواجه باشد، اثرات حاصل از آن کاهش پیدا می‌کند که برای مشاهده نتیجه دقیق باید هایفوتراپی تکرار شود یا با دیگر روش های زیبایی مانند مزوتراپی، بوتاکس و پی آرپی به کار رود.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد :

انواع ماساژ برای جوانسازی صورت بهترین کار همان هایفو است

عمل جوانسازی صورت توسط بهترین پزشک زیبایی

روش های جوانسازی پوست صورت توسط دکتر علیزاده

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

04491010780

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 6 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicorumieh

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی ارومیه توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

https://clinicorumieh.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه: https://clinicorumieh.ir/tqvh

لینک آپارات: https://aparat.com/v/tfVQs

لینک نماشا: https://www.namasha.com/v/tOQtmH38

ویکی پدیا: https://en.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

یوتیوب:

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

مدل ابرو فیبروز برای صورت گرد
انواع خدمات زیبایی پوست در کلینیک پوست مو
هزینه پروتز چانه ۱۴۰۲
کانتورینگ صورت با تزریق چربی
سفید کننده واژن
لیفت لب روسی

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • ایران ارومیه کلینیک زیبایی ارومیه
  • 09120043630-04491010780
  • info@clinicorumieh.ir